Gå til innhold

Forsker foreslår å gi lappen gratis til......

Anbefalte innlegg

• Svar 156
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

41

• Mandolaika

35

• Dorthe

10

• Mary Poppins

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er bare de som får tilskudd til handikapbil, som får sertifikat av NAV, hvis de ikke har det fra før.

Nei, det er det ikke. Man kan få tilskudd til kjøreopplæring alene og til bil alene.

Gjest ikke signatur i dag
Skrevet

Jeg kjenner flere med. Så det er nok forskjellig fra individ til individ. Men endel folk med MS får kognitive skader og da er det nok ikke vanlig å få lov å ta lappen.

De jeg kjenner har kjørt bil tidligere, men sykdommen har blitt verre slik at de ikke greier det mere, de har personlig assistenter som er sjåfører for de.

Skrevet

Selvfølgelig skal de forfordeles her også..

Her også?

Du minner om sure-gamle-menn som påstår at kvinner har alle fordelene i samfunnet.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Nei, det er det ikke. Man kan få tilskudd til kjøreopplæring alene og til bil alene.

''Nei, det er det ikke. Man kan få tilskudd til kjøreopplæring alene og til bil alene.''

Det forstår jeg ikke, hvorfor skal bevegelseshemmede få tilskudd til kjøreopplæring, hvis de ikke samtidig får tilskudd til bil? Har det noe med inntektsgrensene å gjøre?

En kan få tilskudd til bil alene, for de fleste, som blir bevegelseshemmede i voksen alder har sertifikat fra før, og ikke alle trenger føreropplæring for å kunne kjøre spesialtilpasset bil.

De som trenger ekstra føreropplæring for spesialtilpasset bil får dette dekket.

Gjest lauring
Skrevet

Slapp av. Dette idiot-forslaget blir ikke gjennomført.

Skrevet

Her også?

Du minner om sure-gamle-menn som påstår at kvinner har alle fordelene i samfunnet.

Med vennlig hilsen

Ja, her også:)

Skrevet

Det er _kun_ i Norge at man kan finne på et sånt forslag.

Dette vil jeg påstå er å diskriminere vårt eget folk, og diskriminering er jo noe vi ikke ønsker. Enten så bør førerkortet være gratis for alle, eller ingen. Ettersom det ikke er noen menneskerett å ha førerkort, bør det etter min mening koste penger å få det.

Argumentet med at innvandrere lærer seg bedre norsk og kommer seg lettere til jobb dersom de får seg førerkort, er så banalt og naivt at jeg orker ikke tenke på det en gang. De færreste innvandrere bor på bygda – de befinner seg i Oslo, Drammen osv, hvor det er meget bra kollektiv transport.

Helt enig.

Skrevet

Alle funksjonhemmede får jo gratis kjøreopplæring og folk med psykiske problemer, jeg synes alle burde ha mulighet til å ta lappen for en billig penge på videregående skole.

''Alle funksjonhemmede får jo gratis kjøreopplæring og folk med psykiske problemer''

Det stemmer ikke. Noen får innvilget kjøreopplæring, mange får det ikke.

Skrevet

Skal man få gratis bil også?

Det blir vel det neste...

Skrevet

''Alle funksjonhemmede får jo gratis kjøreopplæring og folk med psykiske problemer''

''Fyller du vilkårene for bilstønad, kan du også få tilskudd til nødvendig kjøreopplæring. Tilskuddet er økonomisk behovsprøvd og beregnes på samme måte som til bil.''

http://www.nav.no/Helse/Hjelpemidler/Hjelpemiddelomr%C3%A5der/1015.cms

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva dette har med det jeg skrev å gjøre?

''Noen får innvilget kjøreopplæring, mange får det ikke.''

Det er svaret på hvem som får innvilget kjøreopplæring og hvem som ikke får innvilget kjøreopplæring av NAV.

Skrevet

''Nei, det er det ikke. Man kan få tilskudd til kjøreopplæring alene og til bil alene.''

Det forstår jeg ikke, hvorfor skal bevegelseshemmede få tilskudd til kjøreopplæring, hvis de ikke samtidig får tilskudd til bil? Har det noe med inntektsgrensene å gjøre?

En kan få tilskudd til bil alene, for de fleste, som blir bevegelseshemmede i voksen alder har sertifikat fra før, og ikke alle trenger føreropplæring for å kunne kjøre spesialtilpasset bil.

De som trenger ekstra føreropplæring for spesialtilpasset bil får dette dekket.

Man kan f.eks være for gammel til å få bil og utstyr. Grensa er 70 år. Eller vil ha en annen bil enn den HMS bestemmer.

Skrevet

Ok, jeg har vært bort folk som ikke vil ha selv om de blir tilbudt men ikke noen som ikke har fått.

Gjest kverulant for anledningen
Skrevet

Det er vel vi etnisk norske som da blir forfordelt

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...