Gå til innhold

Kan en funksjonshemmet bli Lano-unge?


Sør

Anbefalte innlegg

Gjest svorsk

Det er ikke bare "kontroversielt", det minner om nazisme.

Og at han leder i avstemningen tyder jo nettopp på at han fremmer salget. Hvorfor skulle han ikke det?

Abort på grunn av "kromosomfeil" er noe man gjør med fostre, ikke mennesker som er født. Dog hva du ønsker å gjøre med dem tør jeg knapt tenke på.

''Abort på grunn av "kromosomfeil" er noe man gjør med fostre''

Det er ikke det spor bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 281
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    71

  • Angustia

    28

  • Dorthe

    10

  • frosken

    8

Mest aktive i denne tråden

Nei, måtte gud forby at noen som så litt annerledes ut vant en skjønnhetskonkurranse for barn!

*Sarkastisk*

Det burde selvsagt vært lover mot slikt! ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver da selv at det "bare er fostre" lenger opp.... da er det vel bare å abortere i vilden sky da?

Jeg har ikke argumentert mot abort generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er en grotesk verden dessverre.''

Ja, det du skriver tyder jo på det. Heldigvis er ikke dine synspunkter vanlige etter 1945.

''Ja, det du skriver tyder jo på det. Heldigvis er ikke dine synspunkter vanlige etter 1945.''

Tatt i betraktning av at det nesten ikke fødes barn med down syndrom lenger i Norge, så er nok ikke synspunktene som her er fremmet nødvendigvis så særegne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ja, det du skriver tyder jo på det. Heldigvis er ikke dine synspunkter vanlige etter 1945.''

Tatt i betraktning av at det nesten ikke fødes barn med down syndrom lenger i Norge, så er nok ikke synspunktene som her er fremmet nødvendigvis så særegne.

''Tatt i betraktning av at det nesten ikke fødes barn med down syndrom lenger i Norge''

Er det sant? Det har jeg ikke fått med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et barn med funksjonsbegrensninger kan selvfølgelig bli Lano-unge, men det er ingen grunn til at vedkommende skal bli Lano-unge _fordi_ han er funksjonshemmet.

Håper at alle stemmene indikerer at folk synes han er en sjarmerende unge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det første jeg tenkte var at gutten pga hull i halsen ikke kan bade, og at han dermed er avbildet utenfor badekaret, uten såpeskum og fullt påkledd - derfor tenkte jeg at han er ekskludert utelukkende pga dette. Men jeg ser nedover i artikkelen at det ikke er påkrevd med et badebilde, ergo holder ikke argumentasjonen min.

Jeg er rett og slett usikker på hva jeg skal svare - for å være politisk korrekt må jeg jo svare at selvfølgelig kan han også bli Lano-ungen, men jeg er ikke sikker på om jeg faktisk mener det...

Jeg synes det er bra at du fremmer din ærlige reaksjon når du så bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Tatt i betraktning av at det nesten ikke fødes barn med down syndrom lenger i Norge''

Er det sant? Det har jeg ikke fått med meg.

Det ble publisert en statistikk over dette for ikke så lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble publisert en statistikk over dette for ikke så lenge siden.

Det er jo helt fantastisk. Da begynner tiltakene å virke.

Får google litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et barn med funksjonsbegrensninger kan selvfølgelig bli Lano-unge, men det er ingen grunn til at vedkommende skal bli Lano-unge _fordi_ han er funksjonshemmet.

Håper at alle stemmene indikerer at folk synes han er en sjarmerende unge.

''Et barn med funksjonsbegrensninger kan selvfølgelig bli Lano-unge, men det er ingen grunn til at vedkommende skal bli Lano-unge _fordi_ han er funksjonshemmet.''

Det er ingen selvfølgelighet. Hvor mange funksjonshemmede modeller vet du om? ;-)

''Håper at alle stemmene indikerer at folk synes han er en sjarmerende unge.''

Selvsagt, men det er faktisk helt OK å stemme på ham fordi man mener det er på tide at en funksjonsbegrenset unge blir Lano-unge.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ja, det du skriver tyder jo på det. Heldigvis er ikke dine synspunkter vanlige etter 1945.''

Tatt i betraktning av at det nesten ikke fødes barn med down syndrom lenger i Norge, så er nok ikke synspunktene som her er fremmet nødvendigvis så særegne.

Sidestiller du abort med jødeutryddelsen?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt fantastisk. Da begynner tiltakene å virke.

Får google litt.

Ser at danskene ligger langt foran oss. Hørte i radioen i dag at nå skal alle kvinner få tilbud om tidligdiagnostikk i svangerskapet uanhengig av kvinnens alder. Da blir det mulig å gjøre ytterligere fremskritt :-)

http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/1.6541354

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hvem er vi til å dømme?

Det er jo helt fantastisk. Da begynner tiltakene å virke.

Får google litt.

Jeg syns det er hårreisende at du så begeistret ønsker å utrydde mennesker med litt annen gen-bagasje enn det som regnes som normalt. Jeg kjenner flere mennesker med downs, og vil bare si at jeg vil tale mot uttalelser som er med og sverter deres menneskeverd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er hårreisende at du så begeistret ønsker å utrydde mennesker med litt annen gen-bagasje enn det som regnes som normalt. Jeg kjenner flere mennesker med downs, og vil bare si at jeg vil tale mot uttalelser som er med og sverter deres menneskeverd!

Jeg er 100% enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Det første jeg tenkte var at gutten pga hull i halsen ikke kan bade, og at han dermed er avbildet utenfor badekaret, uten såpeskum og fullt påkledd - derfor tenkte jeg at han er ekskludert utelukkende pga dette. Men jeg ser nedover i artikkelen at det ikke er påkrevd med et badebilde, ergo holder ikke argumentasjonen min.

Jeg er rett og slett usikker på hva jeg skal svare - for å være politisk korrekt må jeg jo svare at selvfølgelig kan han også bli Lano-ungen, men jeg er ikke sikker på om jeg faktisk mener det...

Jeg er egentlig enig med deg fordi mitt indre bilde av en lanounge er et barn sammen med såpe og vann ;)

På den annen side hadde det vært grensesprengende å bruke et fh barn i en slik reklame, så jeg håper igrunnen han vinner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baremei

Jeg syns det er hårreisende at du så begeistret ønsker å utrydde mennesker med litt annen gen-bagasje enn det som regnes som normalt. Jeg kjenner flere mennesker med downs, og vil bare si at jeg vil tale mot uttalelser som er med og sverter deres menneskeverd!

Støtter den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Et barn med funksjonsbegrensninger kan selvfølgelig bli Lano-unge, men det er ingen grunn til at vedkommende skal bli Lano-unge _fordi_ han er funksjonshemmet.''

Det er ingen selvfølgelighet. Hvor mange funksjonshemmede modeller vet du om? ;-)

''Håper at alle stemmene indikerer at folk synes han er en sjarmerende unge.''

Selvsagt, men det er faktisk helt OK å stemme på ham fordi man mener det er på tide at en funksjonsbegrenset unge blir Lano-unge.

Med vennlig hilsen

'' Hvor mange funksjonshemmede modeller vet du om? ;-)

''

Det kommer an på hvordan du definerer "funksjonshemmede"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mener nå jeg da

*kvalm*

Hvorfor er det kvalmt? Hun mener det sikkert ut i fra at ¤fosterdiagnostikk¤ faktisk virker. De færreste _ønsker seg_ i utgangspunktet et pleietrengende barn.

Jeg tviler på at hun mener at down er frastøtende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...