Gå til innhold

Jeg vil ha butikker åpne på søndager


Gjest segunda

Anbefalte innlegg

HVorfor ikke planlegge bedre! Vi handler for en hel uke fredag eller lørdag.

Men dere er tydelig flere enn en og får med dere mer enn en pose av gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 341
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    112

  • trollemor;o)

    14

  • Holmes

    14

  • Colette

    11

Mest aktive i denne tråden

Jeg er på jobb til kl 4 - så passer dårlig for meg å handle

før kl 4 da. Jeg irriterer meg over bankene som stenger kl 3,

jeg har aldri tid til å gå i banken i arbeidstiden!

Men heldigvis finnes det nettbank, og de fleste ting jeg skal ordne med banken kan jeg ordne der...

Fint, men andre foretrekker å handle på søndag, uten at andre skal blande seg i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Jeg er på jobb til kl 4 - så passer dårlig for meg å handle

før kl 4 da. Jeg irriterer meg over bankene som stenger kl 3,

jeg har aldri tid til å gå i banken i arbeidstiden!

Men heldigvis finnes det nettbank, og de fleste ting jeg skal ordne med banken kan jeg ordne der...

Jeg handler aldri klær på nett, ikke mat heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''"skulle ikke" - i følge hvem?''

Det er ikke vanskelig med litt planlegging.

''Du er så overformyndersk at det er latterlig.''

Slettes ikke. Jeg vil ha vin og sprit i mabutikkene, og fri prostitusjon (for de som måtte ønske å tjene penger på den måten),

Det er fremdeles overformynderi, og det vet du godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vanskelig å forstå *et ønske* om en "annerledesdag", men det er vanskelig å forstå at noen seriøst ønsker en lov som forhindrer andre i å handle på søndag.

Med vennlig hilsen

De ansattes organisasjoner er ikke for søndagsåpent, av mange grunner. Det har jeg forståelse for.

-----

For min egen del har jeg to dagligvarebutikker og hauger av bensinstasjoner i nærheten på søndager. At jeg ikke får kjøpt maling og sandaler tar jeg med stor ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HVorfor ikke planlegge bedre! Vi handler for en hel uke fredag eller lørdag.

Og siden du gjør det, så må alle andre gjøre det også?

Du tolererer ikke at folk er forskjellige fra deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Er du trøtt på hverdager kan du handle på lørdag. Eller bruk postordre.

Jeg kan være trøtt på lørdager også, slik som i dag når jeg er syk. Og jeg handler aldri på postordre hverken mat, klær, møbler, alkohol eller noe annet.

Du mener kanskje at restauranter burde stenge på søndager slik at vi ble tvunget til å lage mat hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ansattes organisasjoner er ikke for søndagsåpent, av mange grunner. Det har jeg forståelse for.

-----

For min egen del har jeg to dagligvarebutikker og hauger av bensinstasjoner i nærheten på søndager. At jeg ikke får kjøpt maling og sandaler tar jeg med stor ro.

Andre kan jobbe å søndag.

Men andre kan ønske å handle, selv om du ikke vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre kan jobbe å søndag.

Men andre kan ønske å handle, selv om du ikke vil.

I en del spesialforretninger og enmannsforetak kan ikke andre jobbe på søndag. Enkelte butikker krever spesialkunnskap hos de ansatte, og mange steder er set vanskelig å få tak i. Det er ikke Dressmann alt som har kasseapparat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Det kommer an på hvordan du organiserer dagen. Men du spiser vel helt kjøttkaker på lørdag?

Jeg visste ikke at man skulle spise kjøttkaker en bestemt dag i uka. jeg lærer da alltid noe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest vil ha d sånn som før

Og siden du gjør det, så må alle andre gjøre det også?

Du tolererer ikke at folk er forskjellige fra deg?

Har ikke sagt det Sør (alias Jølsen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vil ha d sånn som før

Jeg handler aldri klær på nett, ikke mat heller.

Så synd for deg da :)

Men du sier du jobber som alle andre, hvorfor klarer du ikke å handle f.eks. lørdagen da? Du får lære deg å planlegge, det må alle andre :)

Selvsagt er det dager vi er slitne og ikke orker, men det blir en vanesak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en del spesialforretninger og enmannsforetak kan ikke andre jobbe på søndag. Enkelte butikker krever spesialkunnskap hos de ansatte, og mange steder er set vanskelig å få tak i. Det er ikke Dressmann alt som har kasseapparat.

Men det er da ingen som tvinger dem til å åpne på søndag.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vil ha d sånn som før

Fint, men andre foretrekker å handle på søndag, uten at andre skal blande seg i det.

Det driter jeg i,, nå har det funka fint i maaaaaaaaange år å ha stengte butikker på søndagen. Vi i det moderne samfunnet har blitt bortskjemte på å ha ting tilgjengelig til enhver tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd for deg da :)

Men du sier du jobber som alle andre, hvorfor klarer du ikke å handle f.eks. lørdagen da? Du får lære deg å planlegge, det må alle andre :)

Selvsagt er det dager vi er slitne og ikke orker, men det blir en vanesak.

Hvorfor skal vi tilpasse oss deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vil ha d sånn som før

Men dere er tydelig flere enn en og får med dere mer enn en pose av gangen.

Ja, men en spiser da ikke mer enn en pose :)

Jeg har handlet ofte jeg alene,

men da hatt med bil.

Før da jeg var yngre og ikke hadde bil brukte jeg sykkelen og hadde sykkelstyret til å holde netta, da fikk jeg fint med meg både to og tre poser på hver side. Husker en vinter jeg bar 3 handlenett i hver hånd 2.5 km... det var en helvetestur uten like,

men jeg måtte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vil ha d sånn som før

Egentlig så tenkte jeg ikke nødvendigvis bare på mat når jeg vil ha søndagsåpne butikker. Jeg lider ingen hungersnød fordi jeg ikke kan kjøpe meg en genser på en søndag, men det hadde vært fint noen ganger å kunne bruke tid på søndager til å lete etter klær slik jeg gjorde da jeg bodde i USA.

Bruk lørdagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...