Lillemus Skrevet 30. april 2010 Skrevet 30. april 2010 Apropos prisoppslag i butikker: Jeg har flere ganger lyst til å gå bort til ekspeditøren i butikker der det på en stor kasse med f eks ymse klær står "Alt i kassen kroner 50" og si "Her er en 50-lapp - har du stor nok pose til alt, eller må man bruke flere?" ;-) ''Jeg har flere ganger lyst til å gå bort til ekspeditøren i butikker der det på en stor kasse med f eks ymse klær står "Alt i kassen kroner 50" og si "Her er en 50-lapp - har du stor nok pose til alt, eller må man bruke flere?"'' *hehe* Du har sett den Pondus-stripa der Pondus kommer hjem fra butikken med 5 shampooflasker. Ta tre betal for to... ;o) 0 Siter
morsan Skrevet 30. april 2010 Skrevet 30. april 2010 ''Jeg har flere ganger lyst til å gå bort til ekspeditøren i butikker der det på en stor kasse med f eks ymse klær står "Alt i kassen kroner 50" og si "Her er en 50-lapp - har du stor nok pose til alt, eller må man bruke flere?"'' *hehe* Du har sett den Pondus-stripa der Pondus kommer hjem fra butikken med 5 shampooflasker. Ta tre betal for to... ;o) *knegg* Nei, den har jeg ikke sett :-) (for å si det på finnsk) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 30. april 2010 Skrevet 30. april 2010 Jeg gjør det av og til ;-) Men jeg sikkert en raring innerst inne! Syns det var litt teit av ekspeditøren å krangle på det da, koster vel ikke mange ørene å spandere én enslig stakkars lompe på den veldig sultne og skuffede kunden da ;-) Ja, enig med deg i det. Jeg hadde nok smilt blidt og gitt den sære kunden den fordømte lompa ;-P 0 Siter
Gjest togli Skrevet 30. april 2010 Skrevet 30. april 2010 det har jeg sett mange gjøre. Gjett om jeg skal følge godt med neste gang jeg ser pølsekjøping 0 Siter
Gjest togli Skrevet 30. april 2010 Skrevet 30. april 2010 Jeg ) Men kjøper jeg i kiosk betaler jeg jo for begge deler. Jeg skjønner jeg bør blir flinkere til å følge med 0 Siter
fresja Skrevet 30. april 2010 Skrevet 30. april 2010 Hehe, den fyren må definitivt ha vært en raring Hvem spiser brød og lompe samtidig? ) Det er da mange som spiser poteter til komler også! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 30. april 2010 Skrevet 30. april 2010 Det er da mange som spiser poteter til komler også! Hva er komler? Ball? 0 Siter
fresja Skrevet 30. april 2010 Skrevet 30. april 2010 Hva er komler? Ball? Komler = raspeball = kompe. Laget av poteter og byggmel. Vet ikke helt om ball er det samme. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 1. mai 2010 Skrevet 1. mai 2010 Komler = raspeball = kompe. Laget av poteter og byggmel. Vet ikke helt om ball er det samme. Jo, det er det samme som ball Vi spiser poteter til ball *rødme* 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 1. mai 2010 Skrevet 1. mai 2010 Jo, det er det samme som ball Vi spiser poteter til ball *rødme* Ball ER jo potet! Snakk om smør på flesk. 0 Siter
Lillemus Skrevet 1. mai 2010 Skrevet 1. mai 2010 Komler = raspeball = kompe. Laget av poteter og byggmel. Vet ikke helt om ball er det samme. ''Komler = raspeball = kompe. Laget av poteter og byggmel. Vet ikke helt om ball er det samme.'' Komle - kompe - ball - klubb - raspeball, kjært barn har mange navn. NAM! ) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 1. mai 2010 Skrevet 1. mai 2010 Jo, det er det samme som ball Vi spiser poteter til ball *rødme* Vi spiser også potet til ball ) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 1. mai 2010 Skrevet 1. mai 2010 Ball ER jo potet! Snakk om smør på flesk. Ja, men ball og poteter smaker ikke det samme!!! Til ball må ma ha kokte poteter, gulrøtter, kålrot, flesk og sjy - basta!!! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 1. mai 2010 Skrevet 1. mai 2010 Vi spiser også potet til ball ) Hurraaaa!! Endelig en til som har skjønt det )) 0 Siter
Lillemus Skrevet 1. mai 2010 Skrevet 1. mai 2010 Ja, men ball og poteter smaker ikke det samme!!! Til ball må ma ha kokte poteter, gulrøtter, kålrot, flesk og sjy - basta!!! ''Til ball må ma ha kokte poteter, gulrøtter, kålrot, flesk og sjy - basta!!!'' Pøh. Hvor mange ganger må jeg si at til ball skal man ha flesk, duppe (muuuligens kålrot, men vi har aldri pleid å ha det) og sirup. ) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 1. mai 2010 Skrevet 1. mai 2010 ''Til ball må ma ha kokte poteter, gulrøtter, kålrot, flesk og sjy - basta!!!'' Pøh. Hvor mange ganger må jeg si at til ball skal man ha flesk, duppe (muuuligens kålrot, men vi har aldri pleid å ha det) og sirup. ) Ææææææsj!! Husker da jeg gikk på døveskole i Trondheim for mange år siden og vi en dag skulle få Komle til middag. Jeg fikk vite at det var det samme som Ball og gleda meg stort. På bordet kom det ball og ei skål med brun guffe.. Det er det verste jeg har smakt!!! *urk* 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 1. mai 2010 Skrevet 1. mai 2010 ''Til ball må ma ha kokte poteter, gulrøtter, kålrot, flesk og sjy - basta!!!'' Pøh. Hvor mange ganger må jeg si at til ball skal man ha flesk, duppe (muuuligens kålrot, men vi har aldri pleid å ha det) og sirup. ) Æsj, duppe er ikke godt til. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 1. mai 2010 Skrevet 1. mai 2010 Ja, men ball og poteter smaker ikke det samme!!! Til ball må ma ha kokte poteter, gulrøtter, kålrot, flesk og sjy - basta!!! Akkurat det samme som vi har til ) Innimellom bruker jeg kålrotstappe i stedet for kokt kålrot da. Også har vi dampede kjøttpølser til. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 1. mai 2010 Skrevet 1. mai 2010 Akkurat det samme som vi har til ) Innimellom bruker jeg kålrotstappe i stedet for kokt kålrot da. Også har vi dampede kjøttpølser til. *Mmmmmmmmm* Er du fra møre? 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 1. mai 2010 Skrevet 1. mai 2010 *Mmmmmmmmm* Er du fra møre? Nei, men har besteforelder derfra ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.