Gå til innhold

Mann skambitt av rottweiler


Gjest Livskunstneren

Anbefalte innlegg

Hvem er det som påstår at det løser "alle problemer på jord".

Et forbud mot rottweilere løser problemet med rottweilere som skambiter, og det er jo det som er hensikten med forbudet.

Jeg har blitt skambitt av vår rottweiler, og har arr enda, 12 år senere- etter at min gale eks oppmuntret og tillot denne adferden fra hunden. Men det var ikke hunden som var gal - det var "herren hans".

Min mor bel angrepet av en chow-chow som var på besøk hos dem, og som lå og slappet av i underetasjen da hun nærmet seg. Han bet over hovedpulsåren i armen hennes og hogg henne opp etter armene. Og en ambulanse var raskt til stede, heldigvis.

Har du blitt engrepet av en hund noen gang?

Det er DYR vi snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 181
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    64

  • Colette

    39

  • Katt-ja

    14

  • meg__123!

    9

Mest aktive i denne tråden

Jeg har blitt skambitt av vår rottweiler, og har arr enda, 12 år senere- etter at min gale eks oppmuntret og tillot denne adferden fra hunden. Men det var ikke hunden som var gal - det var "herren hans".

Min mor bel angrepet av en chow-chow som var på besøk hos dem, og som lå og slappet av i underetasjen da hun nærmet seg. Han bet over hovedpulsåren i armen hennes og hogg henne opp etter armene. Og en ambulanse var raskt til stede, heldigvis.

Har du blitt engrepet av en hund noen gang?

Det er DYR vi snakker om.

''Har du blitt engrepet av en hund noen gang?''

Nei, aldri.

''Det er DYR vi snakker om.''

Ja, nettopp. Og nettopp derfor. Vi kan ikke forby mennesker, men vi kan forby hunderaser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Jeg har blitt skambitt av vår rottweiler, og har arr enda, 12 år senere- etter at min gale eks oppmuntret og tillot denne adferden fra hunden. Men det var ikke hunden som var gal - det var "herren hans".

Min mor bel angrepet av en chow-chow som var på besøk hos dem, og som lå og slappet av i underetasjen da hun nærmet seg. Han bet over hovedpulsåren i armen hennes og hogg henne opp etter armene. Og en ambulanse var raskt til stede, heldigvis.

Har du blitt engrepet av en hund noen gang?

Det er DYR vi snakker om.

Men dessverre kan vi ikke ha et forbud mot galne mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Har du blitt engrepet av en hund noen gang?''

Nei, aldri.

''Det er DYR vi snakker om.''

Ja, nettopp. Og nettopp derfor. Vi kan ikke forby mennesker, men vi kan forby hunderaser.

Vi vet aldri med dyr, gjør vi vel? Og nettopp derfor nytter det ikke med forbud. Vi kan ikke engang være sikre på at andre mennesker ikke går til angrep på oss - og til og med dreper oss. Det skjer vel faktisk mye oftere enn at dyr gjør det.

Skal vi forby mennesker også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dessverre kan vi ikke ha et forbud mot galne mennesker.

Nei, dessverre. De forårsaker nok mye mer skade enn et dyr klarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vet aldri med dyr, gjør vi vel? Og nettopp derfor nytter det ikke med forbud. Vi kan ikke engang være sikre på at andre mennesker ikke går til angrep på oss - og til og med dreper oss. Det skjer vel faktisk mye oftere enn at dyr gjør det.

Skal vi forby mennesker også?

Kan vi forby mennesker? Nei, det vet du vi ikke kan.

Kan vi forby bestemte hunderaser? Ja, det kan vi.

Løser et forbud mot bestemte hunderaser "alle verdens problemer"? Net, det gjør det åpenbart ikke, men det løser problemet med bitt fra de hunderasene.

Det er egentlig ikke så veldig komplisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, dessverre. De forårsaker nok mye mer skade enn et dyr klarer.

Hva så?

Bakterier forårsaker mange dødsfall. Vi kan ikke forby dem heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi forby mennesker? Nei, det vet du vi ikke kan.

Kan vi forby bestemte hunderaser? Ja, det kan vi.

Løser et forbud mot bestemte hunderaser "alle verdens problemer"? Net, det gjør det åpenbart ikke, men det løser problemet med bitt fra de hunderasene.

Det er egentlig ikke så veldig komplisert.

Jeg synes det er komplisert å dele verden i slike soner. Synd at vi ikke kan forby mennesker som ikke gjør stort annet enn å plage/skade andre. Et dyr reagrerer på instinkt/ordre, mens et menneske har helt andre grunner til sin adferd. Et dyr plager ingen med viten og vilje. Det kan mennesker gjøre, bare de er ondskapsfulle nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva så?

Bakterier forårsaker mange dødsfall. Vi kan ikke forby dem heller.

Du verdsetter bare mennesker som fullverdige vesener, gjør du ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er komplisert å dele verden i slike soner. Synd at vi ikke kan forby mennesker som ikke gjør stort annet enn å plage/skade andre. Et dyr reagrerer på instinkt/ordre, mens et menneske har helt andre grunner til sin adferd. Et dyr plager ingen med viten og vilje. Det kan mennesker gjøre, bare de er ondskapsfulle nok.

Hvilken forskjell gjør det om det er "synd" eller ei?

Det er som å si at det er "synd" at det regner i Bergen. Greit, men sånn er det, og det er det man må forholde seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verdsetter bare mennesker som fullverdige vesener, gjør du ikke?

Det er helt irrelevant hvordan jeg verdsetter X, Y eller Z.

Faktum er at vi kan forby dyreraser. Løver er også forbudt. Det er da ikke noe synd på løver at de ikke får være kjæledyr i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt irrelevant hvordan jeg verdsetter X, Y eller Z.

Faktum er at vi kan forby dyreraser. Løver er også forbudt. Det er da ikke noe synd på løver at de ikke får være kjæledyr i Norge?

Jeg synes det er relevant. Vi mennesker bruker all den makten vi har til å dømme og behandle vesener som er svakere enn oss på den måten vi vil. Vi bestemmer til og med over deres liv og død. Jeg for min del, tråkker ikke på et insekt en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er relevant. Vi mennesker bruker all den makten vi har til å dømme og behandle vesener som er svakere enn oss på den måten vi vil. Vi bestemmer til og med over deres liv og død. Jeg for min del, tråkker ikke på et insekt en gang.

Man dreper ikke dyr ved å sterilisere dem, og forhindre at flere blir født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''den eneste hunderasen han ikke ønsket velkommen på sin skole var show-show...''

Evt. Chow-Chow ;-)

Eventuelt forkortes "ev." når dere likevel driver og retter på hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man dreper ikke dyr ved å sterilisere dem, og forhindre at flere blir født.

Det svaret skjønte jeg ikke noe av:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det svaret skjønte jeg ikke noe av:-)

Når man forbyr dyreraser så gjør man ikke det ved å avlive alle dyrene, men ved å si at de skal steriliseres, slik at det ikke blir nye rottweilere født i Norge.

Intet "dyreplageri".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man forbyr dyreraser så gjør man ikke det ved å avlive alle dyrene, men ved å si at de skal steriliseres, slik at det ikke blir nye rottweilere født i Norge.

Intet "dyreplageri".

Minner meg ikke så lite om Hitler, og hans tankegang. "Jeg vil at jorden skal befolkes av den typen levende vesener som jeg anser som som passende og perfekt. Alt annet skal bort, fordi det passer meg, og min tankegang."

Sorry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg ikke så lite om Hitler, og hans tankegang. "Jeg vil at jorden skal befolkes av den typen levende vesener som jeg anser som som passende og perfekt. Alt annet skal bort, fordi det passer meg, og min tankegang."

Sorry.

Å sammenligne jøder og hunder er uhørt.

Du er ikke sann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sammenligne jøder og hunder er uhørt.

Du er ikke sann!

Da må jeg vise til mitt tidligere spørsmål til deg: "Er mennesker for deg det eneste fullverdige vesenet?" Den måten du omtaler dyr på sjokkerer meg like mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Minner meg ikke så lite om Hitler, og hans tankegang. "Jeg vil at jorden skal befolkes av den typen levende vesener som jeg anser som som passende og perfekt. Alt annet skal bort, fordi det passer meg, og min tankegang."

Sorry.

Kan du ikke komme hit og hente de ekle sneilene i min hage? Jeg tror de faar de faar det bedre hos deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...