Gå til innhold

Sliten av kollega

Anbefalte innlegg

Gjest Vilje eller evne?
Skrevet

Vi har jobbet sammen i flere år, og vi har hver våre arbeidsoppgaver, samtidig som vi har noen overlappende. Vi har utarbeidet en oversikt over hvem som når skal gjøre hvilke av disse overlappende oppgavene, så det blir jevnt fordelt.

Hun jobber imidlertid en større stillingsprosent enn meg, så en større andel av våre felles oppgaver faller naturlig nok på henne. Det er hun inneforstått med.

Problemet er bare at hun følger ikke opp. Hun lar ikke sjelden oppgavene være til det er min tur neste gang. Når jeg spør om hun ikke ordnet dette sist hun skulle, får jeg ikke engang en unnskyldning, hun svarer at nei, beklager så mye men hun fikk ikke tid, eller, hun glemte det visst. Hun beklager seg veldig, og jeg tror virkelig hun mener det oppriktig.

Så bedrer det seg noen ganger, før hun blir slapp igjen. Og jeg lurer nå virkelig på om det er evnen eller viljen det er noe galt med her?

Hun er en utrolig hyggelig, blid og hjertevarm, samvittighetsfull og kjempesøt person. Så jeg får ikke dette til å henge sammen med at hun ikke skulle "gidde". Vi har hatt flere møter bare vi to, der jeg har bedt om at vi går igjennom opplegget en gang til, men hun har ingen problemer med oppgavene slik vi har fordelt dem. Sier hun.

Hun har hatt møter med sjefen der dette er tatt opp, men det samme skjer. Hun tar tak i oppgavene i et par uker, før det sklir ut på nytt. Jeg må nå stadig minne henne på at hun skal gjøre det og det, ellers blir det lesset over på meg. Jeg ser også at hennes egne oppgaver ikke alltid gjøres som de skal, men det legger ikke jeg meg oppi.

De fleste av oppgavene er gitt skriftlig, jeg synes kanskje det er på tide at sjefen gjør dette om til skriftlige advarsler snart. Men det har jeg heller ingenting med, jeg blir bare så innmari lei av å måtte komme på jobb og gjøre andres oppgaver.

Skrevet

Jeg hadde tatt opp dette med sjefen. Men i forkant bør du notere hver gang dette ikke blir gjort. Gjør dette en mnd., og så tar du det med overordnet.

Gjest bipp..
Skrevet

En mulig løsning er at dere omrokkerer flere arbeidsoppgaver slik at du slipper å ha delt ansvar med denne personen. Hvis det er mulig da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...