Gå til innhold

Burde jeg ha dårlig samvittighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Estou muito contente por estar aqui, nunca antes experimentado natureza norueguesa;) Caso contrário, a semana tem sido grande, e temos tido enorme massa!

;)

Den siste frasen var morsom!

Med vennlig hilsen

• Svar 142
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

32

• hidi, the scorpion

6

• EnolaGay

6

• Unni23

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra
Skrevet

Den siste frasen var morsom!

Med vennlig hilsen

Google translate er uunnværlig - og til tider ufrivillig humoristisk.

Skrevet

Google translate er uunnværlig - og til tider ufrivillig humoristisk.

"Kjempemasse" ble "mye pasta"! :-)

Med vennlig hilsen

Gjest Elextra
Skrevet

"Kjempemasse" ble "mye pasta"! :-)

Med vennlig hilsen

LOL

Ja, "masse" kan vel forstås på mange vis.

Gjest verinoca
Skrevet

Er dette et forsøk på å provosere?

Å skade levende vesener kun for å se lidelse, uten å føle skyld, er sykt.

Å avlive et dyr som lider, gitt at det benyttes en metode der dyret dør/mister bevisstheten momentant, er akseptabelt til en viss grad.

Gjest verinoca
Skrevet

Slik var det før. katta vår fikk kattunger hele tiden. Det var ingenting som het sterilisering og veterinær?? Hva var det?

Pappa kappa hodet av de små kattungene og slik måtte det være.

Grusomt, men hva annet kunne han gjøre?

*gjør meg klar til å ta imot krass kritikk fra alle dyreelskere*

Slik var realiteten. Jeg hørte også rykter om at min bestefar og onkel hadde slått ihjel kattunger bak låven. Jeg ble så sjokkert at jeg ikke klarte ta det inn, benektet det. Men så kom jeg hjem fra skolen en dag og fikk vite at alle hønsene våre også var slått ihjel av bestefar og onkel.

Jeg lurte da på hvem i all verden disse grusomme menneskene var - som kunne gjøre slikt?

Ettersom man vokser til ser man jo at de kun gjorde det rette. :-)

Skrevet

Slik var realiteten. Jeg hørte også rykter om at min bestefar og onkel hadde slått ihjel kattunger bak låven. Jeg ble så sjokkert at jeg ikke klarte ta det inn, benektet det. Men så kom jeg hjem fra skolen en dag og fikk vite at alle hønsene våre også var slått ihjel av bestefar og onkel.

Jeg lurte da på hvem i all verden disse grusomme menneskene var - som kunne gjøre slikt?

Ettersom man vokser til ser man jo at de kun gjorde det rette. :-)

Hønene har muligvis et litt annet perspektiv på det der! ;-)

Med vennlig hilsen

Gjest verinoca
Skrevet

Hønene har muligvis et litt annet perspektiv på det der! ;-)

Med vennlig hilsen

Selv når du forsøker deg på humor må du være vrang og "kverulere".

Skrevet

Selv når du forsøker deg på humor må du være vrang og "kverulere".

Ja, livet er hardt når man insisterer på å gjøre det vanskelig!

Med vennlig hilsen

Gjest verinoca
Skrevet

Med vennlig hilsen

Se realiteten i det Sør:

Det nytter ikke å kverulere og sette folk på plass i det ene øyeblikket, for så å skulle "dulte i sida" og være morsom det andre. Særlig ikke når humoren nettopp går på å "kverulere" og å være bedrevitende.

Sånn er det bare.

Gjest sigvald
Skrevet

Det må du diskutere med Frosken her på forum, men poenget er at ordet "neger" refererer til rase - enten det eksisterer eller ei.

(Man har jo også et ord for Julenissen, og folk sier at han ikke eksisterer heller! ;-) )

Med vennlig hilsen

"Neger" refererer til folk som kommer fra Afrika sør for Sahara.

Skrevet

Se realiteten i det Sør:

Det nytter ikke å kverulere og sette folk på plass i det ene øyeblikket, for så å skulle "dulte i sida" og være morsom det andre. Særlig ikke når humoren nettopp går på å "kverulere" og å være bedrevitende.

Sånn er det bare.

At jeg ikke aksepterer dine anklager, hvor du tillegger meg meninger jeg ikke har gitt uttrykk for, betyr faktisk ikke at jeg "kverulerer", selv om det selvsagt er en velkjent hersketeknikk å slenge slike ord rundt seg.

Ønsker du å være "sur og vonbroten" så er det selvsagt opp til deg.

Med vennlig hilsen

Gjest sigvald
Skrevet

Med vennlig hilsen

Det er den overlegne skolemester-holdningen til som jeg tror noen reagerer på.

Gjest Moderator
Skrevet

At jeg ikke aksepterer dine anklager, hvor du tillegger meg meninger jeg ikke har gitt uttrykk for, betyr faktisk ikke at jeg "kverulerer", selv om det selvsagt er en velkjent hersketeknikk å slenge slike ord rundt seg.

Med vennlig hilsen

Foreslår at dere prøver å heve denne debatten til et noe høyere nivå, alternativt avslutter den her og nå.

Skrevet

Normalt burde man vel hatt en uggen følelse om ikke annet. Å kaste dyr i veggen slik at de dauer er jo ikke noe man gjør i tide og utide.

Men handlingen var sikkert helt ok slik du beskriver den (om du ikke etter-rasjonaliserer da)

Gjest verinoca
Skrevet

Med vennlig hilsen

Jeg er sjelden sur og vonbroten, men her poengterte du glimrende hva jeg nettopp har gitt deg tilbakemelding på.

At du ikke ser det selv, betyr ikke at det ikke stemmer.

Skrevet

Jeg strever med å la være å bruke dette ordet.

Jeg lærte i skolen at folk som bodde i Afrika var negre. Det er ikke så lett å venne seg av med å bruke et ord, som er innlært helt fra skoletiden for leeenge siden.

Det er sant, men det viktigste er at man gjør så godt man kan :)

Gjest verinoca
Skrevet

Foreslår at dere prøver å heve denne debatten til et noe høyere nivå, alternativt avslutter den her og nå.

Hvorfor er dette et lavt nivå? Er det ikke helt relevant å diskutere argumnetasjonsteknikk på en diskusjonsside?

Skrevet

Det er den overlegne skolemester-holdningen til som jeg tror noen reagerer på.

Joda, men det er en grense for hvor mange ganger man skal høflig repetere og påpeke at man blir tillagt uttalelser man ikke har gitt uttrykk for (i andre tråder).

Med vennlig hilsen

Gjest Moderator
Skrevet

Hvorfor er dette et lavt nivå? Er det ikke helt relevant å diskutere argumnetasjonsteknikk på en diskusjonsside?

Vi ønsker ikke at forumet skal preges i altfor stor grad av denne typen diskusjoner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...