Gå til innhold

Forsker foreslår å gi lappen gratis til......

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Nei, men poenget er at det kan være samfunnsøkonomisk."

Er mye som kan være samfunnsøkonomisk uten at man nødvendigvis skal få det gratis fordi det KAN være det. Vi har en pengesekk vi tar av og den er ikke uendelig.

Hvis det er sammfunnsøkonomisk så betyr det jo at pengesekken FYLLES på grunn av dette.

Med vennlig hilsen

• Svar 156
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

41

• Mandolaika

35

• Dorthe

10

• Mary Poppins

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''Enten direkte, fordi det er en sjåførjonn, eller indirekte, fordi arbeidstiden er når det ikke er kollektivtransport.''

Har sett en del ikke-sjåførjobber som også krever det. Butikker, særlig. Sikkert fordi de vil ha muligheten til å be den nyansatte om å stikke bort til den andre avdeling og hente, ordne... etc.

Nettopp!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Nei, men poenget er at det kan være samfunnsøkonomisk.

Med vennlig hilsen

Tanken er god nok for dem det gjelder og muligens også for invandrings / integtrerings politikken generellt.

Men "problemet" er at en slik ordning virker veldig "urettferdig" siden den tilgodeser bare en bestemt gruppe, og ikke "alle" som befinner seg i en tilsvarende situasjon.

Svært mange "ikke-invandrere" trenger også lappen for å kunne øke mulighetene for jobb!

Den økonomiske biten kan være en stor byrde også for "godt innfødte" nordmenn.

Hvis staten først skulle gjort noe, burde det heller være å sponse kjøreopplæringen generellt, så ikke kostnadene blir så uoverkommelige hverken for invandrere, eller nordmenn med litt lite penger i kassa..

Skrevet

Tanken er god nok for dem det gjelder og muligens også for invandrings / integtrerings politikken generellt.

Men "problemet" er at en slik ordning virker veldig "urettferdig" siden den tilgodeser bare en bestemt gruppe, og ikke "alle" som befinner seg i en tilsvarende situasjon.

Svært mange "ikke-invandrere" trenger også lappen for å kunne øke mulighetene for jobb!

Den økonomiske biten kan være en stor byrde også for "godt innfødte" nordmenn.

Hvis staten først skulle gjort noe, burde det heller være å sponse kjøreopplæringen generellt, så ikke kostnadene blir så uoverkommelige hverken for invandrere, eller nordmenn med litt lite penger i kassa..

Helt enig.

Poenget er at forskeren nok svarte for den gruppen hun ble spurt om.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Var det vanskelig å forstå? Hver gang noe galt med innvandrere slås stort opp i media, får FrP bedre resultat på meningsmålinger.

Ja?

Skrevet

Hvis det er sammfunnsøkonomisk så betyr det jo at pengesekken FYLLES på grunn av dette.

Med vennlig hilsen

Ja, men kan hende den går tom før det da vet du, hvis man skal sponse alt som KAN være samfunnsøkonomisk på en eller annen tilvridd måte. :-)

Skrevet

Frp sin support er hovedsakelig fra de som er misfornøyd/sjalu. De er, som Siv sa, et "protestparti".

De har derfor ingen som helst grunn til å ønske at alle innvandrere i Norge er i jobb og velintegrert, fordi da vil de få langt færre som støtter dem, ikke sant?

Med vennlig hilsen

Jeg har ikke dratt politikk eller Frp inn her, men jeg synes du høres ut som en innbitt sosialist som har rasistiske holdninger til Frp-velgere jeg, og forventer at alle skal være med å sponse alt mulig som KANSKJE KAN være samfunnsøkonomisk på en eller annen måte. Det er jo ikke sånn man får Norge til å gå rundt, pengesekken blir tom før noen kan begynne å fylle den opp igjen, mange penger ut på kort tid og tar mange år før den fylles opp igjen med samme mengde.

Skrevet

Ja, men kan hende den går tom før det da vet du, hvis man skal sponse alt som KAN være samfunnsøkonomisk på en eller annen tilvridd måte. :-)

Hvis noen får jobb på grunn av førerkort, vil staten ha tjent det inn på 2-3 måneder - økte skatteinntekter, og mindre sosialstøtte.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg har ikke dratt politikk eller Frp inn her, men jeg synes du høres ut som en innbitt sosialist som har rasistiske holdninger til Frp-velgere jeg, og forventer at alle skal være med å sponse alt mulig som KANSKJE KAN være samfunnsøkonomisk på en eller annen måte. Det er jo ikke sånn man får Norge til å gå rundt, pengesekken blir tom før noen kan begynne å fylle den opp igjen, mange penger ut på kort tid og tar mange år før den fylles opp igjen med samme mengde.

Nei, poenget er at hvis førerkort gir jobb, vil staten tjene dette inn på svært få måneder.

Det vil være en meget fornuftig investering.

====

Å kritisere Frp (eller andre), eller de som støtter politiske partier, har selvsagt intet med rasisme å gjøre. Det handler om å kritiere HVA folk står for, ikke HVEM de er.

Med vennlig hilsen

Mary Poppins
Skrevet

Nei, poenget er at hvis førerkort gir jobb, vil staten tjene dette inn på svært få måneder.

Det vil være en meget fornuftig investering.

====

Å kritisere Frp (eller andre), eller de som støtter politiske partier, har selvsagt intet med rasisme å gjøre. Det handler om å kritiere HVA folk står for, ikke HVEM de er.

Med vennlig hilsen

''Å kritisere Frp (eller andre), eller de som støtter politiske partier, har selvsagt intet med rasisme å gjøre. Det handler om å kritiere HVA folk står for, ikke HVEM de er.''

Nå har vel du vært nummer 1 her inne på å skrive om hvor dumme og mindre intelligent FRP velgere er, og har også lagt ut link til sistnevnte som liksom skulle dokumentere det. Å kalle en et stort antall mennesker for dumme og mindre intelligente vil jeg påstå er å kritisere hvem de er.

Skrevet

''Å kritisere Frp (eller andre), eller de som støtter politiske partier, har selvsagt intet med rasisme å gjøre. Det handler om å kritiere HVA folk står for, ikke HVEM de er.''

Nå har vel du vært nummer 1 her inne på å skrive om hvor dumme og mindre intelligent FRP velgere er, og har også lagt ut link til sistnevnte som liksom skulle dokumentere det. Å kalle en et stort antall mennesker for dumme og mindre intelligente vil jeg påstå er å kritisere hvem de er.

Nei, det er det faktisk ikke, det er en kritikk av HVA de er ("dumme").

Så kan man selvsagt diskutere om det er sant, men kritikk av medlemmer av politiske partier går på at de har utført en HANDLING (meldt seg inn), og støtter bestemte politske holdninger.

Med vennlig hilsen

Mary Poppins
Skrevet

Nei, det er det faktisk ikke, det er en kritikk av HVA de er ("dumme").

Så kan man selvsagt diskutere om det er sant, men kritikk av medlemmer av politiske partier går på at de har utført en HANDLING (meldt seg inn), og støtter bestemte politske holdninger.

Med vennlig hilsen

Vel, jeg er ikke enig. Jeg synes når man kritiserer menneskers intelligens så kritiserer man hvem de er.

Skrevet

Vel, jeg er ikke enig. Jeg synes når man kritiserer menneskers intelligens så kritiserer man hvem de er.

Nei, hvis man sier at folk er "dumme" FORDI de stemer Frp, så går det på HVA de gjør, og ikke HVEM.

Med venlig hilsen

Gjest Istapp
Skrevet

Nei, hvis man sier at folk er "dumme" FORDI de stemer Frp, så går det på HVA de gjør, og ikke HVEM.

Med venlig hilsen

''Nei, hvis man sier at folk er "dumme" FORDI de stemer Frp, så går det på HVA de gjør, og ikke HVEM.''

Men da er de jo ikke "dumme",men gjør noe dumt. Da er det bedre å si "Det er dumt du stemmer Frp",isedenfor "Du er dum som stemmer Frp". alle gjør dumme ting,man trenger ikke å kalle folk dumme av den grunn.

Mary Poppins
Skrevet

''Nei, hvis man sier at folk er "dumme" FORDI de stemer Frp, så går det på HVA de gjør, og ikke HVEM.''

Men da er de jo ikke "dumme",men gjør noe dumt. Da er det bedre å si "Det er dumt du stemmer Frp",isedenfor "Du er dum som stemmer Frp". alle gjør dumme ting,man trenger ikke å kalle folk dumme av den grunn.

Enig :-)

Gjest lauring
Skrevet

Hvis noen får jobb på grunn av førerkort, vil staten ha tjent det inn på 2-3 måneder - økte skatteinntekter, og mindre sosialstøtte.

Med vennlig hilsen

''Hvis noen får jobb på grunn av førerkort, vil staten ha tjent det inn på 2-3 måneder - økte skatteinntekter, og mindre sosialstøtte.''

Nå glemmes det alle de andre som også skal sponses med førerkort. Denne personne må jobbe utrolig lenge for å dekke inn alle disse kostnadene.

Skrevet

Nei, men poenget er at det kan være samfunnsøkonomisk.

Med vennlig hilsen

Ville det ikke da være samfunnsøkonomisk bra at alle fikk førerkortet gratis? I USA tar ungene det på skolen mot en liten sum, hvis man la inn et par timer på videregående så ville alle hatt lappen. Her koster det jo så mye at de færreste unge har lappen i byene. Akkurat nå er det et lite mareritt for oss at dattera mi ikke har lappen. Hun er 24 år og har ikke råd fordi hun betaler seg ihjel for å bo på 20 kvm alene.

Skrevet

Førerkort tilhører grunnutdanningen i 2010.

Derfor bør utdanningen legges inn i vgs og være gratis/meget billig for absolutt alle.

Prisen ville være at vi kanskje måtte ofre noe nynosk sakprosa eller ta lettere på kirkemøtet i Nikea.

Alle funksjonhemmede får jo gratis kjøreopplæring og folk med psykiske problemer, jeg synes alle burde ha mulighet til å ta lappen for en billig penge på videregående skole.

Skrevet

Alle funksjonhemmede får jo gratis kjøreopplæring og folk med psykiske problemer, jeg synes alle burde ha mulighet til å ta lappen for en billig penge på videregående skole.

Døve regnes også som funksjonshemmede, men vi betaler lappen av egne penger. Tror kanskje det bare er bevegelseshemmede som får dekket lappen?

Gjest ikke signatur i dag
Skrevet

''Alle funksjonhemmede får jo gratis kjøreopplæring''

Bare de som fysisk er i stand til å kjøre bil, og hvor bil er en nødvendig forutsetning for å fungere i dagliglivet, sosialt og i arbeidssammenheng.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...