Gå til innhold

Trenger hjelp med mine hudproblemer!


behring82

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ei jente på 28år som plages med tørr og irritert hud, nupper omtrent over hele kroppen, har kviser og er røelig i ansiktet/kroppen. I november i fjor sluttet jeg å amme babyen min og har siden det slitt mye med kviser rundt nese og panne. Men de er ikke vært som vanlige kviser, ofte med mye blank væske. Jeg er veldig tørst, drikker bort i mot 4-6L vann/væske i løpet av døgnet (dag og natt) og er forferdelig tørr, spesielt på albuene, føttene og hendene! Kan det være en form for eksem eller hormoner som fortsatt er i ubalanse - noe med stoffskiftet? Mvh Behring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Først og fremst vil jeg anbefale at du tar en sjekk hos din lege mht at du tørster så mye. En enkel urinundersøkelse vil kunne gi mange svar mht nyrenes evne til å konsentrere urinen og eventuelle funn av sukker eller protein. Eventuelle stoffskifteproblemer vil også kunne gi hudforandringer og dette kan også lett undersøkes hos lege. For øvrig er mange av dine symptomer forenlig med fettsyremangel (tørr hud, nupper og tørste) som man er særlig utsatt for etter graviditet og amming da barnet har fått mye av dine viktige fettsyrer overført. Dette kan undersøkes ved blodprøve i Norge (itogha.com) eller sendes til utlandet og koster mellom 500-1000 kr. Det er særlig fettsyrene DHA, EPA og GLA som er viktige for huden og disse finnes blant annet i kosttilskudd som kan kjøpes hos apotek eller helsekost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...