Gå til innhold

Forsovelse og kroppslig døgnrytme.


Gjest Ingvild Liadal

Anbefalte innlegg

Gjest Ingvild Liadal

Hei, jeg er veldig usikker på hvem jeg skal henvende meg til, men prøver her. Jeg lurer på om det finnes noe slikt som kroppslig døgnrytme? Er det f.eks det samme som A- og B-mennesker, evt hva er disse "typer mennesker"? Jeg lurer også på hvordan noen mennesker kan våkne uthvilte og glad klokken 06.00, mens noen forsover seg flere ganger ukentlig til arbeid eller utdanning? Håper du kan svare på spørsmålene mine. Håper også på raskt og positivt svar. Mvh Ingvild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest just as you know...

Det går an å være anonym her inne. Nå spør ikke du det mest "pinlige" eller avslørende spørsmålet, men til en annen gang: du trenger ikke å bruke navnet ditt under "signatur". Alle som er innom forumet, ("hele verden") kan lese at det er du som har skrevet innlegget.

Ta kontakt med webmaster på webmasterforumet om du vil få endret signaturen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uføretrygdet 51 år.

Det finnes alle mulige varianter av hva som er normal døgnrytme.Jeg sover nå fra kl 4-12.dette kan virke unormalt for de som jobber,men jeg er uføretrygdet.Noen kan sovne kl 22 og da våkne utvilt kl 6.00.Det er ikke når man våkner som har noe å si,men hvor mye og dyp søvn man får.Jeg sover absolutt best med medisiner,men jeg anbefaler ikke dette for folk som jobber.Jeg skal nå forsøke å legge meg før kl 3.00 og stå opp i 11 tida.når jeg er ferdig med "justeringen" håper jeg på å sove fra kl 24.00-8.00

Noen trenger bare 5 timers søvn,ande MÅ ha 8.Det varierer veldig mye dette.Gå inn på nrk og se programmet på nrk2 som het:"Ett bedre liv" del 3 handlet om en engelskmann som sjekket ut akkurat dette med søvnmønster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan vokne uthvilt kl. 06 hvis jeg bare legger meg tidlig nok... altså kl. 21-21.30.

Men er "egentlig" et B menneske. Men trenger mye søvn - altså legger jeg meg heller tidlig. (Litt kjedelig da... men må heldigvis ikke stå opp kl. 06 hele tiden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...