Gå til innhold

Jeg vil ha butikker åpne på søndager


Gjest segunda

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 341
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    112

  • trollemor;o)

    14

  • Holmes

    14

  • Colette

    11

Mest aktive i denne tråden

Gjest vil ha d sånn som før

Jeg syns det er for snertent å kjøpe seg hva man vil når man vil.

Savner før i tiden, hvis man gikk tom for sukker gikk man over til naboen og lånte en kopp med sukker, dagen etter fikk han igjen med "rente", dvs en hel sukkerpose.

Det var en fin måte å bli kjent med naboene på og slå av en prat.

Men nå er det flaut å spørre naboen om slikt, for man kan jo bare ta seg en tur til bensinstasjonen om butikken har stengt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Jeg syns det er for snertent å kjøpe seg hva man vil når man vil.

Savner før i tiden, hvis man gikk tom for sukker gikk man over til naboen og lånte en kopp med sukker, dagen etter fikk han igjen med "rente", dvs en hel sukkerpose.

Det var en fin måte å bli kjent med naboene på og slå av en prat.

Men nå er det flaut å spørre naboen om slikt, for man kan jo bare ta seg en tur til bensinstasjonen om butikken har stengt.

Jeg pleier aldri å gå over til naboen for å låne klær fordi jeg ikke kan gå i butikker. Jeg har ikke tid til å gå i butikker når de er åpne og synes det hadde vært mye bedre å kunne bruke god tid på søndager enn å måtte fyke rundt om ettermiddagen når jeg er trøtt.

Det var en tid når butikkene stengte stort sett klokken fem, men nå er de åpne lenger utover kvelden. Den tiden er forbi når kvinner var hjemmeværende og gikk i butikken mens mannen var på jobb. De sydde da gjerne klærne sine hjemme og omsydde gamle klær. Bil hadde de ikke og møbler ble brukt lenger enn vi gjør i dag.

Det er lov å ha søndagsåpent før jul, hvorfor ikke rundt påske og om sommeren også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er for snertent å kjøpe seg hva man vil når man vil.

Savner før i tiden, hvis man gikk tom for sukker gikk man over til naboen og lånte en kopp med sukker, dagen etter fikk han igjen med "rente", dvs en hel sukkerpose.

Det var en fin måte å bli kjent med naboene på og slå av en prat.

Men nå er det flaut å spørre naboen om slikt, for man kan jo bare ta seg en tur til bensinstasjonen om butikken har stengt.

Og du kan ikke snakke med naboen uten å måtte låne noe av dem?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Takk og lov for alle stengte butikker på søndager!! Måtte det bli slik i maaaaange mange mange år enda!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

trollemor;o)

Jeg pleier aldri å gå over til naboen for å låne klær fordi jeg ikke kan gå i butikker. Jeg har ikke tid til å gå i butikker når de er åpne og synes det hadde vært mye bedre å kunne bruke god tid på søndager enn å måtte fyke rundt om ettermiddagen når jeg er trøtt.

Det var en tid når butikkene stengte stort sett klokken fem, men nå er de åpne lenger utover kvelden. Den tiden er forbi når kvinner var hjemmeværende og gikk i butikken mens mannen var på jobb. De sydde da gjerne klærne sine hjemme og omsydde gamle klær. Bil hadde de ikke og møbler ble brukt lenger enn vi gjør i dag.

Det er lov å ha søndagsåpent før jul, hvorfor ikke rundt påske og om sommeren også da.

Hvorfor har du ikke tid når butikkene er åpne da? Stakkars deg som har det så frrrryktelig travelt! Bissi womenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og lov for alle stengte butikker på søndager!! Måtte det bli slik i maaaaange mange mange år enda!!

Så siden du ikke liker å handle på søndag, så skal ingen andre få gjøre det heller.

Så bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du ikke tid når butikkene er åpne da? Stakkars deg som har det så frrrryktelig travelt! Bissi womenn

Det handler da om å handle når det passer meg, og ikke at noen andre skal diktere når butikker skal være åpne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Hvorfor har du ikke tid når butikkene er åpne da? Stakkars deg som har det så frrrryktelig travelt! Bissi womenn

Jeg er som de fleste og jobber hverdager. Kjenner noen som jobber turnus som ikke gjør det alle dager og det hender at jeg misunner dem den friheten å kunne ta en hel dag for å lete etter det de ønsker av klær, handle mat, gå til frisør, hente pakke på posten og bytte bøker på biblioteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler da om å handle når det passer meg, og ikke at noen andre skal diktere når butikker skal være åpne.

Jeg vil tippe at mange som arbeider i varehandelen, synes det er ok med en dag med stengte butikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Jeg er som de fleste og jobber hverdager. Kjenner noen som jobber turnus som ikke gjør det alle dager og det hender at jeg misunner dem den friheten å kunne ta en hel dag for å lete etter det de ønsker av klær, handle mat, gå til frisør, hente pakke på posten og bytte bøker på biblioteket.

''Jeg er som de fleste og jobber hverdager.''

De fleste butikker er åpne til kl 18 på lørdag. Det bør være mulig å gjøre unna handlingen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Jeg vil tippe at mange som arbeider i varehandelen, synes det er ok med en dag med stengte butikker.

Det vil jeg tro, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fra bergen

Jeg pleier aldri å gå over til naboen for å låne klær fordi jeg ikke kan gå i butikker. Jeg har ikke tid til å gå i butikker når de er åpne og synes det hadde vært mye bedre å kunne bruke god tid på søndager enn å måtte fyke rundt om ettermiddagen når jeg er trøtt.

Det var en tid når butikkene stengte stort sett klokken fem, men nå er de åpne lenger utover kvelden. Den tiden er forbi når kvinner var hjemmeværende og gikk i butikken mens mannen var på jobb. De sydde da gjerne klærne sine hjemme og omsydde gamle klær. Bil hadde de ikke og møbler ble brukt lenger enn vi gjør i dag.

Det er lov å ha søndagsåpent før jul, hvorfor ikke rundt påske og om sommeren også da.

''Jeg har ikke tid til å gå i butikker når de er åpne ''

Da jobber du for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg er som de fleste og jobber hverdager.''

De fleste butikker er åpne til kl 18 på lørdag. Det bør være mulig å gjøre unna handlingen da.

Etter å ha jobbet en hel uke er jeg faktisk rimelig utslitt på lørdag, og ville heller handle på søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Så siden du ikke liker å handle på søndag, så skal ingen andre få gjøre det heller.

Så bra!

Folk som jobber i varehandelen syntes nok dette er meget bra. Vi har et overforbukt her i landet, og søndagsstengt gjør kanskje sitt til at forbruket blir noe lavere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tippe at mange som arbeider i varehandelen, synes det er ok med en dag med stengte butikker.

Det ville da folk som jobber på sykehus, politi, og alle andre som holder samfunnet i gang også.

Arbeidsmiljøloven gjelder fremdeles, og det er jo en del folk som heller vil ha fri andre dager.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Jeg vil tippe at mange som arbeider i varehandelen, synes det er ok med en dag med stengte butikker.

Og du mener at det absolutt må være søndager? Selvfølgelig mener jeg at de som jobber i handelsstanden skal ha fri som alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som jobber i varehandelen syntes nok dette er meget bra. Vi har et overforbukt her i landet, og søndagsstengt gjør kanskje sitt til at forbruket blir noe lavere.

Det var en unnskylding som er så dårlig at den er komisk.

Skal vi stenge bensinstasjonene også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Folk som jobber i varehandelen syntes nok dette er meget bra. Vi har et overforbukt her i landet, og søndagsstengt gjør kanskje sitt til at forbruket blir noe lavere.

Merkelig argumentasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...