Gå til innhold

Mann skambitt av rottweiler


Gjest Livskunstneren

Anbefalte innlegg

Er det ikke Golden Retrivere som skader flest mennesker i året? Mener å ha lest det. Disse gylne, søte klumpene.

Jeg trente på et helsestudio med en del kriminelle og torpedoer i sin tid, og hundene gjenspeilet eierne.

Det er eierne som er problemet. Disse menneskene hadde også gjort pudler rabiate.

(Dvs - disse ekle pudlene er vel stengt tatt alltid rabiate ...).

Rottweilere er flotte. Synd det er mindre flotte mennesker som ofte tøffer seg med dem.

Hei,

Det er da langt flere labradorer eller hva det var, enn rottweilere.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 181
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    64

  • Colette

    39

  • Katt-ja

    14

  • meg__123!

    9

Mest aktive i denne tråden

candyqueen_83

Jeg tror ikke Golden'ene står for de alvorlige bittene? Kan ikke huske å ha lest om det i alle fall.

Grunnen til at de står for så mange (mindre alvorlige) bitt er vel at de ser så søte og uskyldige ut, og derfor blir utsatt for flere "angrep" av unger og tankeløse voksne som bare går rett bort og skal klappe...

Selvfølgelig står det ikke i avisen. De ser jo ikke skumle og farlige ut i det hele tatt så folk hadde ikke ofret artikkelen en tanke engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men folk kan da bruke kniver i privaten også. Strengt tatt burde vi forby folk å ha skarpe kniver hjemme.

Det er ikke praktisk, men å forby enkelte hunderaser er det overhodet ikke noe problem med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke Golden'ene står for de alvorlige bittene? Kan ikke huske å ha lest om det i alle fall.

Grunnen til at de står for så mange (mindre alvorlige) bitt er vel at de ser så søte og uskyldige ut, og derfor blir utsatt for flere "angrep" av unger og tankeløse voksne som bare går rett bort og skal klappe...

Det var i hvert fall den hunderasen Geir Nordenstam foraktet mest av alle: "Gåålden retriiiver" som han kalte dem:-) Han ga utrykk for at de var mildest talt upersonlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Ikke for å støte deg: Men det er få veterinærer jeg beundrer. Jeg elsker dyr og deres ukompliserthet -og ikke veterinærer.....

Naa forstaar jeg deg ikke lenger. Veterinaerer redder dyr. For aa blir veterianaer trengs hoye karakterer.

For aa praktisere som lege i Soer-afrika, trengs hoeye karakterer.

Karakterene i seg selv betyr ingenting, men det de kan brukes til betyr mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig står det ikke i avisen. De ser jo ikke skumle og farlige ut i det hele tatt så folk hadde ikke ofret artikkelen en tanke engang.

Folk blir neppe alvorlig skambitt av dem. Bitt ja, men ikke så alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var i hvert fall den hunderasen Geir Nordenstam foraktet mest av alle: "Gåålden retriiiver" som han kalte dem:-) Han ga utrykk for at de var mildest talt upersonlige.

Uffda! Hvordan kan du godta at han snakker sånn om hunder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Hei,

Det er da langt flere labradorer eller hva det var, enn rottweilere.

Med vennlig hilsen

Hva har det med saken å gjøre? De biter ofte barn - nettopp fordi barn finner dem så søte der de står bundet utenfor RIMI? Ergo bør de kanskje forbys?

Jeg har ikke greie på dyrehold, men jeg har sett hvordan lumske mennesker behandler de tøffeste hundene. Det er ikke rart noen av dem miljøskada.

Send disse folka over på Schaefere, og vi blir også nødt til å forby dem om 10 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det blir feil aa bruke ordet galskap og latterlig her.

Når man sammenligner jøder og hunder så er det galskap, og latterlig (eller nitrist).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var i hvert fall den hunderasen Geir Nordenstam foraktet mest av alle: "Gåålden retriiiver" som han kalte dem:-) Han ga utrykk for at de var mildest talt upersonlige.

So what?

Min Golden hadde nok personlighet, og var verdens snilleste hund. Nordenstam høres derimot uspiselig ut, som forakter en hunderase av sånne grunner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naa forstaar jeg deg ikke lenger. Veterinaerer redder dyr. For aa blir veterianaer trengs hoye karakterer.

For aa praktisere som lege i Soer-afrika, trengs hoeye karakterer.

Karakterene i seg selv betyr ingenting, men det de kan brukes til betyr mye.

Det kommer som alltid an på hva de høye karakaterene brukes til, og hvorfor de brukes som de gjør. Man bør bli lege fordi man er glad i mennesker og ønsker å behandle dem, og tilsvarende for veterinærer. Bortsett fra at det da gjelder dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble egentlig en ganske morsom tråd! For å si det sånn; jeg tror du er det eneste fornuftige mennesket som har vært innom hittil. Jeg er helt enig med deg, det er virkelig ikke spesielt komplisert :o)

Takk!

Nei, det er overhodet ikke komplisert! :-)

Vi forbyr bjørner og en hel rekke andre farlige dyr, og det er selvsagt ikke forskjellig for akkurat rottweilere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig står det ikke i avisen. De ser jo ikke skumle og farlige ut i det hele tatt så folk hadde ikke ofret artikkelen en tanke engang.

Du tror at det ikke hadde stått hvilken rase det var, hvis det var en Golden? Denne episoden her? Det pleier da alltid å stå hvilken hunderase det er når det er alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

So what?

Min Golden hadde nok personlighet, og var verdens snilleste hund. Nordenstam høres derimot uspiselig ut, som forakter en hunderase av sånne grunner.

Slik reagerer jeg når det er snakk om katter eller rottweilere også. Fordi dette er snakk om dyr jeg elsker/har elsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer som alltid an på hva de høye karakaterene brukes til, og hvorfor de brukes som de gjør. Man bør bli lege fordi man er glad i mennesker og ønsker å behandle dem, og tilsvarende for veterinærer. Bortsett fra at det da gjelder dyr.

Man forbyr bjørner, tigrer, slanger, osv.

Hvorfor er det verre å forby rottweilere?

Det er selvsagt ikke verre for hundene enn det er for bjørnene, men det er verre for de menneskene som har rottweilere.

Ergo, dette handler om egoistiske mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Du tror at det ikke hadde stått hvilken rase det var, hvis det var en Golden? Denne episoden her? Det pleier da alltid å stå hvilken hunderase det er når det er alvorlig.

Tror du virkelig alle biteepisoder står i avisen? Nei, det er kun de med "skumle" raser som kommer på trykk og er interessante nok. I noen tilfeller står det kun om episoden, men uten rasenavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har det med saken å gjøre? De biter ofte barn - nettopp fordi barn finner dem så søte der de står bundet utenfor RIMI? Ergo bør de kanskje forbys?

Jeg har ikke greie på dyrehold, men jeg har sett hvordan lumske mennesker behandler de tøffeste hundene. Det er ikke rart noen av dem miljøskada.

Send disse folka over på Schaefere, og vi blir også nødt til å forby dem om 10 år.

Vi bør egentlig ha en lov som pålegger Hells Angels, Bandidos osv. å anskaffe seg chihuahua! Tenk hva det hadde gjort med imaget deres. Dem og Paris Hilton (eller hva hun nå heter). :knegg:

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man forbyr bjørner, tigrer, slanger, osv.

Hvorfor er det verre å forby rottweilere?

Det er selvsagt ikke verre for hundene enn det er for bjørnene, men det er verre for de menneskene som har rottweilere.

Ergo, dette handler om egoistiske mennesker.

Nå må du gi deg, sør. Vi snakker ikke om ville dyr, men om folks kjæledyr.Jeg tviler på at du noensinne har hatt et forhold til et kjæledyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik reagerer jeg når det er snakk om katter eller rottweilere også. Fordi dette er snakk om dyr jeg elsker/har elsket.

Kanskje du bør prøve rasjonalitet og litt logikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du virkelig alle biteepisoder står i avisen? Nei, det er kun de med "skumle" raser som kommer på trykk og er interessante nok. I noen tilfeller står det kun om episoden, men uten rasenavn.

Selvsagt står det ikke om alle biteepisoder. Heller ikke når min katt klorer meg.

Men når folk blir alvorlig skadet og hentes av ambulanse, så pleier de å skrive om det. Uansett hvilken rase hunden har - eller hvilken biltype som kjørte på syklisten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...