Gjest Aggresjon Skrevet 27. april 2010 Skrevet 27. april 2010 Det var en som drev og voldtok meg da jeg var liten. De hevntankene som jeg får når jeg ser og tenker på ham skremmer meg. Hvordan kan man håndtere slike tanker på en konstruktiv måte ? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 27. april 2010 Skrevet 27. april 2010 1. Du kan akseptere at slike tanker er naturlige og at tanker kun er tanker. 2. Du kan snakke med en egnet person f.eks en psykolog. 0 Siter
Gjest speer Skrevet 27. april 2010 Skrevet 27. april 2010 Lese krimbøker om hevn. Er det nå så lurt? 0 Siter
Unni23 Skrevet 27. april 2010 Skrevet 27. april 2010 Vanskelig spørsmål å svare på, men jeg forstår at du vil ta hevn! Hevn vil bare ødelegge for deg selv, selv om det er fristende å gjøre. Du trenger å snakke med noen som forstår. Som NHD skrev vil en psykolog kunne hjelpe deg. Lykke til! 0 Siter
Gjest ngaigon Skrevet 27. april 2010 Skrevet 27. april 2010 Jeg slet lenge med slike tanker ovenfor min overgriper. Nå etter endel måneder/år så har det begynt å gi seg. Jeg sitter igjen med en redsel for han. Tror det var tiden som hjalp meg, i tillegg hjelper det å tenke sånn som NHD sier. Tenk at tanker er tanker og de er ikke farlige. Du trenger heller ikke å handle på dem. Det er et valg du har. Men ting tar tid. 0 Siter
Gjest gjort det selv Skrevet 28. april 2010 Skrevet 28. april 2010 Eller foreta en liten hevn, men sørg for ikke å bli oppdaget :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.