Gå til innhold

Jeg vil ha butikker åpne på søndager


Gjest segunda

Anbefalte innlegg

Gjest segunda

Og det er jo riktig.

Jeg har forstått det slik at du tilhører en kristen menighet. Gå dit og se om ikke presten har kontor hvor sognebarna kan komme og få en prat med presten sin. Se også godt etter om ikke presten trenger å gå på hjemmebesøk til sørgende eller syke. Kanskje presten snakker med foreldre til dåpsbarn og forbereder begravelsen som blir dagen etter. Innimellom studerer h*n kanskje bibelen og andre skrifter for å kunne være ledsager for slike som deg som tror at livet er svart/hvitt og alle skal tenke likt i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 341
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    112

  • trollemor;o)

    14

  • Holmes

    14

  • Colette

    11

Mest aktive i denne tråden

Gjest segunda

Jobber du fra 8 til 22?

ja noen ganger, eller det hender at jeg trener mellom 8 og 22. Det hender også at jeg er bortreist i noen dager og har da ikke mulighet til å handle i 24 timer av døgnet. Hadde vært greit å kunne handle på søndager når jeg f.eks skal dra vekk mandagmorgen og mangler akkurat noe som passer ved anledningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Ja, men en spiser da ikke mer enn en pose :)

Jeg har handlet ofte jeg alene,

men da hatt med bil.

Før da jeg var yngre og ikke hadde bil brukte jeg sykkelen og hadde sykkelstyret til å holde netta, da fikk jeg fint med meg både to og tre poser på hver side. Husker en vinter jeg bar 3 handlenett i hver hånd 2.5 km... det var en helvetestur uten like,

men jeg måtte :)

Den historien din om en helvetestur med 3 poser på hver side har ingen sammenheng med diskusjon om søndagsåpent.

Det er mange mennesker som sitter hjemme på søndager uten noe å ta seg til, og hva med dem? Hvorfor kan ikke de få lov å handle mens de andre koser seg med venner og familier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Ja, og slik det er nå må jøder og muslimer jobbe på fredager/lødrager, selv om de kanskje ikke ønsker det.

Valgfrihet er en fin ting.

Valgfrihet for hvem? De som ikke rekker/vil handle i løpet av de 6 andre ukedagene? Eller butikkmedarbeiderne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

ja noen ganger, eller det hender at jeg trener mellom 8 og 22. Det hender også at jeg er bortreist i noen dager og har da ikke mulighet til å handle i 24 timer av døgnet. Hadde vært greit å kunne handle på søndager når jeg f.eks skal dra vekk mandagmorgen og mangler akkurat noe som passer ved anledningen.

Dette hender meg også. :-) Er ofte opptatt i ukedagene. Og jeg elsker handle.

Men likevel ser jeg ingen grunn til å innføre søndagsåpne butikker, noe som igjen krever at noen må jobbe de samme dagene. Enn om det er enslig mor som sårt trenger butikkjobben sin- som så føler press til å også jobbe søndag når barnehagen ikke er åpen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valgfrihet for hvem? De som ikke rekker/vil handle i løpet av de 6 andre ukedagene? Eller butikkmedarbeiderne?

Også for butikkmedarbeidere som ønsker å jobbe på søndag, i stedet for på fredag, for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest vil ha det sånn som før

Den historien din om en helvetestur med 3 poser på hver side har ingen sammenheng med diskusjon om søndagsåpent.

Det er mange mennesker som sitter hjemme på søndager uten noe å ta seg til, og hva med dem? Hvorfor kan ikke de få lov å handle mens de andre koser seg med venner og familier?

Det er synd man må bruke shopping som hobby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hender meg også. :-) Er ofte opptatt i ukedagene. Og jeg elsker handle.

Men likevel ser jeg ingen grunn til å innføre søndagsåpne butikker, noe som igjen krever at noen må jobbe de samme dagene. Enn om det er enslig mor som sårt trenger butikkjobben sin- som så føler press til å også jobbe søndag når barnehagen ikke er åpen?

Eller en som ønsker å tjene litt ekstra penger, hvis søndagsjobbing er bedre betalt (og ungen er hos faren), slik at de har råd til en ferie.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er synd man må bruke shopping som hobby.

Det er synd at din hobby tilsynelatende er å forhindre andre i å gjøre det de ønsker.

Ingen tvinger deg til å handle på søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Dette hender meg også. :-) Er ofte opptatt i ukedagene. Og jeg elsker handle.

Men likevel ser jeg ingen grunn til å innføre søndagsåpne butikker, noe som igjen krever at noen må jobbe de samme dagene. Enn om det er enslig mor som sårt trenger butikkjobben sin- som så føler press til å også jobbe søndag når barnehagen ikke er åpen?

Det er ikke mulig å ha det som argument at en alenemor kan bli presset til å jobbe hvis butikker åpner på søndager. Hva med sykehus, politi, restauranter, tv, aviser osv. Skal vi stenge dem alle sammen så alenemødrene ikke blir pressa til å jobbe. '

Vi hadde sikkert hatt godt av en dag uten tv og aviser hvor vi bare mediterte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Det er synd man må bruke shopping som hobby.

Jeg har aldri brukt shopping til å livnære meg av så da må jeg bruke fritiden. Hvorvidt det er synd kan du diskutere med presten din en eller annen gang midt i uka kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Også for butikkmedarbeidere som ønsker å jobbe på søndag, i stedet for på fredag, for eksempel.

Det fordrer at de ikke får problemer med barnepass. Barnehagen er åpen fredag men ikke søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fordrer at de ikke får problemer med barnepass. Barnehagen er åpen fredag men ikke søndag.

Og det er et problem som ikke kan løses?

Hva med ambulansesjåfører som har barn? Skal vi ikke ha ambulanser på søndag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sjøstjerna

Det er ikke mulig å ha det som argument at en alenemor kan bli presset til å jobbe hvis butikker åpner på søndager. Hva med sykehus, politi, restauranter, tv, aviser osv. Skal vi stenge dem alle sammen så alenemødrene ikke blir pressa til å jobbe. '

Vi hadde sikkert hatt godt av en dag uten tv og aviser hvor vi bare mediterte.

''Vi hadde sikkert hatt godt av en dag uten tv og aviser hvor vi bare mediterte.''

God ide! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Og det er et problem som ikke kan løses?

Hva med ambulansesjåfører som har barn? Skal vi ikke ha ambulanser på søndag?

Når du tar på deg jobb som sykepleier, ambulansesjåfør etc pr i dag- så ibefatter det helgevakter.

Tar du jobb i butikk i dag, så ibefatter det søndagsfri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du tar på deg jobb som sykepleier, ambulansesjåfør etc pr i dag- så ibefatter det helgevakter.

Tar du jobb i butikk i dag, så ibefatter det søndagsfri.

Ikke hvis butikken er under 100 kvm.

Uansett, det du sier er at alenemødre og andre ikke kan jobbe i små butikker, eller noen av alle de andre jobbene hvor det er helgearbeid.

Denne holdningen din ødelegger for veldig mange mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Ikke hvis butikken er under 100 kvm.

Uansett, det du sier er at alenemødre og andre ikke kan jobbe i små butikker, eller noen av alle de andre jobbene hvor det er helgearbeid.

Denne holdningen din ødelegger for veldig mange mennesker.

Jeg foretrekker det slik det er pr idag. Altså søndagsstengte butikker.

Det finnes små butikker/bensinstasjoner som er åpne.

Dette er ikke "min holdning som ødelegger for mange andre". Det er slik det er pr idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker det slik det er pr idag. Altså søndagsstengte butikker.

Det finnes små butikker/bensinstasjoner som er åpne.

Dette er ikke "min holdning som ødelegger for mange andre". Det er slik det er pr idag.

Jeg vet det er slik det er i dag - det er jo ikke det vi diskuterer.

Poenget er at det ødelegger for andre, og derfor startet segunda en tråd om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Jeg vet det er slik det er i dag - det er jo ikke det vi diskuterer.

Poenget er at det ødelegger for andre, og derfor startet segunda en tråd om det.

jo, det er om butikker skal være åpne eller ikke diskusjonen omhandlet. Og da er jeg ved min fulle rett til å si min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo, det er om butikker skal være åpne eller ikke diskusjonen omhandlet. Og da er jeg ved min fulle rett til å si min mening.

Men ingen er uenig i hvordan det er i dag - som du hele tiden forteller oss.

Og ingen har sagt at du ikke får ha din mening. Du man mene hva du vil for meg.

Poenget er dog at dagens situasjon ødelegger for mange mennesker, og legger helt unødvendige hindringer i veien for andre.

Det er slettes ikke nødvendig med slikt overformynderi.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...