Gå til innhold

Jeg vil ha butikker åpne på søndager


Gjest segunda

Anbefalte innlegg

Gjest vil ha det sånn som før

Argumentet er akkurat likt for prester som for butikkansatte.

Så er det søndagen som er mest aktiv i kirken da :)

Ellers i uken er jo kirken ofte "stengt", dvs presten jobber ikke 7 dager i uka.

Og alle som utdanner seg til prest vet godt at søndager er den store prekendagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 341
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    112

  • trollemor;o)

    14

  • Holmes

    14

  • Colette

    11

Mest aktive i denne tråden

Gjest vil ha det sånn som før

Det er synd at din hobby tilsynelatende er å forhindre andre i å gjøre det de ønsker.

Ingen tvinger deg til å handle på søndag.

Det var da måte på hvor hårsåre folk var fordi noen var uenig i at vi bør ha søndagsåpne butikker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det søndagen som er mest aktiv i kirken da :)

Ellers i uken er jo kirken ofte "stengt", dvs presten jobber ikke 7 dager i uka.

Og alle som utdanner seg til prest vet godt at søndager er den store prekendagen.

Ja?

Da er det jo ikke verre for butikkansatte å jobbe på søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Men ingen er uenig i hvordan det er i dag - som du hele tiden forteller oss.

Og ingen har sagt at du ikke får ha din mening. Du man mene hva du vil for meg.

Poenget er dog at dagens situasjon ødelegger for mange mennesker, og legger helt unødvendige hindringer i veien for andre.

Det er slettes ikke nødvendig med slikt overformynderi.

Med vennlig hilsen

''Poenget er dog at dagens situasjon ødelegger for mange mennesker, og legger helt unødvendige hindringer i veien for andre.''

Dette er ditt synspunkt.

Og jeg er uenig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Poenget er dog at dagens situasjon ødelegger for mange mennesker, og legger helt unødvendige hindringer i veien for andre.''

Dette er ditt synspunkt.

Og jeg er uenig.

Ja, greit.

At du er uenig har vi fått med oss. Det er dog intet argument for noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Det er ingen som snakker om at alle ikke skal ha fridager. Det er ingen demokratisk rett å ha fri på søndager. Jøder kan ikke jobbe lange dager på fredger og ikke på lørdager. Skal de så tvinges i demokratiens navn til å ta fri på søndager?

''Jøder kan ikke jobbe lange dager på fredger og ikke på lørdager.''

Alle jøder er ikke så ekstreme.

Så samme måte som alle ikke alle muslimer ber fem ganger om dagen og aldri rører alkohol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fra bergen

Jeg har forstått det slik at du tilhører en kristen menighet. Gå dit og se om ikke presten har kontor hvor sognebarna kan komme og få en prat med presten sin. Se også godt etter om ikke presten trenger å gå på hjemmebesøk til sørgende eller syke. Kanskje presten snakker med foreldre til dåpsbarn og forbereder begravelsen som blir dagen etter. Innimellom studerer h*n kanskje bibelen og andre skrifter for å kunne være ledsager for slike som deg som tror at livet er svart/hvitt og alle skal tenke likt i Norge.

''Jeg har forstått det slik at du tilhører en kristen menighet.''

Da tror jeg du har misforstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Nåja, nedenfor tar du til orde for at vi heller skal kjøre til Sverige for å handle, så det viser jo bare at du bare kverulerer.

''Nåja, nedenfor tar du til orde for at vi heller skal kjøre til Sverige for å handle,''

Hvis det er så livsviktig for deg å handle på søndag, /kan/ du jo ta en tur til Sverige. Med det fordrer at du logger deg ut av DOL, og det er kanskje vanskelig?

''så det viser jo bare at du bare kverulerer.''

Ja, akkurat det vet jo du ALT om. *LOL*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Så nå skal forbruket plutselig økes?

Du motsier deg selv fra innlegg til innlegg.

Nei, det gjør jeg ikke. Men hvis DU er så oppsatt av å handle på søndag, er det ingen som hindrer deg å ta en liten Sverige-tur (det er sikkert sundt å komme seg en tur ut også og ikke sitter inne forran PC'en hele dagen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Enig med deg. Vi trenger en dag som er annerledes enn de andre dagene. Hvor vi kan føle på en form for fred og ro, uten handlepress. Så kan man si at det er valgfritt å dra til butikken, men vi påvirkes alle av den "stemningen" som er rundt oss. Er butikkene oppe og samfunnet i full sving på søndager, så vil dette prege tankegangen og handlingsmønsteret vårt.

Du har så rett så rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Ingen bestrider hva som er lov akkurat nå.

Poenget er at man ønsker å endre loven, og at det nok kommer til å skje innen relativt få år, akkurat som det skjedde med bensinstasjoner, og annet.

Ikke så lenge vi har rødt flertall. Men du vil kanskje at Høyre med Frp i spissen skal komme til makten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fra bergen

Vel, det blir nok endret innen relativt få år, og det får du forholde deg til. Du kan sitte i kirken på søndag hvis du vil.

Jeg går aldri i kirken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Jeg visste ikke at man skulle spise kjøttkaker en bestemt dag i uka. jeg lærer da alltid noe nytt.

Du har tidligere sagt at du foretrekker kjøttkaker som lørdagskos. Mulig det er en islandsk tradisjon, hva vet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vil ha det sånn det var før

Ja?

Da er det jo ikke verre for butikkansatte å jobbe på søndag.

Vil DU jobbe på søndager da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Vil DU jobbe på søndager da?

Hvordan skal mannen få tid til det når han sitter og gneldrer på DOL hele helgen (han har jo ikke tid til å handle på lørdag en gang)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...