Gå til innhold

Angst, uro og spenninger etter trening


Gjest Astrid59

Anbefalte innlegg

Gjest Astrid59

Stig Bruset.. Etter en liten treningsøkt (f.eks lett gym i 15 min),kjenner jeg ubehag i form av stress i inntil fire dager etterpå. Det arter seg som angst,uro,spenninger,søvnproblemer og humørsvingninger.Stoffskiftet er normalt i følge prøver hos legen..Dette er plagsomt. Jeg skulle gjerne vite hva dette skyldes og ikke minst hva jeg kan gjøre for at jeg skal kunne trene uten å slite med dette ubehaget såpass lenge etterpå. Legen har skrevet ut betablokkere til meg,men jeg synes at det har endel bivirkninger slik at det passer ikke for meg. Finnes det noe kosttilskudd eller lignende som kan hjelpe?Eller noen form for behandling?.. Vennlig hilsen Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Negative reaksjoner etter trening kan ha flere årsaker. Noen ganger kan overtrening gi slike reaksjoner, men da skal man ha trent svært mye og ofte skal det mere til enn lett gym til for å gi reaksjoner. En annen årsak kan være at man har en sykdom i kroppen og jeg regner med at legen har sjekket om du for eksempel har en infeksjon. Det kan være lurt å sjekke binyrenes funksjon ved å sjekke kortisolnivået ved blodprøve eller spyttprøve. Kortisol er noe kroppen produserer selv ved fysiske og psykiske påkjenninger. Etter min erfaring kan mangel på magnesium gi lignende symptomer og dette kan også sjekkes med blodprøve, selv om prøven er noe usikker. Det meste av vårt magnesium er nemlig inne i cellene og kroppen forsøker i det lengste å opprettholde normale blodverdier for at musklene og hjertet skal fungere normalt. I så fall kan 200 mg magnesium x 2 være et alternativ til betablokkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...