Gå til innhold

Jeg vil ha butikker åpne på søndager


Gjest segunda

Anbefalte innlegg

Det driter jeg i,, nå har det funka fint i maaaaaaaaange år å ha stengte butikker på søndagen. Vi i det moderne samfunnet har blitt bortskjemte på å ha ting tilgjengelig til enhver tid.

Var det tåpelig innlegget ditt en slags innrømmelse av at du tok feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 341
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    112

  • trollemor;o)

    14

  • Holmes

    14

  • Colette

    11

Mest aktive i denne tråden

Gjest vil ha d sånn som før

Var det tåpelig innlegget ditt en slags innrømmelse av at du tok feil?

Nei, men at bankene burde hatt lengre åpent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er da ingen som tvinger dem til å åpne på søndag.

Med vennlig hilsen

Du vet ikke så mye om å ha butikk i et kjøpesenter, skjønner jeg. Da må du følge senterets åpningstider. Det samme må du gjøre på småsteder, der må du følge handelsstandens føringer. Sett deg litt inn i saker før du uttaler deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet ikke så mye om å ha butikk i et kjøpesenter, skjønner jeg. Da må du følge senterets åpningstider. Det samme må du gjøre på småsteder, der må du følge handelsstandens føringer. Sett deg litt inn i saker før du uttaler deg!

Og?

Det kan da umulig være mitt problem at du ikke har vikarer, og har valgt å leie et sted hvor du må holde åpent.

Hele samfunnet dreier seg da ikke om deg.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og?

Det kan da umulig være mitt problem at du ikke har vikarer, og har valgt å leie et sted hvor du må holde åpent.

Hele samfunnet dreier seg da ikke om deg.

Med vennlig hilsen

Haha, jeg er offentlig ansatt. Igjen uttalte du deg om ting du ikke vet (eller forstår).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får lære deg å planlegge bedre. Det er ikke vanskeligere enn det.

Nei, du får lære deg at verden ikke dreier rundt navlen din, og at folk gjerne vil handle når det passer dem, og ikke deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vil ha d sånn som før

Du kan bruke lørdagen. Vi andre ønsker å bruke hvilken dag vi vil, og det kommer innen få år.

Det gjør ikke meg noe om det er søndagsåpne butikker, men syns synd på de ansatte som kanskje må tvinges til å jobbe søndager, de bytter nok på, men likevel...

i alle fall med den lønna butikkansatte får.

Greit nok for sykepleiere å måtte jobbe enkelte søndager, men de har god lønn fra før sammenlignet med en som jobber i butikk, pluss de får helligdagstillegg

Er jo dyrere for butikkene å ha åpne på helligdager pga de må gi dette tillegget,

så da må det lønne seg å ha åpent søndagen og, og ikke minst å klare å få tak i folk som er villige til å jobbe søndagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg er offentlig ansatt. Igjen uttalte du deg om ting du ikke vet (eller forstår).

På et anonymt forum så er det selvsagt ingen overraskelse at man ikke vet hvor andre jobber.

Jeg konstaterer bare at dine argumenter falt fra hverandre, og lar de ligge der.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Barna dine blir voksne etterhvert, og jeg ønsker ikke å måtte avstå fra å handle på søndager fordi du og dine er svake;-)

Jeg drikker alkohol selvom andre er svake og tåler det ikke;-)

;-) Men det er jo bare det at jeg er fornøyd med tingenes tilstand slik det er nå, og for MIN del er det ikke nødvendig å gjøre endringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør ikke meg noe om det er søndagsåpne butikker, men syns synd på de ansatte som kanskje må tvinges til å jobbe søndager, de bytter nok på, men likevel...

i alle fall med den lønna butikkansatte får.

Greit nok for sykepleiere å måtte jobbe enkelte søndager, men de har god lønn fra før sammenlignet med en som jobber i butikk, pluss de får helligdagstillegg

Er jo dyrere for butikkene å ha åpne på helligdager pga de må gi dette tillegget,

så da må det lønne seg å ha åpent søndagen og, og ikke minst å klare å få tak i folk som er villige til å jobbe søndagen.

Nåja, de klarer det nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På et anonymt forum så er det selvsagt ingen overraskelse at man ikke vet hvor andre jobber.

Jeg konstaterer bare at dine argumenter falt fra hverandre, og lar de ligge der.

Med vennlig hilsen

Fint. Da ser vi forskjellig på det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fra bergen

Nei, du får lære deg at verden ikke dreier rundt navlen din, og at folk gjerne vil handle når det passer dem, og ikke deg.

Vi har regler for det meste her i landet, også når butikkene skal ha åpent. Det får du forholde deg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Du kan bruke lørdagen. Vi andre ønsker å bruke hvilken dag vi vil, og det kommer innen få år.

Vi kan handle seks dager ellers i uka, la de ansatte ha fri med unger og familie og venner!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan handle seks dager ellers i uka, la de ansatte ha fri med unger og familie og venner!!

Ja, og ingen tvinger deg til å handle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Jeg har ikke påstått det er en krise.

Jeg påpeker at folk bør få ha butikkene åpne når de ønsker det, og andre bør få handle når vi ønsker det.

De som ikke liker det kan jo bare være hjemme.

*løsningsorientert*

Fagforeningene er neppe enige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har regler for det meste her i landet, også når butikkene skal ha åpent. Det får du forholde deg til.

Vel, det blir nok endret innen relativt få år, og det får du forholde deg til. Du kan sitte i kirken på søndag hvis du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...