Gå til innhold

Mann skambitt av rottweiler


Gjest Livskunstneren

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 181
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    64

  • Colette

    39

  • Katt-ja

    14

  • meg__123!

    9

Mest aktive i denne tråden

Tror du virkelig alle biteepisoder står i avisen? Nei, det er kun de med "skumle" raser som kommer på trykk og er interessante nok. I noen tilfeller står det kun om episoden, men uten rasenavn.

Nei, det er de alvorlige sakene som havner i avisen, åpenbart. Helt uavhengig av hvilken rase det er. Jeg tror heller det hadde blitt større overskrifter hvis noen hadde blitt skambitt av en typisk "søt" familiehund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest speer

Vi bør egentlig ha en lov som pålegger Hells Angels, Bandidos osv. å anskaffe seg chihuahua! Tenk hva det hadde gjort med imaget deres. Dem og Paris Hilton (eller hva hun nå heter). :knegg:

Med vennlig hilsen

Det enkleste hadde vært å forby Hells Angels og Bandidos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du gi deg, sør. Vi snakker ikke om ville dyr, men om folks kjæledyr.Jeg tviler på at du noensinne har hatt et forhold til et kjæledyr.

Som sagt, ingen vil ta fra noen kjæledyret, men sterilisere det, slik at det ikke blir flere av dem.

Altså, ingen avlivning, eller triste eiere.

Dette har jeg skrevet før, og du vet godt at det er slik det gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er de alvorlige sakene som havner i avisen, åpenbart. Helt uavhengig av hvilken rase det er. Jeg tror heller det hadde blitt større overskrifter hvis noen hadde blitt skambitt av en typisk "søt" familiehund.

''Jeg tror heller det hadde blitt større overskrifter hvis noen hadde blitt skambitt av en typisk "søt" familiehund.''

Det er jeg også overbevist om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Det kommer som alltid an på hva de høye karakaterene brukes til, og hvorfor de brukes som de gjør. Man bør bli lege fordi man er glad i mennesker og ønsker å behandle dem, og tilsvarende for veterinærer. Bortsett fra at det da gjelder dyr.

Det er jeg fullstendig enig med deg i. Naar man bestemmer seg i ung alder for aa bruke livet sitt paa aa hjelpe mennesker i fattige land, saa er det viktig aa faa de karakterene som trengs.

Tilsvarende gjelder hvis man vil hjelpe dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du virkelig alle biteepisoder står i avisen? Nei, det er kun de med "skumle" raser som kommer på trykk og er interessante nok. I noen tilfeller står det kun om episoden, men uten rasenavn.

''Tror du virkelig alle biteepisoder står i avisen? Nei, det er kun de med "skumle" raser som kommer på trykk og er interessante nok. I noen tilfeller står det kun om episoden, men uten rasenavn.''

Ikke sant? Omtrent som når det står omtalt at en med "innvandrerbakgrunn" har begått et mord. Slik former media det vi skal tenke, føle og mene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste hadde vært å forby Hells Angels og Bandidos.

Vel, da må man bevise at de er kriminelle organisasjoner, og at det ikke bare er enkelte medlemmer som er det. Og uansett om man forbød dem, så kunne de jo bare lage en ny klubb dagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, ingen vil ta fra noen kjæledyret, men sterilisere det, slik at det ikke blir flere av dem.

Altså, ingen avlivning, eller triste eiere.

Dette har jeg skrevet før, og du vet godt at det er slik det gjøres.

Nå begynner du å gjenta deg selv igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Tror du virkelig alle biteepisoder står i avisen? Nei, det er kun de med "skumle" raser som kommer på trykk og er interessante nok. I noen tilfeller står det kun om episoden, men uten rasenavn.''

Ikke sant? Omtrent som når det står omtalt at en med "innvandrerbakgrunn" har begått et mord. Slik former media det vi skal tenke, føle og mene.

Det er du som skriver innlegg etter innlegg om "følelser" her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Når man sammenligner jøder og hunder så er det galskap, og latterlig (eller nitrist).

Det er aldri galskap, latterlig eller nitrist aa vaere glad i dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner du å gjenta deg selv igjen....

Ja, for du skriver jo det samme som allerede er tilbakevist.

Du vet godt at ingen skal avlive kjæledyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg fullstendig enig med deg i. Naar man bestemmer seg i ung alder for aa bruke livet sitt paa aa hjelpe mennesker i fattige land, saa er det viktig aa faa de karakterene som trengs.

Tilsvarende gjelder hvis man vil hjelpe dyr.

Eller det er viktig å ha den "riktige motivasjonen". Og det er kanskje feil at karakterer skal være med på å avgjøre den biten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig står det ikke i avisen. De ser jo ikke skumle og farlige ut i det hele tatt så folk hadde ikke ofret artikkelen en tanke engang.

''De ser jo ikke skumle og farlige ut i det hele tatt så folk hadde ikke ofret artikkelen en tanke engang.''

Det vrimler da med den slags artikler for tiden - uskyldige ting som er LIVSfarlige... Bakterier, flått osv osv. Krisemaksimering og krigsoverskrifter. Avisene hadde elsket det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er aldri galskap, latterlig eller nitrist aa vaere glad i dyr.

Det har jeg da heller ikke påstått at det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller det er viktig å ha den "riktige motivasjonen". Og det er kanskje feil at karakterer skal være med på å avgjøre den biten?

Det nytter ikke med "den riktige motivasjonen" hvis du ikke har kunnskap nok til å vite hva du gjør, og setter feil medisin slik at hunden dør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for du skriver jo det samme som allerede er tilbakevist.

Du vet godt at ingen skal avlive kjæledyr.

Vi rasjonalierer og bagatelliserer våre kjæledyrs liv hele tiden. De har ikke et fullverdig liv, annet enn når de har det på våre premisser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller det er viktig å ha den "riktige motivasjonen". Og det er kanskje feil at karakterer skal være med på å avgjøre den biten?

Det hjelper vel lite med den rette motivasjonen om man ikke har evnene til å tilegne seg den rette kunnskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nytter ikke med "den riktige motivasjonen" hvis du ikke har kunnskap nok til å vite hva du gjør, og setter feil medisin slik at hunden dør.

Det grunnleggende bær være en oppriktig interesse for mennesker eller dyr. Og så får det andre komme deretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Eller det er viktig å ha den "riktige motivasjonen". Og det er kanskje feil at karakterer skal være med på å avgjøre den biten?

Hvor riktig det er med karakterer kan diskuteres, men naa er det jo slik systemet er da og derfor maa man innrette seg etter det. Synd, men sant. Tror det kunne vaert mange flinke leger og veterianerer, men som aldri faar sjangsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...