Gå til innhold

Kan en funksjonshemmet bli Lano-unge?


Sør

Anbefalte innlegg

Gjest mener nå jeg da

'' Hvor mange funksjonshemmede modeller vet du om? ;-)

''

Det kommer an på hvordan du definerer "funksjonshemmede"?

Hvis du holder deg saklig, så kan du ta utgangspunkt i helsevesenets definisjon av begrepet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 281
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    71

  • Angustia

    28

  • Dorthe

    10

  • frosken

    8

Mest aktive i denne tråden

Nei selvfølgelig ikke. En lano-unge skal fremme salget, ikke stoppe det. Jeg vet at det jeg sier en kontroversielt, men det er ikke uten grunn at de fleste velger abort om ungen har en kromosomfeil.

''Nei selvfølgelig ikke. En lano-unge skal fremme salget, ikke stoppe det.''

Og hvorfor skal ikke denne skjønne ungen fremme salget??

''Jeg vet at det jeg sier en kontroversielt, men det er ikke uten grunn at de fleste velger abort om ungen har en kromosomfeil.''

Mennesker med kromosonfeil kan leve et lykkelig liv, og berike livet til de rundt seg!

Jeg er for sjølbestemt abort, men dine uttalelser grøsser jeg av :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' Hvor mange funksjonshemmede modeller vet du om? ;-)

''

Det kommer an på hvordan du definerer "funksjonshemmede"?

På en måte som resulterer i at det er godt synlig på bilder.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du påstår:

''Og hersketeknikker er du en mester på...''

Det jeg skriver til deg er ikke hersketeknikk. DETTE (som DU skrev) er hersketeknikk og det som verre er:

''men unger som han koster det norske samfunnet enorme summer, de tilfører ingenting til samfunnet, og er en utgiftspost så lenge dem lever.''

Skam deg!

Applaus!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kløverklø

'' Hvor mange funksjonshemmede modeller vet du om? ;-)

''

Det kommer an på hvordan du definerer "funksjonshemmede"?

Dersom man tar utgangspunkt i at en funksjonshemning er å ha en diagnose så har svært mange modeller en funksjonshemning (spiseforstyrrelser).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Hvorfor er det kvalmt? Hun mener det sikkert ut i fra at ¤fosterdiagnostikk¤ faktisk virker. De færreste _ønsker seg_ i utgangspunktet et pleietrengende barn.

Jeg tviler på at hun mener at down er frastøtende.

Det er kvalmt å uttale at det er flott at downsfostere aborteres, for da begynner "tiltakene å virke". Hvilke "tiltak"? Er det snakk om at samfunnet ønsker å påvirke abortering av downsbarn? Det er en personlig sak om man ønsker abort eller ikke i forbindelse med fostere med downs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Jeg blir helt sjuk jeg, det neste er vel å avlive alle som ikke er A4, sånne som deg og meg

Jepp :(

Verden aner ikke hva de går glipp av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kløverklø

På en måte som resulterer i at det er godt synlig på bilder.

Med vennlig hilsen

Hehe! Det var en svært begrenset måte å definere en funksjonshemning på synes jeg! Dersom det bare var de som det syntes på et bilde (av ansiktet) at var funksjonshemmede så hadde det vært veldig greit. Nesten ingen uføretrygdede osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kløverklø

Mikael er født.

Likevel presterer du å skrive:

''de tilfører ingenting til samfunnet, og er en utgiftspost så lenge dem lever.''

Jeg vil påstå at han tilfører samfunnet mer enn det du gjør. Han sprer glede. Det gjør ikke du.

''Jeg vil påstå at han tilfører samfunnet mer enn det du gjør. Han sprer glede. Det gjør ikke du.''

Jeg er deprimert og sprer ikke så mye glede så da tilhører jeg nok ikke samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe! Det var en svært begrenset måte å definere en funksjonshemning på synes jeg! Dersom det bare var de som det syntes på et bilde (av ansiktet) at var funksjonshemmede så hadde det vært veldig greit. Nesten ingen uføretrygdede osv.

Hei,

Det vi snakker om er jo nettopp modeller (som man vanligvis ser på bilder), og derfor er det jo ikke så relevant om de er døve, eller noe annet man ikke ser. ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp :(

Verden aner ikke hva de går glipp av ;)

''Verden aner ikke hva de går glipp av ;)''

Verden (og DOL) går jo heldigvis slett ikke glipp av deg og Dorthe :-)

Ang. Downs, det hadde jo vært litt rart om ikke tallet gikk ned, når det blir mulig å finne ut tidligere (nå har ikke jeg sjekket hvor tidlig, altså, men hvis det er ved ca 12.uke?) + at det er relarivt stuerent å ta abort. Det er klart at de aller fleste vil synes det er tungt, og ikke føle at de orker å ta på seg et slikt ansvar. Hvis ikke man må.

Synes det virker som folk flest forsvarer selvbestemt abort, at man kan velge det bort, bare fordi det ikke passer så godt inn i livet, mens hvis det virkelig skaper utfordringer, ved at det er et funksjonshemmet barn man venter, da er fordømmelsen der...

Hvis det derimot er slik at man må ha senabort ved Downs, er jeg enig i at det hele er litt anderledes, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg vil påstå at han tilfører samfunnet mer enn det du gjør. Han sprer glede. Det gjør ikke du.''

Jeg er deprimert og sprer ikke så mye glede så da tilhører jeg nok ikke samfunnet.

tilfører, ikke "tilhører"! ;-)

Det med et krav om å "tilføre" er "Sigarettungens" tilbøyelighet. Jeg har ingen slike krav.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kløverklø

Sidestiller du abort med jødeutryddelsen?

Med vennlig hilsen

Både abort pga. funksjonhemning og jødeutryddelse har/hadde samme mål: Å skape et samfunn der alle er perfekte. Samme mål, men selvsagt i ulik grad. Er mer for abort av fostre tidlig i svangerskapet enn å drepe mennesker som allerede lever.

Og da mener jeg ikke å si at verken funksjonhemmede eller jøder er mindre verdt for min del, men for andre kan de tydeligvis være det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kvalmt å uttale at det er flott at downsfostere aborteres, for da begynner "tiltakene å virke". Hvilke "tiltak"? Er det snakk om at samfunnet ønsker å påvirke abortering av downsbarn? Det er en personlig sak om man ønsker abort eller ikke i forbindelse med fostere med downs.

Tiltredes!

Med vennlig hilsen, og respekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kløverklø

Hei,

Det vi snakker om er jo nettopp modeller (som man vanligvis ser på bilder), og derfor er det jo ikke så relevant om de er døve, eller noe annet man ikke ser. ;-)

Med vennlig hilsen

Så overskriften din er egentlig:

"Kan et barn med en funksjonhemning som synes på et ansiktsfoto bli Lano-unge?"

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trist at han er født slik, men er han et ideal? Jeg blir trist når jeg ser bildet av han, og jeg tviler på at Lano vil gjøre folk triste.

Jeg tviler på at han og mora (som er intervjua) samtykker i ditt argument.

Sjøl får jeg lyst til å kjøpe produktet, og det er ikke av medfølelse, snarere tvert imot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...