Gå til innhold

Filosoferte litt over hiajbdebatten idag ;)


Gjest togli

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletia

Nei, slettes ikke, for du rammer 100% av kvinner. INGEN får velge hvis man forbyr hijab, fordi de har ikke noe valg, uansett hva de hadde valgt.

Likestillling er å la dem ha valget (samme valg som du og jeg), og så heller slå ned på tilfeller med tvang.

Jeg klarer ikke å forstå deg, når jeg vet at det finnes jenter som gråter over presset de føler og når jeg vet at 5-6 år gamle jenter må bruke dette plagget i et land som Norge hvor de skal vokse opp og bli integrert.

Jeg klarer ikke å forstå din godkjennelse av innpakking av kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 218
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    69

  • morsan

    14

  • Maximia

    8

  • ShitDiddelyDo

    5

Mest aktive i denne tråden

Jeg angriper deg? Nå har du messet om høyklasse i innlegg etter innlegg i flere måneder i et forsøk på å bruke det mot meg i enhver diskusjon.

Nå må du snart forsøke sette deg inn i forskjellen mellom middelklasse, øvre middelklasse og høyklasse.

Jeg har forsøkt å forttelle deg at mannen min ikke tilhører noen høyklasse, men øvre middelklasse. Likevel gir du deg ikke. Du gir deg aldri på dette.

Hva er det som feiler deg?

Vet du hva? Jeg jobber og tjener pengene mine selv. Jeg mottar ikke pengene mine fra staten.

Kan du ikke sole deg litt i glansen da? Kanskje hun tror du skal i bryllup neste lørdag også ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Kan du ikke sole deg litt i glansen da? Kanskje hun tror du skal i bryllup neste lørdag også ;o)

Det tror hun sikkert. Ikke rart hun er misunnelig på meg :-)

Nei, heldigvis skal jeg ikke dit og gudsjelov er det ikke jeg som skal gifte meg med den guttehvalpen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror hun sikkert. Ikke rart hun er misunnelig på meg :-)

Nei, heldigvis skal jeg ikke dit og gudsjelov er det ikke jeg som skal gifte meg med den guttehvalpen :-)

Ho ho :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å forstå deg, når jeg vet at det finnes jenter som gråter over presset de føler og når jeg vet at 5-6 år gamle jenter må bruke dette plagget i et land som Norge hvor de skal vokse opp og bli integrert.

Jeg klarer ikke å forstå din godkjennelse av innpakking av kvinner.

Fordi jeg tror ikke hijab er et stort problem, sammenlignet med f. eks. fremmedfiendtlighet i Norge.

Jeg er meget sikker på at Frp osv er et større problem i hverdagen for muslimske kvinner enn det hijab-spørsmålet er. For ikke å snakke om den stigmatiserende hijab-diskusjonen. Det er ille.

Og selv om jeg ser hva du forsøker å si, så må man jo svare at veien til helvete er brolagt med gode intensjoner. Men problemet er ikke hijab, men mye annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Ho ho :o)

Og så tror hun tydeligvis at jeg ikke kan ta et oppgjør med meg selv?

Lurer på om hun mener i klesveien. At jeg trenger å ta et oppgjør der, når det gjelder klesvalg?;o)

Hun tror kanskje at jeg er en stakkars kuet dame, som må ha med meg mannen min på handletur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletia

Fordi jeg tror ikke hijab er et stort problem, sammenlignet med f. eks. fremmedfiendtlighet i Norge.

Jeg er meget sikker på at Frp osv er et større problem i hverdagen for muslimske kvinner enn det hijab-spørsmålet er. For ikke å snakke om den stigmatiserende hijab-diskusjonen. Det er ille.

Og selv om jeg ser hva du forsøker å si, så må man jo svare at veien til helvete er brolagt med gode intensjoner. Men problemet er ikke hijab, men mye annet.

Ingen tvil om at fremskrittspartiet er det største problemet, men nå diskuterer vi hijab og det har mye med likestilling å gjøre.

Tunisia er et godt eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tvil om at fremskrittspartiet er det største problemet, men nå diskuterer vi hijab og det har mye med likestilling å gjøre.

Tunisia er et godt eksempel.

Jeg tror det er flere kvinnelige ingeniører i Egypt enn i Tyskland.

Hva kan du konkludere fra det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Jeg tror det er flere kvinnelige ingeniører i Egypt enn i Tyskland.

Hva kan du konkludere fra det?

Egypt har flere innbyggere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Og så tror hun tydeligvis at jeg ikke kan ta et oppgjør med meg selv?

Lurer på om hun mener i klesveien. At jeg trenger å ta et oppgjør der, når det gjelder klesvalg?;o)

Hun tror kanskje at jeg er en stakkars kuet dame, som må ha med meg mannen min på handletur.

Ja HUN mener sikkert det ene og det andre. Jeg mener en del om hvordan du diskuterer det ene og det andre på og tar standpunkter som du ikke har tyngde for.

Din klesstil har jeg ingen mening om, men du kler deg sikkert som det passer omgivelsene. Plaprer også en del uskyldig prat så mannen din ikke trenger å skjemmes.

Du kan gjerne utfordre meg til å diskutere hvilken sosial klasse jeg tilhører hvis du føler for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Ja HUN mener sikkert det ene og det andre. Jeg mener en del om hvordan du diskuterer det ene og det andre på og tar standpunkter som du ikke har tyngde for.

Din klesstil har jeg ingen mening om, men du kler deg sikkert som det passer omgivelsene. Plaprer også en del uskyldig prat så mannen din ikke trenger å skjemmes.

Du kan gjerne utfordre meg til å diskutere hvilken sosial klasse jeg tilhører hvis du føler for det.

''Ja HUN mener sikkert det ene og det andre. Jeg mener en del om hvordan du diskuterer det ene og det andre på og tar standpunkter som du ikke har tyngde for''

Men du har tyngde?

''Din klesstil har jeg ingen mening om, men du kler deg sikkert som det passer omgivelsene''

Heldigvis har jeg egne meninger og en sikker smak og har alltid kunnet kle meg som jeg ønsker. Jeg har aldri ønsket å kle meg i hullete olabusker i selskap.

'' Plaprer også en del uskyldig prat så mannen din ikke trenger å skjemmes''

Nå henger jeg ikke helt med. Jeg tilpasser meg ikke hans meninger. Jeg har forsøkt å diskutere hijab med han, men han mener ikke noe, siden han synes det er sjarmerende. Han skjønner visst ikke hva dte dreier seg om, så jeg tar diskusjonen her heller.

''Du kan gjerne utfordre meg til å diskutere hvilken sosial klasse jeg tilhører hvis du føler for det''

Det intereserer meg ikke om du mottar dine penger fra staten eller om du er den "interesante" du forsøker å gi inntrykk av.

Du har sagt lenge nå at jeg er høyklasse, så jeg kan vel også si da at jeg egentlig tror du er uføretrygdet, uten at det skulle være noe galt i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sånn kan man også si det når man lever i villfarelse.

Ja, jeg forstår du gjør det, men du kan jo sette deg inn i fakta før du skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

''(mellomtrinnet i skolen)''

Kunnskapsløftet fjernet det begrepet der.

Barnetrinnet er fra 1-7 klasse og Ungomstrinnet er fra 8-10 klasse ;)

Men blant lærerne lever begrepet i beste velgående fortsatt ;)

Nå er det vel også slik at lærerutdanninga blir tredelt? Man velger småskole, mellomtrinn, u-trinn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uttainna

Ja, jeg forstår du gjør det, men du kan jo sette deg inn i fakta før du skriver.

Du er like klar over fakta i denne sammenhengen som jeg er. At du gang på gang presenterer noe som skulle tilsi at muslimske kvinner har valgfrihet må i så tilfelle bare tillegges en eller annen ønsketenking hos deg.

At man jobber for at de skal ha valgfrihet er noe helt annet enn at det er deres reelle situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

''Ja HUN mener sikkert det ene og det andre. Jeg mener en del om hvordan du diskuterer det ene og det andre på og tar standpunkter som du ikke har tyngde for''

Men du har tyngde?

''Din klesstil har jeg ingen mening om, men du kler deg sikkert som det passer omgivelsene''

Heldigvis har jeg egne meninger og en sikker smak og har alltid kunnet kle meg som jeg ønsker. Jeg har aldri ønsket å kle meg i hullete olabusker i selskap.

'' Plaprer også en del uskyldig prat så mannen din ikke trenger å skjemmes''

Nå henger jeg ikke helt med. Jeg tilpasser meg ikke hans meninger. Jeg har forsøkt å diskutere hijab med han, men han mener ikke noe, siden han synes det er sjarmerende. Han skjønner visst ikke hva dte dreier seg om, så jeg tar diskusjonen her heller.

''Du kan gjerne utfordre meg til å diskutere hvilken sosial klasse jeg tilhører hvis du føler for det''

Det intereserer meg ikke om du mottar dine penger fra staten eller om du er den "interesante" du forsøker å gi inntrykk av.

Du har sagt lenge nå at jeg er høyklasse, så jeg kan vel også si da at jeg egentlig tror du er uføretrygdet, uten at det skulle være noe galt i det.

hehe så du tror jeg er uføretrygdet og mottar penger fra staten. Ja ja da har du i hvert fall grunn til å være fornøyd med deg selv;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

hehe så du tror jeg er uføretrygdet og mottar penger fra staten. Ja ja da har du i hvert fall grunn til å være fornøyd med deg selv;-)

Ja, det tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er like klar over fakta i denne sammenhengen som jeg er. At du gang på gang presenterer noe som skulle tilsi at muslimske kvinner har valgfrihet må i så tilfelle bare tillegges en eller annen ønsketenking hos deg.

At man jobber for at de skal ha valgfrihet er noe helt annet enn at det er deres reelle situasjon.

Når man ser søsken sammen og den ene har hijab, og den andre ikke, så må man nesten anta at det er valgfritt. Med mindre du mener bare én blir tvunget.

Eller når moren går uten, men døtrene bruker (som er vanlig) så er det også fordi døtrene ønsker dette, for å markere at de ikke vil bli behandlet som 2. klasses borgere fordi de er muslimer.

Så er det en del som blir tvunget, og en del som ikke bryr seg.

Utover det så er det litt skremmende at du vil påtvinge andre din vilje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Ja, det tror jeg.

Jaja hvis jeg er uføretrydet og du jobber så har du grunn til å heve deg....håper du forstår hvor inderlig arrogant denne uttalelsen din er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Jaja hvis jeg er uføretrydet og du jobber så har du grunn til å heve deg....håper du forstår hvor inderlig arrogant denne uttalelsen din er.

Jeg har mistet tålmodigheten med deg. Du har holdt på for lenge nå. Første gangen gangen du begynte, sa jeg ingenting om hva jeg tror om deg.

Jeg forsøkte ikke å ta igjen, men nå er det i grunnen nok. Nå har du messet lenge nok og dratt det frem hver eneste gang du kommer til kort i en diskusjon.

Da synes jeg det er på tide og si i fra om at du ikke er den rette til å være opptatt av hvordan andre mottar sine penger. Jeg tjener dem selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...