Gå til innhold

Vil gi barna homo-eventyr


Gjest speer

Anbefalte innlegg

mariaflyfly

Hvorfor skal de da høre om det i eventyr?

For at de skal utsettes for en motvekt til den type uttalelser om homofile som du serverer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 461
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    137

  • Dorthe

    45

  • morsan

    11

  • BobbyPeru

    10

Mest aktive i denne tråden

Hvorfor skal de da høre om det i eventyr?

Samme årsak som at de skal høre om heterofile i eventyr.

Og selvsagt også slik at de ikke vokser opp med fordommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og du var enig.

Likeledes er det åpenbart for alle som leser tråden her at du trakasserer folk som mener at homofili ikke er like normalt som heterofili og at barn ikke bør lære om homofili i barnehagen.

''..at barn ikke bør lære om homofili i barnehagen.''

Hva legger du i dette? Det skal jo ikke akkurat undervises i den seksuelle biten av det (like lite som med heterofili), men at det skal framstilles som normalt, akseptert. Ikke noe man gjør mer oppstuss av enn av at noen har både mor og far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal de da høre om det i eventyr?

Fordi det skal normaliseres vel. At de ikke skal synes det er stygt og at andre unger ikke skal mobbes.

For 40 år siden ble unger med skilte foreldre mobbet og også unger av enslige mødre. Nå er det ufarliggjort og ingen reagerer på det noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''...slike fordommer som du er befengt med.''

Og DET var liksom ikke en fordomsfull kommentar fra din side, Sør? "Befengt med" er et veldig negativt ladet uttrykk, og du oser av fordomsfullhet (om ikke hat) mot de som har andre oppfatninger enn deg selv. Skalm deg! Noe så flaut for deg!

Ja, diskriminering av jøder og homofile skyldes fordommer man er befengt med.

Og slå opp "fordommer" i ordboken, for du bruker det feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

''..at barn ikke bør lære om homofili i barnehagen.''

Hva legger du i dette? Det skal jo ikke akkurat undervises i den seksuelle biten av det (like lite som med heterofili), men at det skal framstilles som normalt, akseptert. Ikke noe man gjør mer oppstuss av enn av at noen har både mor og far.

De små yndige børn skal indoktrineres med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hitler var ateist. Og vegiterianer. Og fanatisk antirøyker.

Nei, Hitler var ikke ateist. For noe vrøvl.

Omtrent det første han gjorde var å stenge den ateistiske skolen i Berlin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuvel, det var nå litt vel i sterkeste laget.

Kanskje du skal være glad han ikke puttet alle bergensere i gasskammer ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Jeg "mener" ikke at Hitler var kristen. Han VAR kristen. Noe av det første han gjorde var å stenge alle ikke-kristne skoler i Tyskland.

Kristne har angrepet jøder i hundrevis av år (hele den protestantiske kirken (fra Martin Luther) er basert på jødehat). De kristne har også angrepet homofile, og til og med folk med "lyte" (funksjonshemning), som visstnok ikke kunne sitte foran i kirken.

Nei, han var ateist. Og hatet alt som hadde med religion å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De små yndige børn skal indoktrineres med andre ord.

Nei, det er jo du som mener de skal indoktrineres ved at du kun forteller dem om heterofile, og ikke homofile.

Det er indoktrinering til å bli fordomsfulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

For at de skal utsettes for en motvekt til den type uttalelser om homofile som du serverer.

Og hvilke uttalelser om homofile er det jeg har servert? At homofili ikke er like normalt som heterofili og at jeg ikke synes barn skal lære om homofili eller høre eventyr om homofile i barnehagen?

Og det får jeg pepper for å mene? Ok, jaja sier jeg bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Kanskje du skal være glad han ikke puttet alle bergensere i gasskammer ;o)

Nå er De usakelig, frue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Og hvilke uttalelser om homofile er det jeg har servert? At homofili ikke er like normalt som heterofili og at jeg ikke synes barn skal lære om homofili eller høre eventyr om homofile i barnehagen?

Og det får jeg pepper for å mene? Ok, jaja sier jeg bare.

''At homofili ikke er like normalt som heterofili''

Blant annet, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fra bergen

Nei, det er jo du som mener de skal indoktrineres ved at du kun forteller dem om heterofile, og ikke homofile.

Det er indoktrinering til å bli fordomsfulle.

Nei, jeg vil ikke fortelle dem om hverdem homofili eller heterofili. Så eg diskiminerer ingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han var ateist. Og hatet alt som hadde med religion å gjøre.

I tillegg til å lese ordboken, bør du visst lese historie i tillegg.

Hitler (og faktisk hele nazi-kuppelen) var faktisk dypt kristne. En av dem (jeg husker ikke hvilken i farten) var bare "vanlig kristen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Nei, Hitler var ikke ateist. For noe vrøvl.

Omtrent det første han gjorde var å stenge den ateistiske skolen i Berlin!

Det var fordi han var uvenner med rektoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

I tillegg til å lese ordboken, bør du visst lese historie i tillegg.

Hitler (og faktisk hele nazi-kuppelen) var faktisk dypt kristne. En av dem (jeg husker ikke hvilken i farten) var bare "vanlig kristen".

Nei, Hitler jeg ikke dypt kristen. Det er det dummeste jeg har hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er De usakelig, frue.

Nei, hvorfor det. Er det verre å drepe bergensere enn jøder, homofile og funksjonshemmede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg vil ikke fortelle dem om hverdem homofili eller heterofili. Så eg diskiminerer ingen.

Du skrev at de skulle få høre heterofile eventyr (om prinser og prinsesser) for litt siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg vil ikke fortelle dem om hverdem homofili eller heterofili. Så eg diskiminerer ingen.

Heterofili blir de tutet ørene fulle av dagen lang. Alle historier handler om familier med mammaer og pappaer, evt alenemammaer med mannlige kjærester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...