Gå til innhold

Ned i vekt uten grunn? Syk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått ned 3 kg på 3 uker...uten at jeg har gått inn for det...

Jeg syns dette er rart...Jeg spiser som vanlig,men jeg er vel litt sliten nå for tiden...

Jeg er absolutt innenfor normalvekta...men det er dette med at vekta har gått ned uten grunn som jeg tenker på...

Hva kan det være?

Skrevet

Endra kostholdet, vært mer aktiv enn før e.l.? Føler du deg frisk da?

Flimmer1365381250
Skrevet

3 kg er ikke så mye, og er nok ikke noe farlig. Min vekt svinger med 5 kilo, avhengig av vær, vind og sinnstilstand virker det som.

Hvis du føler deg syk eller går ned mange flere kilo, ville jeg fått tatt noen blodprøver iallefall...

Skrevet

Endra kostholdet, vært mer aktiv enn før e.l.? Føler du deg frisk da?

Jeg har ikke endret kostholdet...heller ikke mer aktiv enn før...

Temmelig sliten innimellom...

Tror jeg har kommet inn i overgangsalderen...fordi jeg har ustabil mens...

Kan dette være årsaken til at jeg går ned i vekt?

Gjest ikke noen lege jeg nei
Skrevet

Så lenge det ikke er mer enn 3 kg tror jeg nok du kan ta det med ro. Iallefall så lenge du føler deg frisk. Ser du skriver du er sliten for tida.

Men fortsetter du å gå ned, eller den slitenheta ikke gir seg vil jeg råde deg til et lite besøk hos legen din for en kontroll og ta noen blodprøver.

Vil bare poengtere, jeg er ikke noen lege altså

Skrevet

Hei,

Det der høres ut som naturlig variasjon, ev. litt mindre vann i kroppen. Husk også at vekter ikke er nøyaktige.

Med vennlig hilsen

Mary Poppins
Skrevet

Tja, 3 kg er jo ikke så mye. På bare et par dager så kan vekten min variere med 2kg. Jeg ville sett det ann. Går du ned noe mer så ville jeg tatt kontakt med legen og fått tatt noen blodprøver.

Skrevet

Jeg vet sikkert like lite som deg om slikt, men tror kanskje jeg ville fått sjekket stoffskiftet og evt andre ting hos legen?

Gjest Dia-jenta
Skrevet

Skulle akkurat til å si det, men så sa du det nesten selv.

Å gå opp eller ned 2-3 kg trenger ikke å handle om mer enn at væske-eller hormonbalansen er litt i ulage! Jevner seg som regel ut etterhvert. Hvis ikke kan det være lurt å få målt stoffskifte!

Skrevet

Har det skjedd noe som går inn p deg psykisk så er det vanlig å gå ned ivekt.. eller som du sier at du er sliten.. Har du det bra sånn ellers?

Merkelig hvordan psyken spiller en rolle med vekt og fysisk form..

Da jeg gjennomgikk samlivsbrudd gikk jeg ned 10 kg på kort tid, og jeg spiste normalt. Hadde jeg bare holdt meg på den vekta så :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...