Gå til innhold

Jeg vil ha butikker åpne på søndager


Gjest segunda

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 341
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    112

  • trollemor;o)

    14

  • Holmes

    14

  • Colette

    11

Mest aktive i denne tråden

Gjest vil ha d sånn som før

Jeg bestiller selvsagt verken klær, sko eller annet uten å prøve det først.

Det er ingen som tvinger deg til å handle utenom kontortid.

Med vennlig hilsen

Jeg er på jobb til kl 4 - så passer dårlig for meg å handle

før kl 4 da. Jeg irriterer meg over bankene som stenger kl 3,

jeg har aldri tid til å gå i banken i arbeidstiden!

Men heldigvis finnes det nettbank, og de fleste ting jeg skal ordne med banken kan jeg ordne der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Ja vi har hatt kristendommen som statsreligion i Norge, men det blir det forhåpentligvis ganske snart slutt på. Kongen er også for muslimer og jøder.

Kongen må være kristen. Det står i Grunnloven. AMEN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det funker om man vil :)

Man lider ingen hungersnød. Man må bare planlegge bedre så man slipper å gå tom for ting på søndagen.

Jobber man turnus, så får man handle de dagene man har fri.

Jobber man kveldsvakt handler man på dagen og omvendt.

De fleste butikkene er jo åpne til i alle fall 19,

noen 20, noen 21 og Kiwi er f.eks. ¨åpen til 23 om man er heldig å ha en slik i nærheten. Og er det krise har vi alltids bensinstasjonene - om så de er litt dyrere...

Det er ingen krise at butikkene er stengt søndagen.

Men syns det er greit de er åpne et par søndager i desember for de som måtte stresse med julehandelen.

Men må innrømme jeg rister på hodet når jeg ser hvor desperate folk blir når

det er helligdager og butikken er stengt en ekstra dag,

da stormer de butikkene og det er ikke måte på hvor de hamstrer med mat og annet... tror vi lider av angst for å ikke ha nok mat.

Jeg har ikke påstått det er en krise.

Jeg påpeker at folk bør få ha butikkene åpne når de ønsker det, og andre bør få handle når vi ønsker det.

De som ikke liker det kan jo bare være hjemme.

*løsningsorientert*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Det er feil.

Nordmenn er ikke kristne alle mann. Det vet du utmerket godt. Det finnes mange ikke troende, og også mange fra andre religioner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Ja!

Hvorfor det? Føler du deg bedre om søndagen hvis du vet at vi er ikke ute og handler? Du kan gjøre akkurat hva du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tvinger vel ingen, men syns bare det er fint å ha det slik vi har det nå. Fryktlelig vanskelig å forstå det?

Du kan trøste deg med at det nok kommer til å bli søndagsåpne butikker etterhvert.

Joda, det kommer nok til Norge også. En god del butikker er jo åpne på søndag i Oslo, men de store kan ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristendommen er nedfelt i grunnloven som vår statsreligion. Og da er søndag helligdag.

Bensinstasjonene er åpne.

Kioskene er åpne.

Sykehusene er åpne.

Politistasjonene er åpne.

Brannstasjonene er åpne.

Det er ingen grunn til at ikke andre butikker skal være åpne.

Eller skal du stenge alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Hvorfor det? Føler du deg bedre om søndagen hvis du vet at vi er ikke ute og handler? Du kan gjøre akkurat hva du vil.

hehe, neida, jeg tuller litt med dere. Men ja, jeg vet at når det blir søndagsåpne butikker blir søndagen akkurat lik alle andre dager. Eller en ekstra lørdag liksom. Jeg syns det rett og slett erlitt trist at søndagen forsvinner i den form den er i dag. Er det vanskelig å forstå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Kongen må være kristen. Det står i Grunnloven. AMEN!

Det står i Grunnloven at det er religionsfrihet i Norge. Det står ikke slik i Grunnloven ...kongen må være kristen...amen.

Det står at Kongen er kirkens overhode, og det ble satt i en annen tid enn vi lever i nå.

For øvrig bryr jeg meg ingenting om kongen og hans familie handler på søndager eller andre dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Joda, det kommer nok til Norge også. En god del butikker er jo åpne på søndag i Oslo, men de store kan ikke.

Om 5-10 år er nok alt åpent er jeg redd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

hehe, neida, jeg tuller litt med dere. Men ja, jeg vet at når det blir søndagsåpne butikker blir søndagen akkurat lik alle andre dager. Eller en ekstra lørdag liksom. Jeg syns det rett og slett erlitt trist at søndagen forsvinner i den form den er i dag. Er det vanskelig å forstå?

Ja jeg forstår ikke hvorfor søndagen forsvinner for deg om vi er ute og handler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe, neida, jeg tuller litt med dere. Men ja, jeg vet at når det blir søndagsåpne butikker blir søndagen akkurat lik alle andre dager. Eller en ekstra lørdag liksom. Jeg syns det rett og slett erlitt trist at søndagen forsvinner i den form den er i dag. Er det vanskelig å forstå?

Det er ikke vanskelig å forstå *et ønske* om en "annerledesdag", men det er vanskelig å forstå at noen seriøst ønsker en lov som forhindrer andre i å handle på søndag.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Ja jeg forstår ikke hvorfor søndagen forsvinner for deg om vi er ute og handler.

Fordi jeg vet at mine barn kommer til å mase om handling og jeg vet at jeg kommer til å bli fristet til å handle etterhvert... svake mennesker vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vil ha d sånn som før

Men man trenger mat på søndag også. Jeg har handlet i dag, men jeg skulle gjerne handlet litt til og det hadde vært fint å gjøre det i morgen.

HVorfor ikke planlegge bedre! Vi handler for en hel uke fredag eller lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Det funker om man vil :)

Man lider ingen hungersnød. Man må bare planlegge bedre så man slipper å gå tom for ting på søndagen.

Jobber man turnus, så får man handle de dagene man har fri.

Jobber man kveldsvakt handler man på dagen og omvendt.

De fleste butikkene er jo åpne til i alle fall 19,

noen 20, noen 21 og Kiwi er f.eks. ¨åpen til 23 om man er heldig å ha en slik i nærheten. Og er det krise har vi alltids bensinstasjonene - om så de er litt dyrere...

Det er ingen krise at butikkene er stengt søndagen.

Men syns det er greit de er åpne et par søndager i desember for de som måtte stresse med julehandelen.

Men må innrømme jeg rister på hodet når jeg ser hvor desperate folk blir når

det er helligdager og butikken er stengt en ekstra dag,

da stormer de butikkene og det er ikke måte på hvor de hamstrer med mat og annet... tror vi lider av angst for å ikke ha nok mat.

Egentlig så tenkte jeg ikke nødvendigvis bare på mat når jeg vil ha søndagsåpne butikker. Jeg lider ingen hungersnød fordi jeg ikke kan kjøpe meg en genser på en søndag, men det hadde vært fint noen ganger å kunne bruke tid på søndager til å lete etter klær slik jeg gjorde da jeg bodde i USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Fordi jeg vet at mine barn kommer til å mase om handling og jeg vet at jeg kommer til å bli fristet til å handle etterhvert... svake mennesker vet du.

Barna dine blir voksne etterhvert, og jeg ønsker ikke å måtte avstå fra å handle på søndager fordi du og dine er svake;-)

Jeg drikker alkohol selvom andre er svake og tåler det ikke;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...