Gjest Nickløsheletia Skrevet 12. mai 2010 Skrevet 12. mai 2010 Hadde Uer i dag. Vet ikke hva vi skal ha i morgen. 0 Siter
Gjest FruH Skrevet 12. mai 2010 Skrevet 12. mai 2010 Et annet alternativ er bortfløyne ryper. Luftsuppe og venteboller pleier å være en slager her. Og da har vi ofte hermetiske adamsepler med vaniljekrem til dessert. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 12. mai 2010 Skrevet 12. mai 2010 Luftsuppe og venteboller pleier å være en slager her. Og da har vi ofte hermetiske adamsepler med vaniljekrem til dessert. Urk, i RL bare vaniljekrem, altså? 0 Siter
morsan Skrevet 12. mai 2010 Skrevet 12. mai 2010 Hadde Uer i dag. Vet ikke hva vi skal ha i morgen. ''Vet ikke hva vi skal ha i morgen.'' Hva?? Har du ikke handla? ;-) Eller har du velfylt fryser? 0 Siter
Gjest Alle mine barn elsker det :) Skrevet 13. mai 2010 Skrevet 13. mai 2010 I dag blir det spaghetti med hjemmelaget bolognese saus (rester fra helgens lasagne). I morgen blir det nok elg i en eller annen fasong (har fryseren full). Hvoran lager du hjemmelaget bolognesesaus? 0 Siter
jubalong70 Skrevet 13. mai 2010 Skrevet 13. mai 2010 Hvoran lager du hjemmelaget bolognesesaus? Blir ikke autentisk bolognese, men jeg lager den på slump omtrent slik: 400 g karbonadedeig. 1 boks tomatpurre. 1 boks hermetiske tomater (gjerne med hvitløk i). 2-3 tomater. 1 paprika. 2-3 løk. 2-4 fedd hvitløk. 1 gulrot (revet). en dæsj ketchup. en god skvett matfløte. 1-2 laurbærblad. salt. pepper. oregano. basilikum. hvitløkspulver. paprikapulver. 1 ts sambal oelek. Brun karbonadedeigen. Kutt grønnsakene fint opp. Gulroten rives, og hvitløken finkuttes. Alt has i gryta. Kok opp og la putre en 10-20 minutter. Laurbærbladene tas ut, og du kan servere 0 Siter
Gjest Alle mine barn elsker det :) Skrevet 13. mai 2010 Skrevet 13. mai 2010 Blir ikke autentisk bolognese, men jeg lager den på slump omtrent slik: 400 g karbonadedeig. 1 boks tomatpurre. 1 boks hermetiske tomater (gjerne med hvitløk i). 2-3 tomater. 1 paprika. 2-3 løk. 2-4 fedd hvitløk. 1 gulrot (revet). en dæsj ketchup. en god skvett matfløte. 1-2 laurbærblad. salt. pepper. oregano. basilikum. hvitløkspulver. paprikapulver. 1 ts sambal oelek. Brun karbonadedeigen. Kutt grønnsakene fint opp. Gulroten rives, og hvitløken finkuttes. Alt has i gryta. Kok opp og la putre en 10-20 minutter. Laurbærbladene tas ut, og du kan servere Nam, nam, nå ble jeg skrekkelig sulten! Høres SÅ godt ut, dette gleder jeg meg til å prøve. Så må jeg google på sambal oelek, for det aner jeg ikke hva er ) Tusen takk for at du delte oppskriften din!! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.