Gå til innhold

Jeg vil ha butikker åpne på søndager


Gjest segunda

Anbefalte innlegg

Gjest fra bergen

Det er nedfelt i den norske Grunnloven at det er religionsfrihet i Norge. Pga. dette kristne hysteriet er det mange nasjoner som ler av oss når vi påberoper oss religionsfrihet.

Du vet godt at jøder kan ikke handle etter solnedgang på fredager til solnedgang på lørdager. De har rett til å praktisere det ifølge norsk lov.

''Du vet godt at jøder kan ikke handle etter solnedgang på fredager til solnedgang på lørdager.''

Det er ikke alle jøder som er så nøye på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 341
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    112

  • trollemor;o)

    14

  • Holmes

    14

  • Colette

    11

Mest aktive i denne tråden

Annonse

Ja, men en spiser da ikke mer enn en pose :)

Jeg har handlet ofte jeg alene,

men da hatt med bil.

Før da jeg var yngre og ikke hadde bil brukte jeg sykkelen og hadde sykkelstyret til å holde netta, da fikk jeg fint med meg både to og tre poser på hver side. Husker en vinter jeg bar 3 handlenett i hver hånd 2.5 km... det var en helvetestur uten like,

men jeg måtte :)

Jeg gjør det innimellom. Hadde jeg kjøpt 6 liter med drikke i dag, hadde jeg ikke fått kjøpt noe annet. Jeg tror ikke engang at posen hadde holdt så mye drikkevarer. Så det betyr at jeg kjøpte 3 liter med drikke og mangler til i morgen. Dessuten var det ikke mere brød igjen i butikken, men det er ingen krise. Og utsolgt for jordbær var de også og det hadde jeg planlagt å kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da lyver du bevisst når du påstår at prester har fri de andre dagene?

Veldig så du kverulerer, Sør. Kan du ikke innrømme at motstanderen har noen gode argumenter? Du bare går i angrep på hver minste mulighet. Nesten så jeg får en mistanke om at du er singel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Nei, du bare våser om at du vil kontrollere andre.

Nei, det vil jeg ikke. Men samfunnet må ha noen regler for å kunne fungere. Og flertallet (dvs. Stortinget) vil ikke ha søndagsåpne butikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Du vet godt at jøder kan ikke handle etter solnedgang på fredager til solnedgang på lørdager.''

Det er ikke alle jøder som er så nøye på det.

Nei, ikke alle kristne heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Veldig så du kverulerer, Sør. Kan du ikke innrømme at motstanderen har noen gode argumenter? Du bare går i angrep på hver minste mulighet. Nesten så jeg får en mistanke om at du er singel.

Jeg har mistanke at denne sør lider av DOL-avhengighet. Det å sitte å kverulere og kneldre 12 timer på DOL på en av sommerens fineste dager tyder på det. Hadde man brukt, la oss si, to timer til til butikkhandel og nøyd seg med ti timer på DOL hadde det ikke vært nødvendig med søndagshandel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig så du kverulerer, Sør. Kan du ikke innrømme at motstanderen har noen gode argumenter? Du bare går i angrep på hver minste mulighet. Nesten så jeg får en mistanke om at du er singel.

Jeg innrømmer gjerne dersom folk har seriøse argumenter. Jeg synes bare det er fint dersom noen kan overbevise meg.

I denne tråden så er det bare "vi skal ha stengt på søndag fordi det er slik", som går igjen. Argumentet om fagforeninger er det eneste med meritt, men nå er det så mange forskjellige religioner/livssyn i Norge at det nok er mange som like gjerne jobber søndag som onsdag.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det vil jeg ikke. Men samfunnet må ha noen regler for å kunne fungere. Og flertallet (dvs. Stortinget) vil ikke ha søndagsåpne butikker.

Ingen bestrider hva som er lov akkurat nå.

Poenget er at man ønsker å endre loven, og at det nok kommer til å skje innen relativt få år, akkurat som det skjedde med bensinstasjoner, og annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en elendig sammenligning. Politi, sykehus og brannvesen må være oppe på søndager, ellers kan mennesker dø og store verdier gå tapt. Det samme gjelder ikke for kjøpesentre.

Personlig synes jeg det hadde vært fint å kunne velge mellom lørdag og søndag for handling, men når jeg ser hvor masete det er for butikkarbeidere med søndagsåpent i desember, tenker jeg at vi faktisk klarer oss uten søndagsåpne butikker. Så kan man selvfølgelig si at ingen tvinger dem til å jobbe i butikk, men det er faktisk ikke alle som har et reelt valg. Og når man først jobber i butikk, er det som regel ikke åpning for å velge hvilke dager man vil jobbe.

Men du kan ikke sammenligne desember-søndager med vanlige søndager?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Bensinstasjonene er åpne.

Kioskene er åpne.

Sykehusene er åpne.

Politistasjonene er åpne.

Brannstasjonene er åpne.

Det er ingen grunn til at ikke andre butikker skal være åpne.

Eller skal du stenge alt?

Sykehus, politistasjoner og brannstasjoner er da vitterlig ikke butikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vil ha det sånn som før

Det tror jeg dattera mi som er sykepleier hadde digget også. Kreftpasientene får tatt seg en dag fri for behandling de også.

men så sitter sykepleierne igjen med litt mer enn de i varehandelen om de jobber i helgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Noen som har påstått det?

Ja, du.

''Bensinstasjonene er åpne.

Kioskene er åpne.

Sykehusene er åpne.

Politistasjonene er åpne.

Brannstasjonene er åpne.

Det er ingen grunn til at ikke andre butikker skal være åpne.''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal butikkene ha lov til å selge øl etter klokken 20 (lørdag 18) også?

Selvfølgelig! Jeg er voksen, jeg vil bestemme selv når jeg skal kjøpe øl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...