Gå til innhold

POLYMYALGIA REVMATIKA (MUSKELGIKT)


Gjest EBLE

Anbefalte innlegg

Jeg er mann 69 år. Fikk diagnose muskelgikt for 5 år siden. Gikk et år på Prednisolon. Jeg har i tiden etterpå merket litt stivhet/stølhet, særlig i lårene, men det har gradvis blitt bedre. Nå i det siste har blitt verre. Jeg går regelmessig tur og 5 - 6 km det går greitt. Når jeg nå går tur på 10 km så blir jeg sliten og får direkte vondt i lårmusklene og det verker etter endt tur. Jeg har også nå et par måneder hatt en vedvarende, lett hodepine. Har snakket med fastlegen om dette, men han svarer at det er mange som ikke kan gå 10 km og han tror hodepinen har andre årsaker enn msukelgikten. For meg virker det som en oppblussing av sykdommen. Hva tror du? Er dette et vanlig forløp for muskelgikt?Bør jeg begynne med ny behandling Prednisolon? (Har liten lyst!)Bør jeg gå kortere turer da det bllir vondt? Er det noen annen behandling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...