Gå til innhold

Filosoferte litt over hiajbdebatten idag ;)


Gjest togli

Anbefalte innlegg

Gjest segunda

Jeg har mistet tålmodigheten med deg. Du har holdt på for lenge nå. Første gangen gangen du begynte, sa jeg ingenting om hva jeg tror om deg.

Jeg forsøkte ikke å ta igjen, men nå er det i grunnen nok. Nå har du messet lenge nok og dratt det frem hver eneste gang du kommer til kort i en diskusjon.

Da synes jeg det er på tide og si i fra om at du ikke er den rette til å være opptatt av hvordan andre mottar sine penger. Jeg tjener dem selv.

Hehehe jaja for all del mist tålmodigheten over meg og fortell meg og alle andre at du tjener pengene dine selv;-)

Jeg har aldri noen sinne påstått at du stjeler pengene som du forsørger deg med;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 218
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    69

  • morsan

    14

  • Maximia

    8

  • Dorthe

    5

Mest aktive i denne tråden

Men blant lærerne lever begrepet i beste velgående fortsatt ;)

Nå er det vel også slik at lærerutdanninga blir tredelt? Man velger småskole, mellomtrinn, u-trinn?

''Men blant lærerne lever begrepet i beste velgående fortsatt ;)''

Men begrepet "lærerinne" har dere forlengst vraket! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

''Men blant lærerne lever begrepet i beste velgående fortsatt ;)''

Men begrepet "lærerinne" har dere forlengst vraket! ;-)

Ja, huff..... Jeg føler meg absolutt ikke som ei lærerrinne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, huff..... Jeg føler meg absolutt ikke som ei lærerrinne ;)

Men egentlig litt rart at enkelte kvinnelige titler blir set på som negative, mens det er helt ok å si danserinne og ikke minst venninne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Men egentlig litt rart at enkelte kvinnelige titler blir set på som negative, mens det er helt ok å si danserinne og ikke minst venninne.

Danserinner og venninner ser som regel litt mer snasne ut enn lærerrinner ...

*ser for seg togli med runde briller på nesen, brunt knelangt skjørt, bluse, spisse pupper og knute i nakken*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men egentlig litt rart at enkelte kvinnelige titler blir set på som negative, mens det er helt ok å si danserinne og ikke minst venninne.

I Tyskland er det akkurat motsatt - der gjør man et poeng av å bruke den feminine versjonen av titler, for å vise at begge kjønn kan inneha stillingstitler.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Danserinner og venninner ser som regel litt mer snasne ut enn lærerrinner ...

*ser for seg togli med runde briller på nesen, brunt knelangt skjørt, bluse, spisse pupper og knute i nakken*

Ikke enig:-) Lærerinne kan absolutt være snasent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinneundertrykning skjer selvsagt i muslimske miljøer. Det er da ingen som nekter det, jeg minst av alle.

Poenget her er at muslimske kvinner (omtrent uten unntak) blir fremstilt som uten utdanning, osv. når de faktisk er mer utdannen enn noen annen sammenlignbar gruppe.

Det betyr selvsagt ikke at undertrykking ikke forekommer (selvsagt gjør den det), men det betyr at situasjonen er langt mer kompleks enn folks fordommer.

Med vennlig hilsen

Det som er skummelt med muslimske kvinner med høy utdannelse er at de ikke sier i mot sine mannlige kolegaer selv om de har rett. Jeg har flere ganger siste året vært med på at muslimske leger sier en ting som jeg vet er rett og så kommer en mannlig lege og sier noe annet og de står bak ham og rister på hodet til meg, men ikke åpner munnen for å protestere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er skummelt med muslimske kvinner med høy utdannelse er at de ikke sier i mot sine mannlige kolegaer selv om de har rett. Jeg har flere ganger siste året vært med på at muslimske leger sier en ting som jeg vet er rett og så kommer en mannlig lege og sier noe annet og de står bak ham og rister på hodet til meg, men ikke åpner munnen for å protestere.

Roma ble ikke bygget på én dag. Det skjer gradvis, men jeg har truffet mange leger som ikke sier noe. Jeg har en kvinnelig lege (ikke muslimsk, men etnisk norsk og ressurssterk) som betegner seg selv som sekretæren min.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Nå vet ikke jeg i hvilken del av landet du bor, men her hvor jeg virker er det forholdsvis sjelden å støte på kvinner som benytter bikini på jobb, har også til gode å se småjenter i bikinitopp på vei til skolen. Dette gjør at jeg ikke kan se at det skulle være mulig og sette likhetstegn mellom bikini og hijab.

Hvis det derimot skulle spre seg en kultur her til lands som gikk inn for å kle opp jenter fra tre års alder inn i bikini og at de måtte benytte dette plagget, og KUN dette hver eneste dag, ja da kunne du kanskje ha et poeng.

Inntil videre synes jeg vi ikke trenger å late som at bikini, bunad etc. kan sammenlignes med dette symbolet på urettferdighet som hijab er for de fleste av oss nordmenn.

Om du ferierer litt vil du kanskje også se at det ikke er 100% av norske kvinner som dekker brystene på stranda, graden av seksualisering av disse kroppsdelene er altså ulik rundt omkring. Du vil også erfare at kvinner som soler seg toppløse i Norge ikke støtes ut av sin familie, kommer ut for et ufrivillig syrebad, steines osv.

Bra innlegg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

...det er et neste helg også ;-)

Jeg har ikke fulgt så godt med på når de forskjellige bryluppene er, men skjønner jo hva slags brylupp det er nå:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest striil

Igjen du viser bare kunnskapsløshet. Det er som å lytte til folk fra Blitz som raller om at Siv Jensen er Hitler.

Det er bare tåpelig av deg og dem.

Kunnskapsløshet????

Du må ha sovet deg gjennom ganske mye av det forrige århundre hvis du ikke har fått med deg at huijab er et politisk virkemiddel på lik linje med andre politiske effekter: hakekors osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunnskapsløshet????

Du må ha sovet deg gjennom ganske mye av det forrige århundre hvis du ikke har fått med deg at huijab er et politisk virkemiddel på lik linje med andre politiske effekter: hakekors osv.

...eh... nei, det er det ikke. Og det blir det heller ikke fordi om noen påstår det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest striil

...eh... nei, det er det ikke. Og det blir det heller ikke fordi om noen påstår det.

Hehe, nei akkurat. Og hakekorset blir da altså ikke et politisk virkemiddel og må ikke sees i sammenheng med nazistisk propaganda.

Dette er lavmål!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei akkurat. Og hakekorset blir da altså ikke et politisk virkemiddel og må ikke sees i sammenheng med nazistisk propaganda.

Dette er lavmål!!!!!

Jo, for hakekorset ble (i Europa) lansert av nazistene, som hører ufravikelig sammen med f. eks. jødeutryddelsen.

Å dekke håret behøver ikke være mer enn at man ønsker å dekke håret, fordi det står i Koranen. Det er ingen automatisk eller ufravikelig kobling til "noe mer" enn å dekke håret.

For øvrig er dine innlegg en hån mot jødene og andre av nazismens ofre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest striil

Jo, for hakekorset ble (i Europa) lansert av nazistene, som hører ufravikelig sammen med f. eks. jødeutryddelsen.

Å dekke håret behøver ikke være mer enn at man ønsker å dekke håret, fordi det står i Koranen. Det er ingen automatisk eller ufravikelig kobling til "noe mer" enn å dekke håret.

For øvrig er dine innlegg en hån mot jødene og andre av nazismens ofre.

Nei akkurat.

Så når noen kobler hijab opp mot religiøst prestestyres påbud og politikk og blir støtt av å se dette plagget så tar de altså feil.

Mens hakekors som er mye eldre enn nazisme kun skal sees i sammenheng med andre verdenskrig og derfor naturlig forbys.

I tillegg er det et hån mot jøder å bringe dette temaet på bane.

Får virkelig håpe du ikke våkner av tornerosedvalen,fortsatt god natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei akkurat.

Så når noen kobler hijab opp mot religiøst prestestyres påbud og politikk og blir støtt av å se dette plagget så tar de altså feil.

Mens hakekors som er mye eldre enn nazisme kun skal sees i sammenheng med andre verdenskrig og derfor naturlig forbys.

I tillegg er det et hån mot jøder å bringe dette temaet på bane.

Får virkelig håpe du ikke våkner av tornerosedvalen,fortsatt god natt.

Selv om hakekors ble brukt i India i tidligere tider, så har det en helt annen signifikans i Europa etter Hitler. Å påstå noe annet er historieløst.

Et skaut rundt hodet, som er noe som inngår i en god del norske bunader også, og som var et vanlig plagg for mange av våre bestemødre, har selvsagt ikke den samme signifikansen, selv om du forsøker å lage en binding som ikke er der.

Igjen - det eneste du oppnår er å håne nazistenes ofre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arfanbatistine

Men det bør vel folk få lov til å bestemme selv?

Ser du gjentar "folk må få bestemme selv".

Antar det er femåringen som vil være lik tante og mamma du mener da.

Sikkert mange småbarn som har et ektefølt og dypt ønske om å delta i de voksnens rekker(ironi-alert). Hva med "nøklebarna" som sendes i fremste rekke i krigen som kanonføde??

Må vel la de få bestemme selv da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...