Gå til innhold

Jeg vil ha butikker åpne på søndager


Gjest segunda

Anbefalte innlegg

Men du kan ta det på Meldinger hvis du insisterer, OK? Ikke ødelegg tråden. Jeg er heller ikke så interessert i å diskutere "Sør", men foretrekker sak.

Nei, det gidder jeg ikke. Ødelegge tråder? Sier du? Som endrer overskrifter og overtar hele dol...Tullprat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 341
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    112

  • trollemor;o)

    14

  • Holmes

    14

  • Colette

    11

Mest aktive i denne tråden

Nei, det gidder jeg ikke. Ødelegge tråder? Sier du? Som endrer overskrifter og overtar hele dol...Tullprat.

Du insisterer på å skrive om "Sør".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Ved å ivareta den ene dagen i uka som ikke er som alle andre dager. Det har egentlig ingenting med handling og gjøre. Bare at det er en dag som skiller seg ut fra de andre dagene, og som ikke roper til forbrukeren i oss. Tror du ikke at vi trenger det?

Er det så vanskelig og forstå? Her hvor jeg bor er det heller ikke tillatt å klippe plenen på søndager, og heller ikke å henge ut klær til tørk. Det kan virke gammeldags og sært, men jeg tror at noen tradisjoner er verdt å ta vare på i vårt materialistiske/kapitalistiske samfunn.

Amen til det, Colette;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Men du påtvinger andre dine holdninger.

Jeg tvinger ikke deg til å handle på søndag.

Enig!

Vi som skal ha en helligdag, bør klare det uten forbud for andre;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Evnen til å vise empati med de butikkansatte?

Helsepersonell har heller ikke noe valg? Så hva mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Så organisasjonene representerer ikke medlemmenes syn? Utrolig hva jeg lærer av deg.

Det som er enda merutrolig er at du ikke kan godta at det er fakta. Du kan likevel mene at butikkene kan være åpne søndag, men du fornekter fakta og bortforklarer. Morsomt til å begynne med, patetisk etter hvert.

Hva er galt med ikke-kristne som holder butikken åpen på en søndag eller lørdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da håper jeg virkelig butikkenes ekstra kostnader betales av de søndagshandlerne. Hva med et 25% søndagstillegg?

eventuelt hundre. jeg jobber i butikk, og de dagene vi har åpent søndag (Desember) er dobbelt betalt. da bør jo også kundene måtte betale mer for lønnen vår.;)

det er jo faktisk en del "butikker" som har åpent på søndager, små søte brustadbuer etc. og om det er så fælt at man MÅ ha søndagsbutikker, kan man jo flytte nærmere sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eventuelt hundre. jeg jobber i butikk, og de dagene vi har åpent søndag (Desember) er dobbelt betalt. da bør jo også kundene måtte betale mer for lønnen vår.;)

det er jo faktisk en del "butikker" som har åpent på søndager, små søte brustadbuer etc. og om det er så fælt at man MÅ ha søndagsbutikker, kan man jo flytte nærmere sverige.

Jeg skal flytte til Sverige fordi du mener at andre ikke skal få handle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Det er nok en god del butikkansatte som like gjerne jobber søndag som fredag.

Du undervurderer dem.

''Det er nok en god del butikkansatte som like gjerne jobber søndag som fredag.''

Og en god del som helst ønsker å ha søndagsfri for å feks være i lag med sin familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er nok en god del butikkansatte som like gjerne jobber søndag som fredag.''

Og en god del som helst ønsker å ha søndagsfri for å feks være i lag med sin familie.

Og en god del barn som profiterer på at deres foreldre kan ha fri i helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fra bergen

Jeg skal flytte til Sverige fordi du mener at andre ikke skal få handle?

Flertallet har bestemt at det skal være slik. Men, det tar ikke mer enn halvannen timen å kjøre fra Oslo til Svinesund. Da får du deg en tur ut i finværet, og slipper å sitte på DOL hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Les arbeidsmiljøloven.

For samfunnet som helhet er det bra at vi kutter litt ned på kommersen i det minste én dag i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For samfunnet som helhet er det bra at vi kutter litt ned på kommersen i det minste én dag i uken.

Det er et ikarierende motiv for å kontrollere andre mennesker. Skal man kutte ned så kan man gjøre det på andre måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flertallet har bestemt at det skal være slik. Men, det tar ikke mer enn halvannen timen å kjøre fra Oslo til Svinesund. Da får du deg en tur ut i finværet, og slipper å sitte på DOL hele dagen.

Så nå skal forbruket plutselig økes?

Du motsier deg selv fra innlegg til innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er nok en god del butikkansatte som like gjerne jobber søndag som fredag.''

Og en god del som helst ønsker å ha søndagsfri for å feks være i lag med sin familie.

Så da kan de jobbe andre dager, akkurat som nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en god del barn som profiterer på at deres foreldre kan ha fri i helgen.

Eller andre dager.

Alle trenger ikke være like.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Så da kan de jobbe andre dager, akkurat som nå.

Kan de?

Dersom de følger en slags turnus-ordning, så kan ikke de frita seg selv å jobbe søndagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...