Gå til innhold

Jeg vil ha butikker åpne på søndager


Gjest segunda

Anbefalte innlegg

Gjest segunda

''Du trekker frem noe fra en tråd som handlet om rigiditet i forhold hva som går an å spise på bestemte ukedager. Jeg gidder ikke forholde meg til dine regler om hvordan en skal leve, og ønsker å leve på mitt vis uten at det trenger å forstyrre nattesøvnen din.''

Husker denne tråden som handla om trådstarters spesialrett, og vi to (m.fl?) støtta henne i at det var en fortreffelig rett å servere på en lørdag.

Forøvrig er jeg tilhenger av søndagsstengte butikker av ymse årsaker :-)

Jeg hadde glemt denne tråden, men husker den nå. Ser ikke helt hensikten med å trekke den frem nå, men mener fremdeles at hjemmelagede kjøttkaker er gode og at de som har tid og lyst til å servere dem på lørdager gjerne kan gjøre det;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 341
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    112

  • trollemor;o)

    14

  • Holmes

    14

  • Colette

    11

Mest aktive i denne tråden

Gjest vil ha det sånn som det var før

Det er antageligvis mange flere troende kristne enn troende muslimer i Norge. Så det er det man er redd for i Norge at søndagen ikke blir helligdag lenger? Hvor man kan be og meditere?

Jeg definerer meg som kristen, men vil likevel handle på søndager slik mange kristne amerikanere gjør. Tror du de er mindre kristne enn nordmenn?

Det er ikke det jeg mener, jeg driter i at de kristne vil ha denne helligdagen, men jeg tror majoriteten i det norske samfunnet vil beholde helligdagene rett og slett fordi dette er gratis fridager, og de som må jobbe disse dagene får jo masse helligdagstillegg om de så gjør :)

Joda, kanskje et misbruk av Guds navn å nyte godene av en religion en selv ikke bryr seg om, men som sagt så har vi det frynsegodet i Norge at vi er et "kristent land" med kristne tradisjoner og verdier og bla bla....

Moralen er: Ikke rop for høyt om søndagsåpne butikker,

det er bare starten, til slutt fjerner de alle "helligdager" som fridager og da har vi

bare de 4-5 ukene ferie vi har oppspart :)

ikke engang helger! Skrekk......

Kanskje vi beholder nasjonaldagen om vi er heldige....

men snart er vi jo så få nordmenn at det ikke lenger er vits i å ha fri denne dagen,

da må jo de fra andre land få fri på sine nasjonaldager osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...