Gå til innhold

En som ikke fullfører.

Anbefalte innlegg

Gjest detækkenoenickher
Skrevet

Kjæresten min begynte for noen år siden på lærerskolen, men ble så lei og umotivert at han droppet ut halvannet år før han var ferdig. Han tok et arbeidsår og holdt på med hobbyen sin før han begynte på universitetet- ny bachelorgrad.

Han har til tider vært plaget med sykdom (depresjoner) som ikke er SÅ alvorlige, men likevel alvorlige nok til at han ikke har fått gjort alt. Han har dermed utsatt bachelorprosjektet sitt, og bruker et halvår på dette.

Nå arbeider han så mye og er mistet motivasjonen igjen. Han er nesten aldri på skolen og jeg er redd for at han heller ikke kommer til å fullføre dette året. Det ser i alle fall ikke lyst ut. Det er så dumt, for han er så klok dersom han bare forbreder seg og gjør en innsats.

Vi har vært sammen et halvt år, og jeg merker dette tar på. Kanskje er jeg ekstremt pliktoppfyllende selv, og ville selv tatt det å ikke fullføre som et stort nederlag. Ville du bekymre deg?

Skrevet

Du bør kanskje stille noen krav? Dette vil gå kraftig ut over deg i lengden, ikke minst med tanke på økonomi.

Skrevet

Du bør kanskje stille noen krav? Dette vil gå kraftig ut over deg i lengden, ikke minst med tanke på økonomi.

Før eller siden vil han innse at det nettopp er det å fullføre som gir han motivasjon, mening og selvtillit.

Skrevet

Før eller siden vil han innse at det nettopp er det å fullføre som gir han motivasjon, mening og selvtillit.

Han høres litt sløv ut. Litt manglende evne til å ta tak i ting. Kanskje vet han ikke hva han vil bli, og er dermed litt umotivert og så blir det med en halvveis innsats. Tror at flere gutter enn jenter er slik, jenter er ofte mer pliktoppfyllende. Du må kanskje bare la han kjøre sitt eget løp. Dere kan ta noen samtaler om det men ikke mas for mye, er han en bra kjæreste syns jeg dere skal fortsette å være det. Støtt han og la han modnes litt.

Skrevet

Jeg kjenner en med samme problem. Han gikk til healer, og det var faktisk det som skulle til for å få opp motivasjonen.

Gjest detækkenoenickher
Skrevet

Han høres litt sløv ut. Litt manglende evne til å ta tak i ting. Kanskje vet han ikke hva han vil bli, og er dermed litt umotivert og så blir det med en halvveis innsats. Tror at flere gutter enn jenter er slik, jenter er ofte mer pliktoppfyllende. Du må kanskje bare la han kjøre sitt eget løp. Dere kan ta noen samtaler om det men ikke mas for mye, er han en bra kjæreste syns jeg dere skal fortsette å være det. Støtt han og la han modnes litt.

Takk for svar alle sammen:) Ser det er delte meninger her, men han er en bra kjæreste ellers, så det er vel ikke det det skal stå på. Skal prøve å ikke "pushe" han for mye.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...