Gå til innhold

Mann skambitt av rottweiler


Gjest Livskunstneren

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo

Vi bør egentlig ha en lov som pålegger Hells Angels, Bandidos osv. å anskaffe seg chihuahua! Tenk hva det hadde gjort med imaget deres. Dem og Paris Hilton (eller hva hun nå heter). :knegg:

Med vennlig hilsen

Ja, det hadde vært noe. Den avanserte rotta der synes jeg også det er på plass å bli kvitt. ;)

Men det burde være mulig å lage en eller annen lur lov mot hundehold uten å fjerne hele raser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 181
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    64

  • Colette

    39

  • Katt-ja

    14

  • meg__123!

    9

Mest aktive i denne tråden

Det hjelper vel lite med den rette motivasjonen om man ikke har evnene til å tilegne seg den rette kunnskap.

OK...Jeg ser det annerledes. Har man ikke den rette motivasjonen, eller kjærlighet til dyr/mennesker, så bør man velge seg et annet yrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

OK...Jeg ser det annerledes. Har man ikke den rette motivasjonen, eller kjærlighet til dyr/mennesker, så bør man velge seg et annet yrke.

Jeg tror ingen er uenig med deg i det Colette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor riktig det er med karakterer kan diskuteres, men naa er det jo slik systemet er da og derfor maa man innrette seg etter det. Synd, men sant. Tror det kunne vaert mange flinke leger og veterianerer, men som aldri faar sjangsen.

Det er det jeg mener også. Hvor mange elendige leger/veterinærer tror du ikke vi er utsatt for fordi de ikke har valgt yrket ut i fra den rette motivasjonen? Dvs. ønsket om å hjelpe syke mennesker og dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''De ser jo ikke skumle og farlige ut i det hele tatt så folk hadde ikke ofret artikkelen en tanke engang.''

Det vrimler da med den slags artikler for tiden - uskyldige ting som er LIVSfarlige... Bakterier, flått osv osv. Krisemaksimering og krigsoverskrifter. Avisene hadde elsket det...

Enig! Men du verden hvilke følger det får:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Det er det jeg mener også. Hvor mange elendige leger/veterinærer tror du ikke vi er utsatt for fordi de ikke har valgt yrket ut i fra den rette motivasjonen? Dvs. ønsket om å hjelpe syke mennesker og dyr.

Jeg er sikker paa at du har rett i det.

Du startet denne diskusjonen med en liten spydighet, men jeg er sikker paa at det er dette hun virkelig vil og oensker bruke livet sitt paa. Faren hennes ymtet frempaa om ikke oekonomi er et bedre valg, men noe saa kjedelig kunne hun aldri tenke seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OK...Jeg ser det annerledes. Har man ikke den rette motivasjonen, eller kjærlighet til dyr/mennesker, så bør man velge seg et annet yrke.

Enig i at det er viktig :)

Jeg har faktisk aldri vært ut for en veterinær som jeg mistenkte for å ikke være glad i dyr. Og jeg har da vært borti en del av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest speer

Vel, da må man bevise at de er kriminelle organisasjoner, og at det ikke bare er enkelte medlemmer som er det. Og uansett om man forbød dem, så kunne de jo bare lage en ny klubb dagen etter.

''Vel, da må man bevise at de er kriminelle organisasjoner, og at det ikke bare er enkelte medlemmer som er det.''

Det skulle ikke være så vanskelig.

http://www.nrk.no/brennpunkt/broderskapet/

''Og uansett om man forbød dem, så kunne de jo bare lage en ny klubb dagen etter.''

Man kan også inndra motorsyklene. Å putre rundt på en moped gir nok ikke samme statusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

''De ser jo ikke skumle og farlige ut i det hele tatt så folk hadde ikke ofret artikkelen en tanke engang.''

Det vrimler da med den slags artikler for tiden - uskyldige ting som er LIVSfarlige... Bakterier, flått osv osv. Krisemaksimering og krigsoverskrifter. Avisene hadde elsket det...

Jeg husker en overskrift på forsiden av VG (eller Dagbladet, husker ikke helt) i fjor, som sa følgende:

SKREKKSOMMER I VENTE: FLÅTT, VEPS OG MORDERSNEGLER.

Det er et under at vi overlevde lenge nok til å tro vi skulle dø av grisesjuka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hadde vært noe. Den avanserte rotta der synes jeg også det er på plass å bli kvitt. ;)

Men det burde være mulig å lage en eller annen lur lov mot hundehold uten å fjerne hele raser.

I prinsippet er jeg enig, men problemet er jo at det ikke er noen måte (når man møter en fremmed rottweiler med en skummel eier) å vite hvordan hunden er. Det blir truende uansett.

En skummel eier med en chihuahua er kanskje farlig, men på et helt annet plan! ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det er viktig :)

Jeg har faktisk aldri vært ut for en veterinær som jeg mistenkte for å ikke være glad i dyr. Og jeg har da vært borti en del av dem.

De fleste vetrinærer bryr seg og vil hjelpe syke dyr, men har et normalt forhold til dyret. Disse kan muligens bli sett på som kalde og lite imøtekommende, i møte med folk som har et litt over gjennomsnittet forhold til dyrene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det grunnleggende bær være en oppriktig interesse for mennesker eller dyr. Og så får det andre komme deretter.

Folk blir ikke veterinærer hvis de ikke er oppriktig interessert i dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Vel, da må man bevise at de er kriminelle organisasjoner, og at det ikke bare er enkelte medlemmer som er det.''

Det skulle ikke være så vanskelig.

http://www.nrk.no/brennpunkt/broderskapet/

''Og uansett om man forbød dem, så kunne de jo bare lage en ny klubb dagen etter.''

Man kan også inndra motorsyklene. Å putre rundt på en moped gir nok ikke samme statusen.

Det er noe som heter at folk er uskyldige inntil det motatte er bevist i retten. Det gjelder også folk som kjører motorsykkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi rasjonalierer og bagatelliserer våre kjæledyrs liv hele tiden. De har ikke et fullverdig liv, annet enn når de har det på våre premisser?

Så lenge de lever her, gjør de det åpenbart på våre premisser. Så enkelt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Folk blir ikke veterinærer hvis de ikke er oppriktig interessert i dyr.

Soennen til et vennepar skal bli veterinaer og jeg kan love at han oppriktig er interesert i dyr og jobbet for aa faa de karakterene som er noedvendig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste vetrinærer bryr seg og vil hjelpe syke dyr, men har et normalt forhold til dyret. Disse kan muligens bli sett på som kalde og lite imøtekommende, i møte med folk som har et litt over gjennomsnittet forhold til dyrene sine.

Jeg må nok innrømme at jeg har et "over gjennomsnittet" forhold til mine dyr ;) Men jeg har ikke oppfattet noen av de ca. 10 veterinærer jeg har vært borti som kalde og upersonlige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk blir ikke veterinærer hvis de ikke er oppriktig interessert i dyr.

''Folk blir ikke veterinærer hvis de ikke er oppriktig interessert i dyr.''

Så naiv er du vel ikke - at du tror det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Folk blir ikke veterinærer hvis de ikke er oppriktig interessert i dyr.''

Så naiv er du vel ikke - at du tror det ?

Hvorfor skulle de det, hvis ikke de er interessert i dyr? Selv om det sikkert er godt betalt, vil det da være enklere (og rensligere) yrker å oppnå en god lønn i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Folk blir ikke veterinærer hvis de ikke er oppriktig interessert i dyr.''

Så naiv er du vel ikke - at du tror det ?

Hvorfor skulle noen bli veterinær, og studere i årevis (og risikere en dårlig lønn) hvis de ikke var glad i dyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange dør ikke i trafikken årlig. Burde vi ikke forby bilkjøring?

Vi forbyr det ikke, men det er meget regulert - med førerkort, EU-kontroller, fartsgrenser, alkoholgrenser, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...