Gå til innhold

Forsker foreslår å gi lappen gratis til......

Anbefalte innlegg

Gjest lauring
Skrevet

Nei, men poenget er at det kan være samfunnsøkonomisk.

Med vennlig hilsen

Neppe, da de som ikke får seg jobb fordi de ikke har førerkort er så få. Den skatten disse vil betale inn vil ikke dekke utgiftene til å gi ALLE "gratis" førerkort.

Fortsetter under...

• Svar 156
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

41

• Mandolaika

35

• Dorthe

10

• Mary Poppins

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ikke HELT uavhengig av om de kan norsk. :-)

Vil ikke at de skal få seg jobb som f.eks. lege hvis de ikke kan norsk. :-)

Nei, men inntil Frp ev. får makt i Norge, så trenger man altså mer enn førerkort for å bli lege!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Neppe, da de som ikke får seg jobb fordi de ikke har førerkort er så få. Den skatten disse vil betale inn vil ikke dekke utgiftene til å gi ALLE "gratis" førerkort.

Hvordan har du regnet ut det?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Og derfor skal ALLE på "gratis" førerkort fordi mindre enn 1% kanskje skal bli bussjåfør?

''Og derfor skal ALLE på "gratis" førerkort fordi mindre enn 1% kanskje skal bli bussjåfør?''

Det er faktisk ganske mange jobber som forutsetter at man har førerkort - ikke bare rene sjåførjobber. Det har vrimlet av de annonsene da jeg kikket etter jobb til en bekjent av meg - som ikke hadde lappen.

Gjest lauring
Skrevet

Hvordan har du regnet ut det?

Med vennlig hilsen

Jeg skrev også "neppe". Har du noen tall på hvor mange som ikke får jobb pga. manglende førerkort? Hvordan er du så sikker på at dette vil lønne seg?

Skrevet

Nei, men inntil Frp ev. får makt i Norge, så trenger man altså mer enn førerkort for å bli lege!

Med vennlig hilsen

"Nei, men inntil Frp ev. får makt i Norge, så trenger man altså mer enn førerkort for å bli lege!"

Den var morsom du.

Annonse

Skrevet

Jeg skrev også "neppe". Har du noen tall på hvor mange som ikke får jobb pga. manglende førerkort? Hvordan er du så sikker på at dette vil lønne seg?

Jeg har ikke tall, men du kan bare sjekke jobbannonser til stillinger som innvandrere ofte får, og se hvor mange av dem krever førerkort.

Og hvor mange som krever førerkort for å komme på jobb (innvandrere jobber ofte om natten).

Med vennlig hilsen

Skrevet

"Nei, men inntil Frp ev. får makt i Norge, så trenger man altså mer enn førerkort for å bli lege!"

Den var morsom du.

Frps største frykt er jo velintegrerte innvandrere. Da vil jo støtten synke til et par prosent.

Med vennlig hilsen

Gjest lauring
Skrevet

Jeg har ikke tall, men du kan bare sjekke jobbannonser til stillinger som innvandrere ofte får, og se hvor mange av dem krever førerkort.

Og hvor mange som krever førerkort for å komme på jobb (innvandrere jobber ofte om natten).

Med vennlig hilsen

Det er ikke noe regnestykke.

Skrevet

Det er ikke noe regnestykke.

Nei, det har jeg da heller ikke påstått at det er.

Derimot er det en sannsynliggjøring.

Med vennlig hilsen

Gjest lauring
Skrevet

Nei, det har jeg da heller ikke påstått at det er.

Derimot er det en sannsynliggjøring.

Med vennlig hilsen

''Nei, det har jeg da heller ikke påstått at det er.''

Så ikke forvent skal levere "regnestykker" når du ikke klarer det selv...

''Derimot er det en sannsynliggjøring.''

Det var å dra det litt langt.

Skrevet

''Nei, det har jeg da heller ikke påstått at det er.''

Så ikke forvent skal levere "regnestykker" når du ikke klarer det selv...

''Derimot er det en sannsynliggjøring.''

Det var å dra det litt langt.

Jeg har etterlyst et regnestykke. Jeg forventet selvsagt ikke at du skulle ha et, nettopp fordi det neppe vil vise et du påstod.

Med vennlig hilsen

Gjest lauring
Skrevet

Jeg har etterlyst et regnestykke. Jeg forventet selvsagt ikke at du skulle ha et, nettopp fordi det neppe vil vise et du påstod.

Med vennlig hilsen

''Jeg har etterlyst et regnestykke. Jeg forventet selvsagt ikke at du skulle ha et, nettopp fordi det neppe vil vise et du påstod.''

Det er din PÅSTAND.

Annonse

Skrevet

''Jeg har etterlyst et regnestykke. Jeg forventet selvsagt ikke at du skulle ha et, nettopp fordi det neppe vil vise et du påstod.''

Det er din PÅSTAND.

Ja, og hvis du leser gjennom jobbannonser, med arbeid som innvandrere ofte får, så ser du at førerkort ofte er påkrevd. Enten direkte, fordi det er en sjåførjonn, eller indirekte, fordi arbeidstiden er når det ikke er kollektivtransport.

Med vennlig hilsen

Gjest verinoca
Skrevet

Det er _kun_ i Norge at man kan finne på et sånt forslag.

Dette vil jeg påstå er å diskriminere vårt eget folk, og diskriminering er jo noe vi ikke ønsker. Enten så bør førerkortet være gratis for alle, eller ingen. Ettersom det ikke er noen menneskerett å ha førerkort, bør det etter min mening koste penger å få det.

Argumentet med at innvandrere lærer seg bedre norsk og kommer seg lettere til jobb dersom de får seg førerkort, er så banalt og naivt at jeg orker ikke tenke på det en gang. De færreste innvandrere bor på bygda – de befinner seg i Oslo, Drammen osv, hvor det er meget bra kollektiv transport.

GODT oppsummert.

Skrevet

Frps største frykt er jo velintegrerte innvandrere. Da vil jo støtten synke til et par prosent.

Med vennlig hilsen

"Frps største frykt er jo velintegrerte innvandrere. Da vil jo støtten synke til et par prosent."

Jeg forstår faktisk ikke hvor du vil med dette.

Skrevet

Ja, og hvis du leser gjennom jobbannonser, med arbeid som innvandrere ofte får, så ser du at førerkort ofte er påkrevd. Enten direkte, fordi det er en sjåførjonn, eller indirekte, fordi arbeidstiden er når det ikke er kollektivtransport.

Med vennlig hilsen

''Enten direkte, fordi det er en sjåførjonn, eller indirekte, fordi arbeidstiden er når det ikke er kollektivtransport.''

Har sett en del ikke-sjåførjobber som også krever det. Butikker, særlig. Sikkert fordi de vil ha muligheten til å be den nyansatte om å stikke bort til den andre avdeling og hente, ordne... etc.

Skrevet

Nei, men poenget er at det kan være samfunnsøkonomisk.

Med vennlig hilsen

"Nei, men poenget er at det kan være samfunnsøkonomisk."

Er mye som kan være samfunnsøkonomisk uten at man nødvendigvis skal få det gratis fordi det KAN være det. Vi har en pengesekk vi tar av og den er ikke uendelig.

Skrevet

"Frps største frykt er jo velintegrerte innvandrere. Da vil jo støtten synke til et par prosent."

Var det vanskelig å forstå? Hver gang noe galt med innvandrere slås stort opp i media, får FrP bedre resultat på meningsmålinger.

Skrevet

Frp sin support er hovedsakelig fra de som er misfornøyd/sjalu. De er, som Siv sa, et "protestparti".

De har derfor ingen som helst grunn til å ønske at alle innvandrere i Norge er i jobb og velintegrert, fordi da vil de få langt færre som støtter dem, ikke sant?

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...