Gå til innhold

Mann skambitt av rottweiler


Gjest Livskunstneren

Anbefalte innlegg

Kan du ikke komme hit og hente de ekle sneilene i min hage? Jeg tror de faar de faar det bedre hos deg :)

Hva er det jeg provoserer deg med? Ekle sniler er mye lettere å kvitte seg med enn ekle mennesker. Eller trenger jeg å minne deg på episoden med han som trengte seg inn hos meg midt på natta med balltre? Som du var så utrolig sjokkert over at jeg til og med burde flytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 181
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    64

  • Colette

    39

  • Katt-ja

    14

  • meg__123!

    9

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletia

Hva er det jeg provoserer deg med? Ekle sniler er mye lettere å kvitte seg med enn ekle mennesker. Eller trenger jeg å minne deg på episoden med han som trengte seg inn hos meg midt på natta med balltre? Som du var så utrolig sjokkert over at jeg til og med burde flytte?

Hva skjer naa Colette? Du provoserer meg ikke i det hele tatt. Jeg bare deltar i diskusjonen jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer naa Colette? Du provoserer meg ikke i det hele tatt. Jeg bare deltar i diskusjonen jeg:)

Ja, på Sør's premisser. Hvor et menneskeliv er så mye mer verdt enn et dyreliv. Og da er vi på kollisjonskurs, skal jeg love deg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Ja, på Sør's premisser. Hvor et menneskeliv er så mye mer verdt enn et dyreliv. Og da er vi på kollisjonskurs, skal jeg love deg:-)

Du maa ikke ta saa alvorlig det jeg skrev om sneilene. Det var en spoek:)

Mennesker som tar saa godt vare paa dyr som deg er uten tvil snille mennesker. Jeg vet det, jeg har en far som er noeaktig som deg. Han kan ikke drepe en flue en gang.

Jeg er selv glad i dyr og vokst opp med dyr. Likevel maa jeg nok innroemme at et menneskeliv er mer verd for meg, saa der er vi nok paa kollisjonskurs da, men hva saa? Det er vel ikke saa farlig;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du maa ikke ta saa alvorlig det jeg skrev om sneilene. Det var en spoek:)

Mennesker som tar saa godt vare paa dyr som deg er uten tvil snille mennesker. Jeg vet det, jeg har en far som er noeaktig som deg. Han kan ikke drepe en flue en gang.

Jeg er selv glad i dyr og vokst opp med dyr. Likevel maa jeg nok innroemme at et menneskeliv er mer verd for meg, saa der er vi nok paa kollisjonskurs da, men hva saa? Det er vel ikke saa farlig;)

Jeg har nok møtt/delt livet med for mange drittsekker til å verdsette deres eksistens like høyt som dyrene mine sitt:-) Dyrene presterer ikke godt på skolen, eller bryr seg det døyt om skolearbeid, men de er hengivne og trofaste. Og det er mer enn jeg noensinne har opplevd fra et menneske. Men du har tydeligvis vært heldigere:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nok møtt/delt livet med for mange drittsekker til å verdsette deres eksistens like høyt som dyrene mine sitt:-) Dyrene presterer ikke godt på skolen, eller bryr seg det døyt om skolearbeid, men de er hengivne og trofaste. Og det er mer enn jeg noensinne har opplevd fra et menneske. Men du har tydeligvis vært heldigere:-)

Det du skriver er galskap.

Hvis noen kjører et par kilometer blir kanskje hundrevis av mygg drept på frontruten.

Er det det samme som hvis hundrevis av barn ble drept?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Jeg har nok møtt/delt livet med for mange drittsekker til å verdsette deres eksistens like høyt som dyrene mine sitt:-) Dyrene presterer ikke godt på skolen, eller bryr seg det døyt om skolearbeid, men de er hengivne og trofaste. Og det er mer enn jeg noensinne har opplevd fra et menneske. Men du har tydeligvis vært heldigere:-)

Ok, denne opplever jeg vel litt som en spydighet pga. det skryteinnlegget jeg hadde for en tid tilbake. Men greit nok, jeg ska ta det til meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg vise til mitt tidligere spørsmål til deg: "Er mennesker for deg det eneste fullverdige vesenet?" Den måten du omtaler dyr på sjokkerer meg like mye.

Jeg har ikke sagt et ord om hvem som er "fullverdige" vesener, hva du nå enn mener med det.

Dyr har noen rettigheter under lovverket, mennesker har flere. Sånn er det. Du kan forsåvidt like det eller la være.

Vi forbyr en rekke dyrearter (reptiler, tiger, nesehorn, osv.) og det er selvsagt ikke noe verre å forby rottweilere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok møtt/delt livet med for mange drittsekker til å verdsette deres eksistens like høyt som dyrene mine sitt:-) Dyrene presterer ikke godt på skolen, eller bryr seg det døyt om skolearbeid, men de er hengivne og trofaste. Og det er mer enn jeg noensinne har opplevd fra et menneske. Men du har tydeligvis vært heldigere:-)

Du antropormorfiserer dyr til det latterlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvorfor forby hunderasen hvis det ikke er rasen som er problemet, men eieren? Skjønte jeg ikke helt...''

Du skjønner ikke det?

Fordi vi ikke kan forby eiere, så derfor må vi forby hundene.

Samme med håndgranater. Håndgranater i seg selv er ikke farlige, men eierne er det. Ettersom vi ikke kan forby eiere (mennesker), så forbyr vi håndgranater.

Vanskeligere er det faktisk ikke.

så fordi noen ikke burde ha rottweilere, så skal rottweilere forebys??

dummeste jeg har hørt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men det skyldes kanskje at færre blir skambitt og havner på sykehus etter de blir bitt av en chihuahua?

snakker da ikke om chihuahua?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

politiet

Tror du ikke politiet har annet å gjøre enn å følge med på hva som skjer FØR en hund angriper?

Det er totalt upraktisk. Det er langt mer praktisk å forby enkelte hunderaser som er overrepresentert i angrep, slik som rottweilere later til å være.

Det er da ikke noe verre enn at andre farlige dyr (ulv, bjørn, tiger, nesehorn, giftige slanger) også er forbudt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så fordi noen ikke burde ha rottweilere, så skal rottweilere forebys??

dummeste jeg har hørt..

Nei, rottweilere bør forbys fordi de kan skambite og drepe folk.

Det er egentlig ikke så veldig komplisert, engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakker da ikke om chihuahua?

Du spesifiserer ikke hvilke raser du snakker om.

Poenget er at det er klart at noen raser biter "hardere" enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, rottweilere bør forbys fordi de kan skambite og drepe folk.

Det er egentlig ikke så veldig komplisert, engang.

skal vi forby kniver og slike ting også da? det kan jo drepe det også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du ikke politiet har annet å gjøre enn å følge med på hva som skjer FØR en hund angriper?

Det er totalt upraktisk. Det er langt mer praktisk å forby enkelte hunderaser som er overrepresentert i angrep, slik som rottweilere later til å være.

Det er da ikke noe verre enn at andre farlige dyr (ulv, bjørn, tiger, nesehorn, giftige slanger) også er forbudt.

er du redd hunder eller? kan nesten virke sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal vi forby kniver og slike ting også da? det kan jo drepe det også..

Det ER forbudt med farlige kniver på offentlig sted.

Akkurat det samme. Selv om kniver ikke er farlige hvis de har en god eier! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...