Gå til innhold

blodtrykk


Gjest lcmi2

Anbefalte innlegg

Gjest lcmi2

Hei. Har slitt med høyt blodtrykk over flere år. Begynte med Cozaar 25 mg. Men fikk et press i hodet og kløe og svimmel. Fikk nye tabletter Atacand 4 mg ble like dårlig. Leste om rødbetjuce som senker blodtrykket, bevist ved forskning... Har nå kuttet ut tabletter og drukket 2.5 dl rødbetjuce hver dag i 14 dager. Målte trykket i dag 131/88. Kanskje litt høyt, men vil det si at jeg kan glemme tabletter? Hvor høyt må det bli før jeg må ty til medisiner igjen? Kan du gi meg noen verdier? Lå lenge på 162/98 - 156/94 noe min lege mente burde behandles. Har begynt å bevege meg litt ut igjen. Dvs opp til min venninne som har bikkjer, de må ut vet du. Har vært redd for å gå på tur pga høyt blodtrykk. Redd for at jeg skal ramle sammen i løypa. Da er det bedre å sitte på kjøkkenet, ta et glass vin og en røyk... uff da.. Tryggheten ved å være hjemme. Har fått målt alt for høye jernverdier, (Hemokratose) så rødbetter burde jeg kanskje holde meg unna? Men av alle onder, hva skal jeg velge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal velge å slutte å røyke!!

Sjansen for at du ligger død ved kjøkkenbordet ditt grunnet røyk er 1000 ganger høyere enn at blodtrykket skal ta deg ute i løypa.

*hmf*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal velge å slutte å røyke!!

Sjansen for at du ligger død ved kjøkkenbordet ditt grunnet røyk er 1000 ganger høyere enn at blodtrykket skal ta deg ute i løypa.

*hmf*

hahaha. Jeg røyker ikke. Sorry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha. Jeg røyker ikke. Sorry

"Redd for at jeg skal ramle sammen i løypa. Da er det bedre å sitte på kjøkkenet, ta et glass vin og en røyk... uff "

Neivel? Så bra, da er det i alle fall INGEN grunn til å sitte inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hemakromatose må du tappe blod hver tredje måned for å holde jernnivået nede. Du må ta kontakt med en blodbank og forklare at du har hemakromatose og høyt blodtrykk. Blodet ditt kan ikke brukes på andre så lenge du her brukt blodtrykksmedisiner men det er viktig å tappe likevel.Regelmessig blodtapping senker også blodtrykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...