Gå til innhold

Jeg vil ha butikker åpne på søndager


Gjest segunda

Anbefalte innlegg

Gjest fra bergen

Det er mange som er enige med meg så du kan neppe påstå noe for alle andre.

At noen vil ha søndagsåpne butikker betyr ikke at de ikke klarer å handle på ukens seks andre dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 341
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    112

  • trollemor;o)

    14

  • Holmes

    14

  • Colette

    11

Mest aktive i denne tråden

Hvis du ikke hadde brukt 12 timer på DOL i dag hadde du sikkert både orket, og rukket, å handle.

Sikkert, men det hadde passet meg bedre å gjøre det i morgen.

Hadde du noen seriøse argumenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Hvis du ikke hadde brukt 12 timer på DOL i dag hadde du sikkert både orket, og rukket, å handle.

Norge er et fritt demokratisk land hvor vi har rett til å velge. Det er ikke opp til deg å diktere noen hvordan de bruker fritida si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vil ha d sånn som før

Og du kan ikke snakke med naboen uten å måtte låne noe av dem?

Med vennlig hilsen

Så dum du er, nå vrir du på det jeg sier :)

Det jeg vil si er at man nå til dags er så redd for slike ting - som å spør naboen om å låne sukker, det er liksom ikke vanlig lenger, nå drar vi heller på bensinstasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

At noen vil ha søndagsåpne butikker betyr ikke at de ikke klarer å handle på ukens seks andre dager.

Det er ikke opp til deg å bedømme eller bestemme. Kommer du til å påstå også at jeg har god tid til å lage hjemmelagede kjøttkaker på onsdager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vil ha d sånn som før

Jeg pleier aldri å gå over til naboen for å låne klær fordi jeg ikke kan gå i butikker. Jeg har ikke tid til å gå i butikker når de er åpne og synes det hadde vært mye bedre å kunne bruke god tid på søndager enn å måtte fyke rundt om ettermiddagen når jeg er trøtt.

Det var en tid når butikkene stengte stort sett klokken fem, men nå er de åpne lenger utover kvelden. Den tiden er forbi når kvinner var hjemmeværende og gikk i butikken mens mannen var på jobb. De sydde da gjerne klærne sine hjemme og omsydde gamle klær. Bil hadde de ikke og møbler ble brukt lenger enn vi gjør i dag.

Det er lov å ha søndagsåpent før jul, hvorfor ikke rundt påske og om sommeren også da.

Ja, jeg syns det er rart at butikkene er åpne i vanlig arbeidstid,

greit nok for de ansatte, de og vil jo ha en 9-4-jobb,

men for de fleste passer det jo å handle etter kl 15 hverdager pluss i helgene....

men men :) Det er nå bare sånn det er.

Og klær kan man kjøpe på postordre om man ikke har tid i ukedagene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest segunda

Så dum du er, nå vrir du på det jeg sier :)

Det jeg vil si er at man nå til dags er så redd for slike ting - som å spør naboen om å låne sukker, det er liksom ikke vanlig lenger, nå drar vi heller på bensinstasjonen.

Det er rett og slett ikke argument mot åpne bensinstasjoner eller andre butikker på søndager.

Forholdet mellom naboer var forskjellig før i tiden. Ja vi kan godt diskutere det, men det er ikke det denne diskusjonen om søndagsåpne butikker dreier seg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Ja, jeg syns det er rart at butikkene er åpne i vanlig arbeidstid,

greit nok for de ansatte, de og vil jo ha en 9-4-jobb,

men for de fleste passer det jo å handle etter kl 15 hverdager pluss i helgene....

men men :) Det er nå bare sånn det er.

Og klær kan man kjøpe på postordre om man ikke har tid i ukedagene :)

Så lenge butikkene er åpne til kl 20 (minst) skulle ikke det være noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Nei, torsdag er ingen helligdag.

Søndag er ikke helligdag for muslimer, jøder, hinduer, buddhister, ateister og mange flere. Norge har religionsfrihet. Hvorfor får ikke jøder og muslimer lov til å ha butikkene sine åpne på søndager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dum du er, nå vrir du på det jeg sier :)

Det jeg vil si er at man nå til dags er så redd for slike ting - som å spør naboen om å låne sukker, det er liksom ikke vanlig lenger, nå drar vi heller på bensinstasjonen.

Vel, jeg vet ikke om folk snakker mindre med naboen nå enn før, men hvis det er slik er det neppe på grunn av åpne bensinstasjoner. Tvertimot, det er nok større sjanse for å treffe naboen på nettopp bensinstasjonen.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Så lenge butikkene er åpne til kl 20 (minst) skulle ikke det være noe problem.

Du mener kanskje at de som føler seg trøtte etter en hel arbeidsdag bare burde blitt uføretrygdet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest vil ha d sånn som før

Det er rett og slett ikke argument mot åpne bensinstasjoner eller andre butikker på søndager.

Forholdet mellom naboer var forskjellig før i tiden. Ja vi kan godt diskutere det, men det er ikke det denne diskusjonen om søndagsåpne butikker dreier seg om.

Tenk på de stakkars ansatte da som må jobbe søndagene.

Dessuten tror jeg vi bare har godt av å ha en dag der vi ikke kan handle, der vi kan besøke folk, slappe av, kanskje rydde litt, se litt tv og andre ting.

Man rekker å handle om man vil.

Her legger vi handelen til fredags ettermiddag eller lørdag med det samme det åpner i titiden, så handler vi for en hel uke. Fordelen er at vi ikke blir fristet til å kjøpe ting vi ikke burde :) Funker helt fint det for oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Det er ikke opp til deg å bedømme eller bestemme. Kommer du til å påstå også at jeg har god tid til å lage hjemmelagede kjøttkaker på onsdager?

Det kommer an på hvordan du organiserer dagen. Men du spiser vel helt kjøttkaker på lørdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan stenge politistasjonene på søndager også og se om ikke kriminaliteten blir lavere;-)

Hvis du hadde bodd litt ute i provinsen, så ville du for lenge siden oppdaget skiltet på døra til lensmannen; Åpningstid 0900-1500 man- fre untatt helg/helligdager. I nødstilfeller; ring veterinæren!

:0D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg syns det er rart at butikkene er åpne i vanlig arbeidstid,

greit nok for de ansatte, de og vil jo ha en 9-4-jobb,

men for de fleste passer det jo å handle etter kl 15 hverdager pluss i helgene....

men men :) Det er nå bare sånn det er.

Og klær kan man kjøpe på postordre om man ikke har tid i ukedagene :)

Jeg bestiller selvsagt verken klær, sko eller annet uten å prøve det først.

Det er ingen som tvinger deg til å handle utenom kontortid.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Tenk på de stakkars ansatte da som må jobbe søndagene.

Dessuten tror jeg vi bare har godt av å ha en dag der vi ikke kan handle, der vi kan besøke folk, slappe av, kanskje rydde litt, se litt tv og andre ting.

Man rekker å handle om man vil.

Her legger vi handelen til fredags ettermiddag eller lørdag med det samme det åpner i titiden, så handler vi for en hel uke. Fordelen er at vi ikke blir fristet til å kjøpe ting vi ikke burde :) Funker helt fint det for oss :)

Det fungerer helt fint. Forbruket må ned, og stengte butikker på søndag gjør det lettere å oppnå dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på de stakkars ansatte da som må jobbe søndagene.

Dessuten tror jeg vi bare har godt av å ha en dag der vi ikke kan handle, der vi kan besøke folk, slappe av, kanskje rydde litt, se litt tv og andre ting.

Man rekker å handle om man vil.

Her legger vi handelen til fredags ettermiddag eller lørdag med det samme det åpner i titiden, så handler vi for en hel uke. Fordelen er at vi ikke blir fristet til å kjøpe ting vi ikke burde :) Funker helt fint det for oss :)

Så fordi det funker fint for deg, så må det funke fint for alle andre?

Tenk deg om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge butikkene er åpne til kl 20 (minst) skulle ikke det være noe problem.

"skulle ikke" - i følge hvem?

Du er så overformyndersk at det er latterlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...