Gå til innhold

Grillpølse m/brød/lompe kr 25,-

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke en uvanlig praksis, blir mer og mer vanlig å ta betalt, spørs kanskje litt hvor man bor da.

Glassene må ryddes av og vaskes på samme måte som når man drikker andre ting.

Man må vaske do også, men et er ikke vanlig at spisesteder tar betalt for dobesøk av den grunn, det opplever jeg stort sett kun på jernbanestasjoner.

Jeg bor i en stor by, reiser mye både i jobb og privat og spiser mye ute på steder i alle prisklasser - minimum tre-fire ganger pr mnd. Å ta betalt for vann er uvanlig der jeg har spist så langt.

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mandolaika

9

• morsan

7

• candyqueen_83

5

• Lillemus

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Man må vaske do også, men et er ikke vanlig at spisesteder tar betalt for dobesøk av den grunn, det opplever jeg stort sett kun på jernbanestasjoner.

Jeg bor i en stor by, reiser mye både i jobb og privat og spiser mye ute på steder i alle prisklasser - minimum tre-fire ganger pr mnd. Å ta betalt for vann er uvanlig der jeg har spist så langt.

Ja, men poenget mitt var at jeg ikke forstår helt at noen gidder begynne å skjelle ut eller krangle med kassadama for noe sånt.

Skrevet

/ betyr enten - eller.

Altså, én av delene.

Skrevet

Som det blir sagt det betyr enten eller, men det er vanlig å spise med både brød og lompe, men da betaler man ekstra.

Skrevet

Hehe, den fyren må definitivt ha vært en raring ;) Hvem spiser brød og lompe samtidig? :))

Gjest ikke signatur i dag
Skrevet

Hehe, den fyren må definitivt ha vært en raring ;) Hvem spiser brød og lompe samtidig? :))

En som er veldig sulten, og vil ha maten billig.

Skrevet

En som er veldig sulten, og vil ha maten billig.

Skjønner det, men fyren burde iallefall skjønt at det ikke var en selvfølge at han skulle få begge deler til den prisen ;)

Skrevet

brød og lompe sammen er godt! :D

trollemor;o)
Skrevet

Sikkert en Sunnmøring ;-P

Skrevet

brød og lompe sammen er godt! :D

Skjønner jeg bør prøve det ;)

Skrevet

Sikkert en Sunnmøring ;-P

Haha, tviler ikke ;-P

Skrevet

Jeg gjør det av og til ;-)

Men jeg sikkert en raring innerst inne!

Syns det var litt teit av ekspeditøren å krangle på det da, koster vel ikke mange ørene å spandere én enslig stakkars lompe på den veldig sultne og skuffede kunden da ;-)

Skrevet

Ja, men poenget mitt var at jeg ikke forstår helt at noen gidder begynne å skjelle ut eller krangle med kassadama for noe sånt.

Du - det er jeg helt enig med deg i! :)

Skrevet

Skråstreken indikerer at det er _eller_ og ikke _og_.

Men hadde jeg stått i pølsebua, hadde jeg neppe giddet å krangle lenge med en slik fyr som insisterte på å få begge deler...

Skrevet

det har jeg sett mange gjøre.

Skrevet

Noe annet..... Enkelte kommer skråsikre i kassa på klesbutikken og krever 50 % avslag for det sto det på plakaten, så var det ikke det det sto allikevel, hihi.

Apropos prisoppslag i butikker:

Jeg har flere ganger lyst til å gå bort til ekspeditøren i butikker der det på en stor kasse med f eks ymse klær står "Alt i kassen kroner 50" og si "Her er en 50-lapp - har du stor nok pose til alt, eller må man bruke flere?"

;-)

Skrevet

''Jeg var ute og spiste for noen uker siden, der var det en fyr som begynte å krangle med hun i kassa over at han måtte betale 5 kr. for et glass vann.''

Da er jeg enig med ham. Det er ikke vanlig å måtte betale for et glass tappevann til mat. Jeg ville selv stusset om jeg f.eks. ba om et glass vin og et glass vann (som jeg ofte gjør) og ble avkrevet penger for begge.

Skal serveringsstedet ta seg betalt for vanlig tappevann bør det gjøres klart før servering, evt. med et skilt i baren, slik det ofte er i nattklubber og barer.

Enig

Skrevet

''Man må vaske do også, men et er ikke vanlig at spisesteder tar betalt for dobesøk av den grunn, det opplever jeg stort sett kun på jernbanestasjoner.''

LOL

candyqueen_83
Skrevet

Jeg :o) Men kjøper jeg i kiosk betaler jeg jo for begge deler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...