Gå til innhold

Voldtatt

Anbefalte innlegg

Gjest Aggresjon
Skrevet

Det var en som drev og voldtok meg da jeg var liten. De hevntankene som jeg får når jeg ser og tenker på ham skremmer

meg. Hvordan kan man håndtere slike tanker på en konstruktiv

måte ?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

1. Du kan akseptere at slike tanker er naturlige og at tanker kun er tanker.

2. Du kan snakke med en egnet person f.eks en psykolog.

Skrevet

Vanskelig spørsmål å svare på, men jeg forstår at du vil ta hevn! Hevn vil bare ødelegge for deg selv, selv om det er fristende å gjøre. Du trenger å snakke med noen som forstår. Som NHD skrev vil en psykolog kunne hjelpe deg. Lykke til!

Gjest ngaigon
Skrevet

Jeg slet lenge med slike tanker ovenfor min overgriper. Nå etter endel måneder/år så har det begynt å gi seg. Jeg sitter igjen med en redsel for han.

Tror det var tiden som hjalp meg, i tillegg hjelper det å tenke sånn som NHD sier. Tenk at tanker er tanker og de er ikke farlige. Du trenger heller ikke å handle på dem. Det er et valg du har. Men ting tar tid.

Gjest gjort det selv
Skrevet

Eller foreta en liten hevn, men sørg for ikke å bli oppdaget :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...