Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har tatt av 7 kilo i løpet av vinteren, og har tenkt å ta av to til før bikinisesongen. Jeg er da en lettvekter på 65 kilo;-)

Har begynt å grue meg for den nesten enda vanskeligere perioden etterpå - hvor man skal stabilisere vekta. Noen som har gode tips?

Jeg har spist ca. 1300 kalorier per dag, trent to ganger i uka og gått en times tur de dagene jeg ikke har trent. Hvor mange kalorier kan jeg gå opp til? Hvor aktiv må jeg være?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/346505-hvordan-holde-vekta-nede-etterp%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei.

I følge GR lederen min anbefaler hun en forsiktig oppgang på ca 100 kcal pr dag i en 3-4 uker, og du burte jo holde på med aktivitetene dine da. :o), skal ikke mye inaktivitet til før kiloene detter på igjen.

Det er jo livsstilendring du er i gang med, ikke sant?

Masse lykke til, og gratulerer med nedgangen. Du har vært flink.

Mange hilsener i fra

Hei hei.

I følge GR lederen min anbefaler hun en forsiktig oppgang på ca 100 kcal pr dag i en 3-4 uker, og du burte jo holde på med aktivitetene dine da. :o), skal ikke mye inaktivitet til før kiloene detter på igjen.

Det er jo livsstilendring du er i gang med, ikke sant?

Masse lykke til, og gratulerer med nedgangen. Du har vært flink.

Mange hilsener i fra

Takk for svar! Men jeg skjønte ikke den med 100 kalorier økning per dag, det blir jo fryktelig mange etter 3-4 uker? Mente du per uke?

Syns jeg er rimelig aktiv til vanlig også, trener fast (aerobic og step med innlagt styrkedel) to ganger i uka, og går en del turer. Men vanligvis ikke en hel time hver dag...

Spiser sundt og variert, men kveldsspisinga kom ut av kontroll en periode i høst. Slanket meg tilsvarende mange kilo for ca. fem år siden, og holdt ei god stund... Håper å klare det bedre nå!

Takk for svar! Men jeg skjønte ikke den med 100 kalorier økning per dag, det blir jo fryktelig mange etter 3-4 uker? Mente du per uke?

Syns jeg er rimelig aktiv til vanlig også, trener fast (aerobic og step med innlagt styrkedel) to ganger i uka, og går en del turer. Men vanligvis ikke en hel time hver dag...

Spiser sundt og variert, men kveldsspisinga kom ut av kontroll en periode i høst. Slanket meg tilsvarende mange kilo for ca. fem år siden, og holdt ei god stund... Håper å klare det bedre nå!

Hei igjen.

100 kcal økning om dagen, så ligger du på ca 1400 kcal pr dag i 3-4 uker, nå vet jo ikke jeg hvor lang du er, men på 67 kg har du kanskje et energiforbruk på 18-1900 kcal pr dag, og jeg ville iallfall gått 40 min om dagen i tillegg til treninga di da.

Fortsatt lykke til :o)

Mange hilsener i fra

Hei igjen.

100 kcal økning om dagen, så ligger du på ca 1400 kcal pr dag i 3-4 uker, nå vet jo ikke jeg hvor lang du er, men på 67 kg har du kanskje et energiforbruk på 18-1900 kcal pr dag, og jeg ville iallfall gått 40 min om dagen i tillegg til treninga di da.

Fortsatt lykke til :o)

Mange hilsener i fra

Takk for det!

Akkurat, nå skjønner jeg det;c) Puh, da tar det lang tid før man kan unne seg noe særlig mer. Ikke for det - jeg er ikke sulten, bare litt lei av den magre maten og å telle kalorier... Men heldigvis er jeg veldig glad i proteinrik mat og grønnsaker!

Jaja, i kveld er det lørdagskos og ingen kaloritelling;c)

Annonse

Er det noen grunn til å redusere treningen?

To treningsøkter er akkurat passe til at jeg greier å gjennomføre(hater egentlig å trene), og det skal jeg fortsette med. Men enkelte dager er det et ork å gå en time - og så tar det jo tid (dusjer også etterpå). Når sola skinner og fuglene synger er det jo koseligere. Går i mest mulig oppoverbakker, så jeg blir skikkelig svett. Tror nok at jeg reduserer til 30-40 min...

Gjest Ulvinnen

Jeg slanket meg 4.5 kg i løpet av 6 uker etter nyttår. Jeg synes det har gått overraskende lett å holde den nye vekten.

Jeg trener det samme som i slankeperioden, har kuttet ut de ekstramåltidene som jeg var så lei av mens jeg slanket meg. Tillater meg litt alkohol og snop i helgen. Har begynt å spise litt ris, potet, pasta og brød (som jeg kuttet helt ut mens jeg slanket meg). Og vekten i dag var akkurat det samme som siste dag i slankingen.

Jeg opplevde at jeg gikk opp igjen i vekt et halv kg i løpet av de første dagene etter slankeslutt, men det har blitt borte igjen av seg selv, uten at jeg har gjort noe for det.

Jeg slanket meg 4.5 kg i løpet av 6 uker etter nyttår. Jeg synes det har gått overraskende lett å holde den nye vekten.

Jeg trener det samme som i slankeperioden, har kuttet ut de ekstramåltidene som jeg var så lei av mens jeg slanket meg. Tillater meg litt alkohol og snop i helgen. Har begynt å spise litt ris, potet, pasta og brød (som jeg kuttet helt ut mens jeg slanket meg). Og vekten i dag var akkurat det samme som siste dag i slankingen.

Jeg opplevde at jeg gikk opp igjen i vekt et halv kg i løpet av de første dagene etter slankeslutt, men det har blitt borte igjen av seg selv, uten at jeg har gjort noe for det.

Så bra at det har gått greit å holde vekta uten et veldig strengt regime! Da er det sikkert håp for flere;c) Men det er nok viktig å følge nøye med...

Gjest Ulvinnen

Så bra at det har gått greit å holde vekta uten et veldig strengt regime! Da er det sikkert håp for flere;c) Men det er nok viktig å følge nøye med...

Ja, jeg følger nøye med på vekten, veier meg jevnlig slik at jeg kan justere litt om det trengs.

Lykke til, det går nok bra for deg også :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...