Gå til innhold

Armen verker


Gjest IngerBeate

Anbefalte innlegg

Gjest IngerBeate

Goddag, Jeg er kvinne, 50 år, slank og i god fysisk form. For fem år siden ble jeg behandlet for brystkreft og bl.a ble alle lymfekjertlene i venstre armhule fjernet (ingen spredning funnet). De siste ca 10 dagene har venstre overarm verket nokså kraftig. Det er ingen problemer om natten, men når jeg har stått opp begynner den å verke. Det blir ikke verre av at jeg belaster armen / trener. Ingen skade. Full førlighet. Den ser ikke hoven ut. Men, den verker jevnt og plagsomt. Kan det være begynnende lymfeødem?? Eller er det andre ting som slår deg, evt noe jeg kan gjøre med dette selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Det er vanskelig å si hva dette kan være, men hvis det skyldes lymfødem ville du nok ha merket at armen eller fingrene var hovne. Jeg synes du burde få en sjekk hos legen. Plagene kan skyldes musklene, sener, ledd eller komme fra nakken. Smertene skulle i så fall normalt endre seg når du rørte på deg. Personer som har vært behandlet for kreft kan jo like gjerne som andre få smerter i en arm, men jeg pleier å være ekstra nøye med å finne ut av plagene ved å ta røntgen og så videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...