Gå til innhold

Burde jeg ha dårlig samvittighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et hardt slag mot hodet er en meget skånsom og human avlivingsmetode.

Når dyr er skadet, må en avlive dem raskt og smertefritt med de midler som er til rådighet.

I den virkelige verden er det slik. I Barbieverden er det muligens anderledes.

''Når dyr er skadet, må en avlive dem raskt og smertefritt med de midler som er til rådighet.''

Enig med deg i det. En bilist kjørte på en katt og vi så katten vri seg og hyle av smerte. Forferdelig hjerteskjærende. Bilisten kjørte bare videre, men folk på fortauet tok seg av det. De dengte en stor stein i hodet på katten.

Vi gikk på andre siden av fortauet med små barn den gang, og var veldig glad for at noen tok seg av den stakkars katten. Den var halvdød, men i veldig store smerter. Da var det ingen tid til å dra til dyrlegen, for den ville vel ha dødd på veien. Men den vrei seg og hylte helt til den slapp å lide lenger..

• Svar 142
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

32

• hidi, the scorpion

6

• EnolaGay

6

• Unni23

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Der sa du noe jeg har tenkt mye på! Gammelmonsen tilbringer et par uker i året på kennel. Og han får nesten infarkt av bilturen (hele fire kilometer...) Selv om han ellers digger å sitte i kennel og glo på de andre kattene.

Jeg tror at naboen som er dyktig jeger skal få oppdraget den dagen vi ser at pus er for sliten. Fremfor bilturen og benken hos veterinæren..

Ja, her må man bare forsøke å se på fordeler og ulemper og jeg tror nok det beste for katten din er å få dø hjemme. Så lenge man vet at katten dør med det samme, så ser jeg ikke problemet...

Gjest det er prioritering
Skrevet

Slik var det før. katta vår fikk kattunger hele tiden. Det var ingenting som het sterilisering og veterinær?? Hva var det?

Pappa kappa hodet av de små kattungene og slik måtte det være.

Grusomt, men hva annet kunne han gjøre?

*gjør meg klar til å ta imot krass kritikk fra alle dyreelskere*

Jeg har vokst opp med dyr, og selv om vi hadde dårlig råd, så var det aldri aktuelt å ikke bruke de pengene som krevdes til veterinærbehandling, inkludert sterilisering av de dyrene som vi ikke kunne ta ansvaret for avkommet til.

Og jeg husker vi betalte mye for å få veternæren hjem for å gi hunden vår sen avlivningssprøyte, den var gammel og syk og ville ikke ha tålt bilturen noe godt.

Har man dyr så ma man prioritere deres velferd. Det var faren min oppvokst med også, og hans familie var virkelig dårlig økonomisk stilt. Man får heller velge å ikke ha dyr hvis man ikke prioriterer dem høyt.

Bestefaren til mannen min var veterinør, faren til mannen min også, og selvsagt var det noe som het sterilisering av hunder og katter også for to og fire generasjoner siden.

Gjest la veterinæren komme hjem
Skrevet

Der sa du noe jeg har tenkt mye på! Gammelmonsen tilbringer et par uker i året på kennel. Og han får nesten infarkt av bilturen (hele fire kilometer...) Selv om han ellers digger å sitte i kennel og glo på de andre kattene.

Jeg tror at naboen som er dyktig jeger skal få oppdraget den dagen vi ser at pus er for sliten. Fremfor bilturen og benken hos veterinæren..

Lag en boks du putter noen småpenger på nå og da, så har du nok til det det koster ekstra å få veterinæren til å stikke innom dere hjemme og avlive dyret når det er tid for det.

Vi har fått veternæren hjem til oss i slike tilfeller, koster ikke så mye mer enn å komme på kontoret hennes.

Og ser man det i et langt dyrelivsperspektiv, så velter det ikke økonomien selv til de som ikke har så mye. Og for oss andre har vi råd til både det, og autotrekkene til en humanitær organisasjon som hjelper mennesker med god legehjelp.

Skrevet

Du gjorde det du følte var riktig å gjøre, og det trenger du ikke å ha dårlig samvittighet for.

brilleslangen
Skrevet

Slik var det før. katta vår fikk kattunger hele tiden. Det var ingenting som het sterilisering og veterinær?? Hva var det?

Pappa kappa hodet av de små kattungene og slik måtte det være.

Grusomt, men hva annet kunne han gjøre?

*gjør meg klar til å ta imot krass kritikk fra alle dyreelskere*

og en av naboene gasset kattungene med eksos fra bilen... Vi syntes det var grusomt... men kanskje er det egentlig ikke så ille likevel??... Det sies jo at når man merker kullosen så er det for sent, og da går det veldig fort(jmf dødsfall som har skjedd i forbindelse med biler som er startet opp i lukkede garasjer)

Skrevet

Lag en boks du putter noen småpenger på nå og da, så har du nok til det det koster ekstra å få veterinæren til å stikke innom dere hjemme og avlive dyret når det er tid for det.

Vi har fått veternæren hjem til oss i slike tilfeller, koster ikke så mye mer enn å komme på kontoret hennes.

Og ser man det i et langt dyrelivsperspektiv, så velter det ikke økonomien selv til de som ikke har så mye. Og for oss andre har vi råd til både det, og autotrekkene til en humanitær organisasjon som hjelper mennesker med god legehjelp.

Nei. Jeg synes en kule på passe avstand er best jeg. Mannen er treffsikker som få.

Skrevet

Ja, her må man bare forsøke å se på fordeler og ulemper og jeg tror nok det beste for katten din er å få dø hjemme. Så lenge man vet at katten dør med det samme, så ser jeg ikke problemet...

Men hvorfor er det greit å si asiat da? De har da en viss historie de og. Det henspiller også på et visst utseende, smale øyne, høye kinnben etc

Skrevet

og en av naboene gasset kattungene med eksos fra bilen... Vi syntes det var grusomt... men kanskje er det egentlig ikke så ille likevel??... Det sies jo at når man merker kullosen så er det for sent, og da går det veldig fort(jmf dødsfall som har skjedd i forbindelse med biler som er startet opp i lukkede garasjer)

Ik..en i familien til de som eide huset her gjorde det samme med seg selv i garasjen vår. *grøss*

Skrevet

Men hvorfor er det greit å si asiat da? De har da en viss historie de og. Det henspiller også på et visst utseende, smale øyne, høye kinnben etc

Asiat er vel ikke verre å si enn europeer, amerikaner, australier osv?

Skrevet

dersom asiater gikk ut og sa at de følte det var ubehagelig å bli kalt "asiat", så hadde jeg selvsagt droppa å kalle dem det. Man bør jo først og fremst høre på de menneskene det gjelder og som har følelser knyttet til hva de blir betegnet som ;)

Gjest firepile
Skrevet

dersom asiater gikk ut og sa at de følte det var ubehagelig å bli kalt "asiat", så hadde jeg selvsagt droppa å kalle dem det. Man bør jo først og fremst høre på de menneskene det gjelder og som har følelser knyttet til hva de blir betegnet som ;)

Hvordan kan det være galt å kalle noen fra Asia for "asiat"?

Gjest ikke signatur i dag
Skrevet

Hvis jeg synes at det er vemmelig å bli kalt skandinav, vil du da unnlate å bruke ordet for det?

Gjest dagamda
Skrevet

For å få fornuftige svar på ditt spørsmål, tror jeg du har valgt feil forum.

Prøv med samme spørsmål på

http://www.kammeret.no/forum

det er jo et typisk mannfolk-forum!!er det for kjerringete her da???

Gjest dette har da ingen sammenheng
Skrevet

Er du i feil tråd nå?

Gjest bipp..
Skrevet

Det fleste som driver seriøst med dyr støtter at en tar livet av dyr som lider, og hvor det ikke er mulig med behandling.

Du bør være tilfreds med det du har gjort.

Nå er det jo meningen at det skal være kvalifisert personell som står for avliving av dyr. Seriøse dyreiere bruker veterinæren til slike formål, ikke en murvegg!

Jeg syns det er ganske ille at du oppfordrer til slik aktivitet.

Gjest drvalley
Skrevet

Nå er det jo meningen at det skal være kvalifisert personell som står for avliving av dyr. Seriøse dyreiere bruker veterinæren til slike formål, ikke en murvegg!

Jeg syns det er ganske ille at du oppfordrer til slik aktivitet.

For katten gjør det ingen forskjell hvilket vitnemål utøveren har eller hva som treffer den hardt i hodet.

trollemor;o)
Skrevet

Jeg har vokst opp med dyr, og selv om vi hadde dårlig råd, så var det aldri aktuelt å ikke bruke de pengene som krevdes til veterinærbehandling, inkludert sterilisering av de dyrene som vi ikke kunne ta ansvaret for avkommet til.

Og jeg husker vi betalte mye for å få veternæren hjem for å gi hunden vår sen avlivningssprøyte, den var gammel og syk og ville ikke ha tålt bilturen noe godt.

Har man dyr så ma man prioritere deres velferd. Det var faren min oppvokst med også, og hans familie var virkelig dårlig økonomisk stilt. Man får heller velge å ikke ha dyr hvis man ikke prioriterer dem høyt.

Bestefaren til mannen min var veterinør, faren til mannen min også, og selvsagt var det noe som het sterilisering av hunder og katter også for to og fire generasjoner siden.

Ja, det er mulig, men i vår verden var det uhørt å bruke penger på slikt.

Skrevet

Et hardt slag mot hodet er en meget skånsom og human avlivingsmetode.

Når dyr er skadet, må en avlive dem raskt og smertefritt med de midler som er til rådighet.

I den virkelige verden er det slik. I Barbieverden er det muligens anderledes.

'' I Barbieverden er det muligens anderledes.''

hehe

Skrevet

Nei, det syns jeg ikke.

Jeg fikk litt dårlig samvittighet i går fordi jeg ikke ventet litt og holdt døren til en butikk åpen for en dame som kom etter meg.

Lurer på om jeg burde få dårlig samvittighet for det eller ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...