Gå til innhold

Polynevropati


Gjest Linda66

Anbefalte innlegg

Gjest Linda66

hei. Jeg er en dame på 43 år,som fikk påvist polynevropati i føttene for ca.5-6 år siden. Merket det første gang for ca.9 år siden. Jeg bruker i dag skinner på begge føtter, og det virker som sykdommen har oppstått i hendene også. Den typen jeg har, påvirker ikke følelsene, men den tar "knekken" på musklene.(Jeg har skjønt at dette ikke er typisk for denne sykdommen..?)Det jeg lurer på, er om jeg kan få noen tips om alternativ behandling jeg kan prøve, siden legestanden ikke kan hjelpe meg. Jeg skjønner at jeg ikke kan bli bedre, men om sykdommen kunne stoppe opp iallefall...Årsaken til sykdommen er ukjent.Håper på svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Ikke kast bort pengene dine på bedragere og sjarlataner. De bedriver bare fupp.

Har du blitt henvist til flere spesialister? Sørg for å komme til det sykehuset hvor de driver mest med dette, for det er der de er flinkest. Spør om å få time hos overlegen, osv.

Hvis de ikke kan gjøre noe, kan du ev. søke på nett, og se om det er noen i Storbritannia, Sverige eller Danmark/Tyskland (for eksempel) som har mer erfaring.

Ønsker deg alt godt,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stig Bruset - Alt. medisin

Det finnes mange typer polynevropati og noen av disse vet vi dessverre ikke årsaken til. Jeg går ut fra at du er grundig undersøkt av nevrolog og at du har sjekket om det er flere i familien som har hatt noe lignende? Innen alternativ behandling pleier man å undersøke ernæringstilstanden grundig med analyse av viktige vitaminer, mineraler, sporstoffer og tungmetaller. Blant vitaminene er B12 og B 6 særlig viktig. Ved blodprøver av B12 kan man få urikte svar på enkle blodprøver og derfor bør også homocystein og MMA (metylmalonsyre) sjekkes for å få et korrekt bilde av din status. Når det gjelder tungmetaller kan disse undersøkes i urinprøver eller håranalyse og her er bl.a. kvikksølv og bly viktige. Som behandling brukes bl.a. trening for å bevare funksjonen best mulig og akupunktur som kan ha en viss positiv effekt på nevrologiske lidelser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...