Gå til innhold

Jeg vil ha butikker åpne på søndager


Gjest segunda

Anbefalte innlegg

Gjest fra bergen

Alle andre enn hva???? Det er religionsfrihet i Norge, og da snakker vi ikke om en dag som helligdag.

Norge er en kristen nasjon. Og søndag er en helligdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 341
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    112

  • trollemor;o)

    14

  • Holmes

    14

  • Colette

    11

Mest aktive i denne tråden

trollemor;o)

Det er mange av dine argumenter også...

Mange av mine argumenter? Jeg har vel såvidt jeg vet bare kommet med ett argument for søndagsstengte butikker;o) Om du syns det er tåpelig så er det helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig ikke. Det er et latterlig argument. Norge er en kristen nasjon. Det er nedfelt i Grunnloven.

Religionsfrihet er nedfelt i Grunnloven.

Derutover er det ingen tilpasning. Ingen tvinger deg til å handle på søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Og fordi du synes det er fint, så skal ingen andre få lov til å handle?

Snakk om overformynderi?

Jepp, slik vil jeg ha det ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vil ha d sånn som før

Så fordi det funker fint for deg, så må det funke fint for alle andre?

Tenk deg om!

Det funker om man vil :)

Man lider ingen hungersnød. Man må bare planlegge bedre så man slipper å gå tom for ting på søndagen.

Jobber man turnus, så får man handle de dagene man har fri.

Jobber man kveldsvakt handler man på dagen og omvendt.

De fleste butikkene er jo åpne til i alle fall 19,

noen 20, noen 21 og Kiwi er f.eks. ¨åpen til 23 om man er heldig å ha en slik i nærheten. Og er det krise har vi alltids bensinstasjonene - om så de er litt dyrere...

Det er ingen krise at butikkene er stengt søndagen.

Men syns det er greit de er åpne et par søndager i desember for de som måtte stresse med julehandelen.

Men må innrømme jeg rister på hodet når jeg ser hvor desperate folk blir når

det er helligdager og butikken er stengt en ekstra dag,

da stormer de butikkene og det er ikke måte på hvor de hamstrer med mat og annet... tror vi lider av angst for å ikke ha nok mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Skal du bestemme arbeidstida til de som blir trøtte?? Hehe snakk om mangel på argumenter.

Det er ingen som snakker om at butikkansatte ikke skal ha vanlig fritid som alle andre.

Er du trøtt på hverdager kan du handle på lørdag. Eller bruk postordre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Norge er en kristen nasjon. Og søndag er en helligdag.

Med slike holdninger så blir vi ikke kristen nasjon veldig lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Det funker om man vil :)

Man lider ingen hungersnød. Man må bare planlegge bedre så man slipper å gå tom for ting på søndagen.

Jobber man turnus, så får man handle de dagene man har fri.

Jobber man kveldsvakt handler man på dagen og omvendt.

De fleste butikkene er jo åpne til i alle fall 19,

noen 20, noen 21 og Kiwi er f.eks. ¨åpen til 23 om man er heldig å ha en slik i nærheten. Og er det krise har vi alltids bensinstasjonene - om så de er litt dyrere...

Det er ingen krise at butikkene er stengt søndagen.

Men syns det er greit de er åpne et par søndager i desember for de som måtte stresse med julehandelen.

Men må innrømme jeg rister på hodet når jeg ser hvor desperate folk blir når

det er helligdager og butikken er stengt en ekstra dag,

da stormer de butikkene og det er ikke måte på hvor de hamstrer med mat og annet... tror vi lider av angst for å ikke ha nok mat.

Godt sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Selvfølgelig ikke. Det er et latterlig argument. Norge er en kristen nasjon. Det er nedfelt i Grunnloven.

Det er nedfelt i den norske Grunnloven at det er religionsfrihet i Norge. Pga. dette kristne hysteriet er det mange nasjoner som ler av oss når vi påberoper oss religionsfrihet.

Du vet godt at jøder kan ikke handle etter solnedgang på fredager til solnedgang på lørdager. De har rett til å praktisere det ifølge norsk lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får lære deg å planlegge bedre. Det er ikke vanskeligere enn det.

Men jeg er veldig flink til å planlegge og hadde akkurat en full pose med meg hjem i dag og fikk derfor ikke kjøpt endel av det jeg hadde trengte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, slik vil jeg ha det ;-)

Ja, det har jeg fått med meg, men det jeg ikke forstår er hvordan og hvorfor du tror du skal nekte andre?

Ingen tvinger deg til å handle på søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest segunda

Mange av mine argumenter? Jeg har vel såvidt jeg vet bare kommet med ett argument for søndagsstengte butikker;o) Om du syns det er tåpelig så er det helt greit.

Beklager jeg tok feil og blandet deg sammen med en annen som har kommet med mange tåpelige argumenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brilleslangen

hos oss er nærbutikken søndagsåpent... utrolig praktisk med tanke på at vi kan dra å handle den maten vi trenger når vi trenger den...

Ulempen er at jeg haar mistet evnen til å planlegge. Hvis butikken en sjelden gang holder stengt 2-3 dager(påske/jul) så får jeg rett og slett problemer med å beregne hvor mye vi trenger av ditt og datt. inntil det åpner igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Religionsfrihet er nedfelt i Grunnloven.

Derutover er det ingen tilpasning. Ingen tvinger deg til å handle på søndag.

Kristendommen er nedfelt i grunnloven som vår statsreligion. Og da er søndag helligdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Ja, det har jeg fått med meg, men det jeg ikke forstår er hvordan og hvorfor du tror du skal nekte andre?

Ingen tvinger deg til å handle på søndag.

Jeg tvinger vel ingen, men syns bare det er fint å ha det slik vi har det nå. Fryktlelig vanskelig å forstå det?

Du kan trøste deg med at det nok kommer til å bli søndagsåpne butikker etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Norge er en kristen nasjon. Og søndag er en helligdag.

Ja vi har hatt kristendommen som statsreligion i Norge, men det blir det forhåpentligvis ganske snart slutt på. Kongen er også for muslimer og jøder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...