Gå til innhold

Mann skambitt av rottweiler


Gjest Livskunstneren

Anbefalte innlegg

Hvorfor skulle noen bli veterinær, og studere i årevis (og risikere en dårlig lønn) hvis de ikke var glad i dyr?

Noe ganger stusser jeg over hvor naiv du kan virke.. For å gjøre karriere/tjene penger kanskje? Slik som "menneskedoktorer"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 181
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    64

  • Colette

    39

  • Katt-ja

    14

  • meg__123!

    9

Mest aktive i denne tråden

Hvorfor skulle de det, hvis ikke de er interessert i dyr? Selv om det sikkert er godt betalt, vil det da være enklere (og rensligere) yrker å oppnå en god lønn i?

Ja, sikkert:-) Se på Trude Moestue:-) Hun har nok vært idealet for mange: Vær søt og blid, og glad i dyr.....og du blir styrtrik:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe ganger stusser jeg over hvor naiv du kan virke.. For å gjøre karriere/tjene penger kanskje? Slik som "menneskedoktorer"?

Du blir generelt ikke rik som veterinær. I hvert fall ikke sammenlignet med hvor mye du kunne tjent hvis du hadde studert og jobbet i en annen bransje.

Ofte tjener veterinærer dårligere enn en industriarbeider.

Du bør sette deg inn i ting. Du vet - den kunnskapen man gjerne får hvis man har de gode karakterer du ser sånn ned på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Noe ganger stusser jeg over hvor naiv du kan virke.. For å gjøre karriere/tjene penger kanskje? Slik som "menneskedoktorer"?

Hvis du har karakterer til aa bli veteriaer, saa har du ogsaa karakterer til aa bli f.eks siviloekonom, sivilingenioer eller noe annet hvor du har mulighet til aa oppnaa like hoey status og kanskje tjene mer penger enn du kan gjoere som veterinaer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe ganger stusser jeg over hvor naiv du kan virke.. For å gjøre karriere/tjene penger kanskje? Slik som "menneskedoktorer"?

Folk som tenker mest på penger og karriere tror jeg ikke ønsker å drive med å helbrede dyr. Mye gørr, for å si det sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sikkert:-) Se på Trude Moestue:-) Hun har nok vært idealet for mange: Vær søt og blid, og glad i dyr.....og du blir styrtrik:-)

Trude Mostue er et unntak.

Svært mange veterinærer tjener dårligere enn en industriarbeider, og i tillegg har de ofte et kjempestudielån å betale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du blir generelt ikke rik som veterinær. I hvert fall ikke sammenlignet med hvor mye du kunne tjent hvis du hadde studert og jobbet i en annen bransje.

Ofte tjener veterinærer dårligere enn en industriarbeider.

Du bør sette deg inn i ting. Du vet - den kunnskapen man gjerne får hvis man har de gode karakterer du ser sånn ned på.

Man tjener i hvert fall "ganske godt". Et eksempel fra en lokal veterinær:

http://skattelister.no/skatt/profil/ulrich-ohm-21581748/

Godt over millionen, eller opp mot 1,5 mill. netto, er vel mer enn de fleste av oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man tjener i hvert fall "ganske godt". Et eksempel fra en lokal veterinær:

http://skattelister.no/skatt/profil/ulrich-ohm-21581748/

Godt over millionen, eller opp mot 1,5 mill. netto, er vel mer enn de fleste av oss.

For det første vet du ikke hva han har arvet, eller tjent på andre måter.

For det andre så er gjennomsnittslønnen lav.

Les her:

http://www.vetnett.no/default.asp?V_ITEM_ID=1093

Fakta, Colette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første vet du ikke hva han har arvet, eller tjent på andre måter.

For det andre så er gjennomsnittslønnen lav.

Les her:

http://www.vetnett.no/default.asp?V_ITEM_ID=1093

Fakta, Colette!

Jeg kommer aldri til å fatteog begripe meg på deg og dine resonnementer. Da jeg arvet, så ble det faktisk oppført som formue, og ikke som inntekt. Min formue økte, men ikke min arbeidsinntekt. Og slik er det vel for de aller fleste.

Mange ganger så kommer du med direkte gale opplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer aldri til å fatteog begripe meg på deg og dine resonnementer. Da jeg arvet, så ble det faktisk oppført som formue, og ikke som inntekt. Min formue økte, men ikke min arbeidsinntekt. Og slik er det vel for de aller fleste.

Mange ganger så kommer du med direkte gale opplysninger.

Og igjen omgår du det veterinærforeningen skriver om lønn.

Veterinærer flest tjener ikke godt. Særlig ikke med tanke på hvor mange år de har studert. Ta det til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og igjen omgår du det veterinærforeningen skriver om lønn.

Veterinærer flest tjener ikke godt. Særlig ikke med tanke på hvor mange år de har studert. Ta det til deg.

Og nok en gang omgår du det faktum at du kommer med feil opplysninger, og henviser til andres feil. Når man arver, så øker ikke inntekten, men formuen. Ta det til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Selvsagt står det ikke om alle biteepisoder. Heller ikke når min katt klorer meg.

Men når folk blir alvorlig skadet og hentes av ambulanse, så pleier de å skrive om det. Uansett hvilken rase hunden har - eller hvilken biltype som kjørte på syklisten...

Det blir ikke avisskriverier med mindre noen anmelder hunden.

Og hvem bites av hunder? Jo - familie og venner. Og tror du virkelig noen anmelder den gamle dama som lot mini stå bundet utenfor RIMI hvis den biter en unge? Det må i så fall være en hundehater.

Ellers anmelder de selvfølgelig ikke hunden. Det betyr fort at den blir avlivet, noe alle vet, og de færreste vil at en hund skal bli avlivet pga noe som meget mulig var din feil, f.eks. fordi du gikk bort til en hund du ikke kjente.

Hvis derimot eieren har større nakke enn den lokale oksa, skal du ikke se bort ifra at mange velger å ringe politiet.

Men en eller annen familiekjæledegge? Hehe, yeah right.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir ikke avisskriverier med mindre noen anmelder hunden.

Og hvem bites av hunder? Jo - familie og venner. Og tror du virkelig noen anmelder den gamle dama som lot mini stå bundet utenfor RIMI hvis den biter en unge? Det må i så fall være en hundehater.

Ellers anmelder de selvfølgelig ikke hunden. Det betyr fort at den blir avlivet, noe alle vet, og de færreste vil at en hund skal bli avlivet pga noe som meget mulig var din feil, f.eks. fordi du gikk bort til en hund du ikke kjente.

Hvis derimot eieren har større nakke enn den lokale oksa, skal du ikke se bort ifra at mange velger å ringe politiet.

Men en eller annen familiekjæledegge? Hehe, yeah right.

Jeg snakker om bitt med alvorlig skade...

Småskader forårsaket av uforsiktig omgang med dyr kommer i samme kategori som småskader forårsaket av uforsiktig omgang med hammer, sag, sparkesykkel og asfalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Jeg snakker om bitt med alvorlig skade...

Småskader forårsaket av uforsiktig omgang med dyr kommer i samme kategori som småskader forårsaket av uforsiktig omgang med hammer, sag, sparkesykkel og asfalt...

Og hvor ofte ser vi hunder som forårsaker store skader i Norge?

Det er svært sjelden.

Men hvis jeg går bort til bikkja di (hvis du har noen), som står utenfor butikken, eller bort til den når du går med den i bånd, og den biter meg, så kan jeg kreve den avlivet.

Jeg vil selvfølgelig ikke gjøre det - da jeg er fornuftig.

Hvis du derimot veier 130 kilo, har noen gullkjeder og tilbringer så mye tid i helsestudioet at det alene får deg til å se suspekt ut, vil svært mange anmelde deg.

"For hva kan ikke bikkja til en sånn eier finne på å gjøre neste gang?".

En gammel søt kone på tur med Schæferen vil ikke oppleve dette.

Har eieren stor nakke og bikkja flatt tryne, er det en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor ofte ser vi hunder som forårsaker store skader i Norge?

Det er svært sjelden.

Men hvis jeg går bort til bikkja di (hvis du har noen), som står utenfor butikken, eller bort til den når du går med den i bånd, og den biter meg, så kan jeg kreve den avlivet.

Jeg vil selvfølgelig ikke gjøre det - da jeg er fornuftig.

Hvis du derimot veier 130 kilo, har noen gullkjeder og tilbringer så mye tid i helsestudioet at det alene får deg til å se suspekt ut, vil svært mange anmelde deg.

"For hva kan ikke bikkja til en sånn eier finne på å gjøre neste gang?".

En gammel søt kone på tur med Schæferen vil ikke oppleve dette.

Har eieren stor nakke og bikkja flatt tryne, er det en annen sak.

Man kommer uansett best ut hvis man selv er et sympatisk menneske - og i tillegg har en vennlig hund, som ikke har det som en typisk egenskap at den er hissig eller nervøs :)

Da vil ens hund nesten helt sikkert ikke bite noen - og i tillegg ønsker ikke folk å ta en for noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Man kommer uansett best ut hvis man selv er et sympatisk menneske - og i tillegg har en vennlig hund, som ikke har det som en typisk egenskap at den er hissig eller nervøs :)

Da vil ens hund nesten helt sikkert ikke bite noen - og i tillegg ønsker ikke folk å ta en for noe...

''Man kommer uansett best ut hvis man selv er et sympatisk menneske - og i tillegg har en vennlig hund, som ikke har det som en typisk egenskap at den er hissig eller nervøs :)

Da vil ens hund nesten helt sikkert ikke bite noen - og i tillegg ønsker ikke folk å ta en for noe...''

Det er jeg helt enig med deg i.

Og nettopp derfor synes jeg det virker som en dårlig løsning å forby hele hunderaser.

Det er tross alt eieren som er problemet, og mennesker som aldri burde hatt hund i utgangspunket, vil snart finne en ny hundefavoritt.

Og etter noen år må vi forby den også ...

Det må finnes andre løsninger enn forbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

black wealch

Hvem er det som påstår at det løser "alle problemer på jord".

Et forbud mot rottweilere løser problemet med rottweilere som skambiter, og det er jo det som er hensikten med forbudet.

''Et forbud mot rottweilere løser problemet med rottweilere som skambiter, og det er jo det som er hensikten med forbudet.''

Vil ikke eier bare velge en annen rase da? Som også kan skambite.

Dvs problemet løses ikke ved forbud..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Et forbud mot rottweilere løser problemet med rottweilere som skambiter, og det er jo det som er hensikten med forbudet.''

Vil ikke eier bare velge en annen rase da? Som også kan skambite.

Dvs problemet løses ikke ved forbud..

Vel, men det er vanskeligere å se truende ut med en chihuahua enn en rottweiler... ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Livskunstneren

Vel, men det er vanskeligere å se truende ut med en chihuahua enn en rottweiler... ;-)

Med vennlig hilsen

LOL, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...