Gå til innhold

jente 28 år med kreft lurer på alternativ beh.


Gjest jente 28 snart 29 år

Anbefalte innlegg

Gjest jente 28 snart 29 år

hei,jeg er en jente på 28 år som fikk diagnose binyrebarkkreft mde spredning til lunger,har derfor fått høre at det er uhelbredlig.legen på dnr sa han ville parkere det m cellegift,fått edp kur og er nå ferdig med det og venter på svar om oppersjon i binyren.går på lysodren piller og kortison og florinef. har fått høre om flere som har levd med det i noen år,en i ti år håper på at det kan være meg.har en datter på 2,5 år som jeg øsker og se vokse opp så lenge som mulig.behandlingen har virket bra på meg og håper de har klart og parkere det,men føler jeg har lyst til og prøve noe alternativt også forandre kosten min for og gjøre mitt for at det skal stå i ro.lest boken til david sanduvoll om supermat og foskjellige ting man kan ta,spise rikelig med fettsyrer, amla c,chlorella,greens of kamut og noe som heter tart cherry har jeg fått besjked om og spise.har også fått tips av en veninne om missteleinekstrakt som hadde fungert på bestemoren hennes som ikke fikk beh. mange tips fra folk rundt meg og blir litt forvirret.leste en artikkel om en dame du hadde hjulpet og fikk lyst til og kontakte deg for råd?siden du også har allmenmedisin og alternativ medisin for vil jo ikke ødelegge noe som er gjort el gjøre noe feil som foreksmpel kan forgite meg. mvh jente 28 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Først og fremst er det godt å høre at behandlingen du får ser ut til å virke godt! Forskningsaktiviteten er stor innen kreftbehandling og selv om ikke vi har noen helbredende behandling i dag, så betyr ikke dette at vi ikke får dette i løpet av de nærmeste årene. Det er derfor viktig å være aktiv i forhold til egen helse. Komplementær og alternativ kreftbehandling (KAM) har som formål å styrke pasientenes allmenntilstand fysisk og psykisk. Derigjennom kan de ha nytte av behandlingen både under pågående kreftbehandling og etterpå. De fleste metodene er ikke undersøkt ved vitenskapelige forsøk. Leger som tilbyr KAM bruker ofte å starte med en kartleggingssamtale og blodanalyse av immunforsvaret og ernæringsstatus. Deretter tilbys kostråd (mye frukt og grønt, kålgrønnsaker, løk og hvitløk, fiber og syrnede melkeprodukter) og dessuten kosttilskudd. For smerter anbefales ofte akupunktur eller aromaterapi og massasje. Det er også viktig å få hjelp på det psykiske plan gjennom samtaler med en psykolog eller behandler som kan anbefale avslapningsøvelser og for eksempel visualisering, der man lager tankebilder på hvordan kroppen bekjemper kreftcellene. Misteltein i form av f.eks. Iscador injeksjoner, kan gis som immunstyrkende behandling. Det kan også brukes urter som rosenrot, ginseng og johannesurt. Husk at enkelte urter av og til ikke bør kombineres med legemidler og sjekk dette med din lege. Alt dette regnes som understøttende behandling og så vidt jeg kjenner til finnes det ingen alternativ metode som beviselig kan kurere binyrekreft. Likevel er forløpet av en kreftsykdom svært forskjellig og jeg er overbevist om at det nytter å bli en sunnere kreftpasient.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...