Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har kommet i gang med trening/mosjonering, ingen avanserte greier akkurat, men jeg er ganske fornøyd med å ha klart å gjennomføre hittil. Det sies (feks Ingrid Kristiansen) at det er lurt å feks trene tre ganger i uka for å få hviledager mellom øktene, men er det noen fare eller ulempe ved å mosjonere hver dag hvis jeg har lyst til det?

Det dreier seg ikke om hardtrening, men gå rask tur en times tid, jogge sånn passe fort en 40-50 minutter eller sykle 14 km (da blir jeg skikkelig svett og andpusten første delen fordi det går rett opp bakkene, puls på 160), og etterhvert intervalltrening med gymbossen (gleder meg til den kommer) kanskje en gang i uka eller noe sånt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/346516-mosjonistsp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det sies vel at kondisjonstrening (jogging, rask gange og sykkel) kan man gjøre hver dag, men styrketrening (av de samme muskelgruppene) bør man ha minst en hviledag mellom.

Men harde joggeturer flere dager på rad kan være hardt, men det kjenner du jo fort når du legger ut dagen etter. :o)

Det sies vel at kondisjonstrening (jogging, rask gange og sykkel) kan man gjøre hver dag, men styrketrening (av de samme muskelgruppene) bør man ha minst en hviledag mellom.

Men harde joggeturer flere dager på rad kan være hardt, men det kjenner du jo fort når du legger ut dagen etter. :o)

Sånn skikkelig styrketrening driver jeg ikke med (ennå? ;-) så da er det sikkert greit nok hvis jeg føler meg fin og har lyst :-)

Jeg er blitt "pålagt" en hviledag i uka. (Men turgåing er tillatt.) Det jeg i sin tid fikk anbefalt var styrke og kondisjon annenhver dag, og det har stort sett fungert fint for meg. Uansett er det en ting som er viktig: lytt til kroppen din. Hvis den verker og er vond, og bare blir verre når du trener, eller du orker mindre og mindre for hver gang, trenger kroppen din en pause. Da er det bedre å hoppe over treningen en dag enn å presse deg selv så hardt at du ikke får trent noe særlig på flere uker. (Been there, done that.)

Hva er en gymboss?

Jeg er blitt "pålagt" en hviledag i uka. (Men turgåing er tillatt.) Det jeg i sin tid fikk anbefalt var styrke og kondisjon annenhver dag, og det har stort sett fungert fint for meg. Uansett er det en ting som er viktig: lytt til kroppen din. Hvis den verker og er vond, og bare blir verre når du trener, eller du orker mindre og mindre for hver gang, trenger kroppen din en pause. Da er det bedre å hoppe over treningen en dag enn å presse deg selv så hardt at du ikke får trent noe særlig på flere uker. (Been there, done that.)

Hva er en gymboss?

En gymboss er en slags timer ser det ut til.

http://www.gymboss.com/

Annonse

Hva er en gymboss?

En intervalltimer som man kan sette opp med to forskjellige intervaller så man kan sette en hel intervalløkt på forhånd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...