Gå til innhold

Jeg vil ha butikker åpne på søndager


Gjest segunda

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 341
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    112

  • trollemor;o)

    14

  • Holmes

    14

  • Colette

    11

Mest aktive i denne tråden

Så får de innrette seg på andre måter.

Det er nesten latterlig hvordan du (tilsynelatende seriøst) tror at alle skal innrette seg etter deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk og lov for alle stengte butikker på søndager!! Måtte det bli slik i maaaaange mange mange år enda!!

De som jobber i butikker er hvertfall glade for det tenker jeg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argumentet er akkurat likt for prester som for butikkansatte.

Hvis du ikke ser forskjellen på det, så synes jeg synd på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag er ikke helligdag for muslimer, jøder, hinduer, buddhister, ateister og mange flere. Norge har religionsfrihet. Hvorfor får ikke jøder og muslimer lov til å ha butikkene sine åpne på søndager?

Da jeg studerte i Trondheim var det en jødisk baker som hadde stengt på lørdag og åpent søndag. Det var åpenbart greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Det er nesten latterlig hvordan du (tilsynelatende seriøst) tror at alle skal innrette seg etter deg.

''tilsynelatende seriøst''

Det var det da...

*knegg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fra bergen

Det håper jeg virkelig.

Da håper jeg virkelig butikkenes ekstra kostnader betales av de søndagshandlerne. Hva med et 25% søndagstillegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville da folk som jobber på sykehus, politi, og alle andre som holder samfunnet i gang også.

Arbeidsmiljøloven gjelder fremdeles, og det er jo en del folk som heller vil ha fri andre dager.

Med vennlig hilsen

Det er jo en elendig sammenligning. Politi, sykehus og brannvesen må være oppe på søndager, ellers kan mennesker dø og store verdier gå tapt. Det samme gjelder ikke for kjøpesentre.

Personlig synes jeg det hadde vært fint å kunne velge mellom lørdag og søndag for handling, men når jeg ser hvor masete det er for butikkarbeidere med søndagsåpent i desember, tenker jeg at vi faktisk klarer oss uten søndagsåpne butikker. Så kan man selvfølgelig si at ingen tvinger dem til å jobbe i butikk, men det er faktisk ikke alle som har et reelt valg. Og når man først jobber i butikk, er det som regel ikke åpning for å velge hvilke dager man vil jobbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da håper jeg virkelig butikkenes ekstra kostnader betales av de søndagshandlerne. Hva med et 25% søndagstillegg?

Det blir jo et incentiv for noen butikker til ikke å åpne på søndag. Verre er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg studerte i Trondheim var det en jødisk baker som hadde stengt på lørdag og åpent søndag. Det var åpenbart greit.

På den tiden tror jeg det var greit dersom butikkeieren selv holdt åpen, uten ansatte, på en søndag.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...