Gå til innhold

Jeg vil ha butikker åpne på søndager


Gjest segunda

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 341
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    112

  • trollemor;o)

    14

  • Holmes

    14

  • Colette

    11

Mest aktive i denne tråden

Ved å ivareta den ene dagen i uka som ikke er som alle andre dager. Det har egentlig ingenting med handling og gjøre. Bare at det er en dag som skiller seg ut fra de andre dagene, og som ikke roper til forbrukeren i oss. Tror du ikke at vi trenger det?

Er det så vanskelig og forstå? Her hvor jeg bor er det heller ikke tillatt å klippe plenen på søndager, og heller ikke å henge ut klær til tørk. Det kan virke gammeldags og sært, men jeg tror at noen tradisjoner er verdt å ta vare på i vårt materialistiske/kapitalistiske samfunn.

Men du påtvinger andre dine holdninger.

Jeg tvinger ikke deg til å handle på søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du påtvinger andre dine holdninger.

Jeg tvinger ikke deg til å handle på søndag.

Herregud..så lei jeg blir av din måte å argumentere på. Jeg påtvinger ikke noen andre noe som helst. Jeg sier bare hva jeg mener og føler, men innser at andre enn meg bestemmer.

Tenker du - eller bare svarer du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud..så lei jeg blir av din måte å argumentere på. Jeg påtvinger ikke noen andre noe som helst. Jeg sier bare hva jeg mener og føler, men innser at andre enn meg bestemmer.

Tenker du - eller bare svarer du?

Jo, men når du vil at butikker skal være stengt på søndag, så er det noe du fratar meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men når du vil at butikker skal være stengt på søndag, så er det noe du fratar meg.

Evnen til å vise empati med de butikkansatte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men når du vil at butikker skal være stengt på søndag, så er det noe du fratar meg.

Usj da...For et tap for deg:-( Uka består av 6 dager i tillegg til søndagen, så jeg synes ikke synd på deg. Men burde ikke du følge med på fotball-VM i ditt elskede Sørafrika?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Usj da...For et tap for deg:-( Uka består av 6 dager i tillegg til søndagen, så jeg synes ikke synd på deg. Men burde ikke du følge med på fotball-VM i ditt elskede Sørafrika?

Jeg ser ikke fotball (det skulle tatt seg ut), og jeg føler ikke så stor affinitet med SA, selv om jeg har bodd der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evnen til å vise empati med de butikkansatte?

Det er nok en god del butikkansatte som like gjerne jobber søndag som fredag.

Du undervurderer dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke fotball (det skulle tatt seg ut), og jeg føler ikke så stor affinitet med SA, selv om jeg har bodd der.

Og så jeg som trodde at mange av dine rasismediskusjoner her inne hadde med din bakgrunn i Sørafrika å gjøre. Så feil kan man ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så jeg som trodde at mange av dine rasismediskusjoner her inne hadde med din bakgrunn i Sørafrika å gjøre. Så feil kan man ta.

Nei, rasismediskusjoner (og diskusjoner om kvinners likestilling, homofiles rettigheter, osv) skyldes at jeg ønsker et bedre samfunn.

Jeg jobbet med "black empowerment", men var da mot rasisme lenge før den tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en god del butikkansatte som like gjerne jobber søndag som fredag.

Du undervurderer dem.

Da undervurderer jeg visst organisasjonene deres også da? Som er i mot søndagsåpne butikker? Ahh, takk for at du opplyser meg. Heretter skal jeg høre på deg, og ikke sjekke fakta andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da undervurderer jeg visst organisasjonene deres også da? Som er i mot søndagsåpne butikker? Ahh, takk for at du opplyser meg. Heretter skal jeg høre på deg, og ikke sjekke fakta andre steder.

Det er ikke alltid organisasjoner og medlemmenes ønsker er helt i tråd, og det er jo også de som ikke er organisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alltid organisasjoner og medlemmenes ønsker er helt i tråd, og det er jo også de som ikke er organisert.

Så organisasjonene representerer ikke medlemmenes syn? Utrolig hva jeg lærer av deg.

Det som er enda merutrolig er at du ikke kan godta at det er fakta. Du kan likevel mene at butikkene kan være åpne søndag, men du fornekter fakta og bortforklarer. Morsomt til å begynne med, patetisk etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så organisasjonene representerer ikke medlemmenes syn? Utrolig hva jeg lærer av deg.

Det som er enda merutrolig er at du ikke kan godta at det er fakta. Du kan likevel mene at butikkene kan være åpne søndag, men du fornekter fakta og bortforklarer. Morsomt til å begynne med, patetisk etter hvert.

Nei, poenget er at det nok er mange medlemmer som ikke har noe mot å arbeide på søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, poenget er at det nok er mange medlemmer som ikke har noe mot å arbeide på søndag.

Gratulerer med at du definerer poengene så fint. Bare synd du ikke forstår diskusjonen, men jeg ser jo nå at du har problemer ed å diskutere, siden du gjentar dine syltynne argumenter hele tiden. Et argument blir ikke sterkere av å bli gjentatt, snarere tvert i mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med at du definerer poengene så fint. Bare synd du ikke forstår diskusjonen, men jeg ser jo nå at du har problemer ed å diskutere, siden du gjentar dine syltynne argumenter hele tiden. Et argument blir ikke sterkere av å bli gjentatt, snarere tvert i mot.

Ingen argumenter nå heller?

Den type svada kan du ta på Meldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen argumenter nå heller?

Den type svada kan du ta på Meldinger.

Du framstår etter hvert som en drittsekk, sør....Du manipulerer og herjer verre enn verst med andre brukere her på dol. Og det synes jeg du skal gi deg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du framstår etter hvert som en drittsekk, sør....Du manipulerer og herjer verre enn verst med andre brukere her på dol. Og det synes jeg du skal gi deg med.

Feil.

Jeg har ikke manipulert noen som helst. Jeg har lagt frem argumenter for hvorfor jeg ønsker at butikkene som ønsker det skal få lov til å holde åpent på søndager.

Så har det vært en del drittkasting mot meg fra diverse folk, sannsynligvis fordi de slapp opp for reelle argumenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil.

Jeg har ikke manipulert noen som helst. Jeg har lagt frem argumenter for hvorfor jeg ønsker at butikkene som ønsker det skal få lov til å holde åpent på søndager.

Så har det vært en del drittkasting mot meg fra diverse folk, sannsynligvis fordi de slapp opp for reelle argumenter.

Når jeg sier det jeg mener ut i fra dine utallige utsagn her inne, så er det ikke feil, dessverre. Ut i fra hva jeg synes og mener, så er det riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg sier det jeg mener ut i fra dine utallige utsagn her inne, så er det ikke feil, dessverre. Ut i fra hva jeg synes og mener, så er det riktig.

Men du kan ta det på Meldinger hvis du insisterer, OK? Ikke ødelegg tråden. Jeg er heller ikke så interessert i å diskutere "Sør", men foretrekker sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...