Gå til innhold

Hva kan det være?


Gjest -mai10

Anbefalte innlegg

Gjest -mai10

Hva kan det være? Jeg er en dame på 47 år. Har en helse-situasjon som jeg ikke finner ut av. Jeg har i 7-8 år slitt med noe som for meg er en ubegripelig sykdomssituasjon. Med ujevne mellomrom, kan være to mnd. Mellom hver gang, eller lengre, så får jeg en influensalignende sykdom. Jeg blir «varm og tett i hodet», en slags brennende følelse i ansiktet og ørene. Hodepine, virker som trykk i skallen, ikke som vanlig hodepine. En uttalt tretthet, klarer bare fungere noen timer om gangen hver dag, så må jeg sove litt og kan fungere noen timer til. Føler at pannen og partiet over øynene blir trykket nedover. Nattesvette, våkner i en svettepøl, og er tidvis svakt kvalm. Jeg har også en brennende, varm følelese i kroppen, eller frost-tokter. Kan også ha en «metallisk» smak i munnen, og tørre lepper. Blir også irritabel, som antakelig er pga energinivået. Hvis jeg må gjenta ting to ganger så bruker jeg, for meg, mye energi. Jeg har gått til legen utallige ganger med dette, og har tatt alle mulige blodprøver uten at noe kommer fram der. Har også vært og øre-nese halsspesialist, pga trodde det var bihulene som plaget meg. (pga all den hodepinen). Har vært hos nevrolog, ingen funn. Har vært hos reumatolog med tanke på at det kan være fibromyalgi, men han fant bare at det var myalgi. Hva kan det være. Det som er mest frustrerende er at det setter meg helt ut av spill i 3-4 uker av gangen, forferdelig. Akkurat nå er jeg på avklaringspenger fra NAV da jeg i tillegg til denne merkelige sykdommen, også har store problemer med nakke, skuldrer og armer. Stive muskler og tretthet generelt. Det er kronisk plage, men det andre her er som sagt noe som kommer og går. Det har ført til utallige, lange sykemeldinger som er vanskelig å forklare, når jeg ikke har noen diagnose. Jeg trenger så inderlig hjelp til å finne ut av dette, og tips til flere ting som kan sjekkes. På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Noen ganger kan det være et omfattende detektivarbeide å finne ut av hva symptomene kommer av og jeg må innrømme at det ikke alltid er mulig å finne en forklaring. Som allmennpraktiker tenker vi ofte i hovedkategorier: kan dette være hormonelt og være forbundet med stoffskiftet eller overgangsalder? En annen hovedkategori er infeksjoner som kan blusse opp med jevne mellomrom og gi periodevis febersykdom. Det kan også dreie seg om en mikroorganisme som er en imitator, dvs den kan ligge latent i kroppen og periodevis gi plager. Borelia, som smitter gjennom flåttbitt, er den mest kjente av disse. I og med at du har vært hos flere spesialister regner jeg med at dette er undersøkt ved blodprøver tatt i gode og dårlige perioder for sammenlikning. Innen alternativ medisin er man ikke like opptatt av medisinske diagnoser, men kan foreslå trening i riktige mengder og et sunt kosthold som en del av det å styrke det friske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...