Gå til innhold

Smerter i høyre side av magen


Gjest bethmid

Anbefalte innlegg

Gjest bethmid

Hei! jeg er en kvinne på 29 år som i over et år har gått med smerter på høyre side av magen rett under ribbena. Jeg kjenner det ikke hele tiden, men det er vondt når jeg trykker på. I perioder er det verre og da kjenner jeg det hele tiden. Jeg har også noen ganger fått voldsomme anfall. Akkurat som det er en stor luftknute på høyre side. Da er det uutholdelige smerter i alt i fra 5- 15 min. Jeg merket dette da jeg gikk gravid med nr to .Men vet ikke om det har noen sammenheng med graviditeten. Smertene begynte ca to - tre mnd før termin.Jeg fikk nr to i mai 2009. Jeg har vært hos min fastlege og tatt leverprøver . Ingen utslag på desse. Men de fant senere kyssesykeviruset på en blodprøve. Denne prøven tok de siden jeg hadde hovne lymfeknuter på halsen i lengre tid etter en halsbetennelse i mars i år. Men dette er jeg nå frisk av siden det ikke lenger var utslag på leveren.Og allmentilstanden min er nå helt fin. Jeg har og vært til ultralyd av magen. Der fant de heller ingenting. Gallen, lever, bukspyttkjertel såg helt fint ut. Jeg blir mest sannsynlig sendt videre til Mr undersøkelse. Men det er jo så lang ventetid. Jeg tenker mye på dette og er veldig redd for at det er noe alvorlig. Jeg er ellers frisk og sunn.( Men røyker). Er ikke overvektig. er ca 168 cm høy og veier 56 kg. Hva kan dette være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det KAN jo kanskje være gallesteinssmerter selv om det ikke ble observert noe på UL? Hvis du googler litt på det, så kan du lese mer om symptomer og hvilke matvarer som kan utløse anfall. For jeg har hatt det, og for meg ble det utløst av egg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...