Gå til innhold

Spam/personpreik


Sør

Anbefalte innlegg

Som sagt, jeg tror du skal være meget forsiktig med å diagnostisere andre på nett. Ikke bare tar du feil, men du risikerer at "den andre" diagnostiserer deg tilbake. Du er ikke den eneste her med erfaring.

Jeg kommer aldri til å komme med en diagnose av verken deg eller andre på dette forumet. Jeg kjenner min begrensning, men vet hva jeg føler - og hvorfor jeg føler det jeg gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 144
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    42

  • Colette

    26

  • filiokus81

    11

  • Glimtipper

    2

Mest aktive i denne tråden

Du gjør jo akkurat det samme selv med Frps velgere?

Nei, det gjør jeg ikke.

Jeg kritiserer folk for hvem de støtter. Det er ikke personangrep, det er saklig kritikk for et politisk valg - enten det er å støtte kommunister, eller andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer aldri til å komme med en diagnose av verken deg eller andre på dette forumet. Jeg kjenner min begrensning, men vet hva jeg føler - og hvorfor jeg føler det jeg gjør.

Som sagt, igjen diskuterer du "Sør" opp, ned og i mente.

Som vanlig skal du få det siste ordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør jeg ikke.

Jeg kritiserer folk for hvem de støtter. Det er ikke personangrep, det er saklig kritikk for et politisk valg - enten det er å støtte kommunister, eller andre.

''Jeg kritiserer folk for hvem de støtter''

Akkurat det er et personangrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antagelig

Nei, det gjør jeg ikke.

Jeg kritiserer folk for hvem de støtter. Det er ikke personangrep, det er saklig kritikk for et politisk valg - enten det er å støtte kommunister, eller andre.

Jeg ser ikke den store forskjellen i å bli kallt idiot direkte fordi jeg stemmer Frp eller et annet parti og det at det kommer i form av noen dårlig skjulte antydninger om at jeg helt klart er det. Men vi er forskjellige ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, igjen diskuterer du "Sør" opp, ned og i mente.

Som vanlig skal du få det siste ordet.

''Som vanlig skal du få det siste ordet.''

Oi..som jeg kjenner igjen dette, som på fagspråket vel kalles for "projisering". Og det er jo ikke første gangen jeg ser det fra deg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Jeg kritiserer folk for hvem de støtter''

Akkurat det er et personangrep.

Gi deg da. Et personangrep er nå jeg argumenterer mot FrP-velgeren med "du som har så stygge tenner kan umulig vite hva du snakker om".

Når mennesker med fullt overlegg har tatt en beslutning om å støtte en politisk retning er ikke kritikk av dette valget et personangrep!

Jeg skjønner ikke at dere gidder å henge etter Sør i tråd opp og tråd ned. It's getting old, quite frankly. Og hvis kritikerne kunne begynt å bruke litt saklige _argumenter_ i diskusjonene her inne (i motsetning til det som stort sett florerer av føleri-følera) så hadde stemningen steget mange hakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imponert over at du gidder å være her så mye, så mange fjols som må forseres i tide og utide.

Du må være en tålmodig sjel :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke den store forskjellen i å bli kallt idiot direkte fordi jeg stemmer Frp eller et annet parti og det at det kommer i form av noen dårlig skjulte antydninger om at jeg helt klart er det. Men vi er forskjellige ;)

For å sette det på spissen: Det er da å foretrekke at dersom jeg først skal kalle deg idiot, så gjør jeg det på bakgrunn av helt bevisste valg du har tatt? Jeg understreker min påstand om at du ikke er riktig vel bevart med argumenter mot din politiske overbevisning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi deg da. Et personangrep er nå jeg argumenterer mot FrP-velgeren med "du som har så stygge tenner kan umulig vite hva du snakker om".

Når mennesker med fullt overlegg har tatt en beslutning om å støtte en politisk retning er ikke kritikk av dette valget et personangrep!

Jeg skjønner ikke at dere gidder å henge etter Sør i tråd opp og tråd ned. It's getting old, quite frankly. Og hvis kritikerne kunne begynt å bruke litt saklige _argumenter_ i diskusjonene her inne (i motsetning til det som stort sett florerer av føleri-følera) så hadde stemningen steget mange hakk.

Hvis du ikke skjønner avanserte måter og angripe andre mennesker på, så har du en del og lære iht nicket ditt/alderen din:-) Du er 29 år? Og er allerede så sikker i din sak på hva andre opplever og ikke opplever? Jeg gidder ikke og kjempe mot Sør's verdier lenger. Jeg har gjort mitt, og det har faktisk kostet meg en del - både følelsesmessig og energimessig. Men nå kan andre få lov til og overta - hvis det er noen som føler seg kallet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antagelig

For å sette det på spissen: Det er da å foretrekke at dersom jeg først skal kalle deg idiot, så gjør jeg det på bakgrunn av helt bevisste valg du har tatt? Jeg understreker min påstand om at du ikke er riktig vel bevart med argumenter mot din politiske overbevisning.

Som Sør ville ha sagt: Jeg tror du trenger å lese det jeg skrev en gang til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antagelig

Jeg er imponert over at du gidder å være her så mye, så mange fjols som må forseres i tide og utide.

Du må være en tålmodig sjel :o)

Dette er et godt eksempel på et dårlig skjult angrep på personer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke skjønner avanserte måter og angripe andre mennesker på, så har du en del og lære iht nicket ditt/alderen din:-) Du er 29 år? Og er allerede så sikker i din sak på hva andre opplever og ikke opplever? Jeg gidder ikke og kjempe mot Sør's verdier lenger. Jeg har gjort mitt, og det har faktisk kostet meg en del - både følelsesmessig og energimessig. Men nå kan andre få lov til og overta - hvis det er noen som føler seg kallet:-)

Jeg har ikke uttalt meg om hva andre opplever, jeg uttaler meg om hva jeg observerer. Og det jeg foreløpig registrerer er at enhver diskusjon der Sør er involvert etterhvert ender med at en masse gamle spøkelser dras frem, og saken drukner i personfokusert vissvass.

Hvis alle kunne holdt seg til saken, så hadde problemet vært unngått. Hvis man er uenig med noen er vanligvis den beste strategien å underbygge synet sitt med gode argumenter, den som først tyr til personangrep har tapt. Sør pleier vitterlig ikke å komme drassende med gamle lik, de blir behørig gravd opp av en gjeng ivrige gravere lenge før han rekker å tenke tanken engang.

Jeg syns forøvrig ikke at verken valg av nick eller min alder er relevant i sammenhengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som Sør ville ha sagt: Jeg tror du trenger å lese det jeg skrev en gang til :)

Igjen: Premissen her er at vi kaller noen idiot, og så ser ikke du forskjellen på å gjøre det med bakgrunn i politisk overbevisning, eller eget forgodtbefinnende?

Det var utgangspunktet for mitt svar, ettersom jeg mener at forskjellen er ganske distinkt. Vær gjerne enda tydeligere dersom jeg ikke følger tankerekken din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et godt eksempel på et dårlig skjult angrep på personer.

Jepp, jeg er ikke like god på å unngå det som f.eks Sør er. Jeg kjente frustrasjonen komme boblende da jeg så tråd nummer ørten med denne problemstillingen i (skjønt jeg pleier holde meg unna å la folket krangle ferdig i fred og ro).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antagelig

Igjen: Premissen her er at vi kaller noen idiot, og så ser ikke du forskjellen på å gjøre det med bakgrunn i politisk overbevisning, eller eget forgodtbefinnende?

Det var utgangspunktet for mitt svar, ettersom jeg mener at forskjellen er ganske distinkt. Vær gjerne enda tydeligere dersom jeg ikke følger tankerekken din.

Jeg skal forsøke å være tydeligere.

Jeg ser ikke forskjellen på å bli kallt idiot og på å bli kallt idiot på en annen måte.

Klarere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke uttalt meg om hva andre opplever, jeg uttaler meg om hva jeg observerer. Og det jeg foreløpig registrerer er at enhver diskusjon der Sør er involvert etterhvert ender med at en masse gamle spøkelser dras frem, og saken drukner i personfokusert vissvass.

Hvis alle kunne holdt seg til saken, så hadde problemet vært unngått. Hvis man er uenig med noen er vanligvis den beste strategien å underbygge synet sitt med gode argumenter, den som først tyr til personangrep har tapt. Sør pleier vitterlig ikke å komme drassende med gamle lik, de blir behørig gravd opp av en gjeng ivrige gravere lenge før han rekker å tenke tanken engang.

Jeg syns forøvrig ikke at verken valg av nick eller min alder er relevant i sammenhengen.

Oi..som han lurer og besnærer mange av dere..Skremmende og være vitne til, for min del, at slik oppførsel skal næres med mer mat og drikke. For det er den jo avhengig av for og kunne overleve. For alle de som lider under hans hovmod, sarkasme og bedrevitenhet så håper jeg rett og slett at denne form for oppførsel snart tar slutt her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal forsøke å være tydeligere.

Jeg ser ikke forskjellen på å bli kallt idiot og på å bli kallt idiot på en annen måte.

Klarere?

Jeg trodde det var det jeg svarte på :o) Det er antakelig for sent for denne diskusjonen, hehe.

Jeg syns i alle fall det er mye kjekkere at dersom jeg først skal få kritikk, så er den myntet på bevisste valg jeg har tatt, og ikke på det jeg opplever som livets tilfeldigheter/min personlighet.

Jeg velger en politisk vei, jeg velger ikke nødvendigvis andre "personlighetstrekk" i samme grad. Det er dette med valg/bevissthet som er kjernen, for meg. Da handler ikke kritikken om _hvem jeg er_, men om _hva jeg mener_.

Vi får fullføre diskusjonen en annen dag, nå er det sengetid :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det var det jeg svarte på :o) Det er antakelig for sent for denne diskusjonen, hehe.

Jeg syns i alle fall det er mye kjekkere at dersom jeg først skal få kritikk, så er den myntet på bevisste valg jeg har tatt, og ikke på det jeg opplever som livets tilfeldigheter/min personlighet.

Jeg velger en politisk vei, jeg velger ikke nødvendigvis andre "personlighetstrekk" i samme grad. Det er dette med valg/bevissthet som er kjernen, for meg. Da handler ikke kritikken om _hvem jeg er_, men om _hva jeg mener_.

Vi får fullføre diskusjonen en annen dag, nå er det sengetid :o)

'' Da handler ikke kritikken om _hvem jeg er_, men om _hva jeg mener_. ''

For meg har dette en sammenheng:-) Enig med deg. Det er for sent for slike diskusjoner nå. Natta :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi..som han lurer og besnærer mange av dere..Skremmende og være vitne til, for min del, at slik oppførsel skal næres med mer mat og drikke. For det er den jo avhengig av for og kunne overleve. For alle de som lider under hans hovmod, sarkasme og bedrevitenhet så håper jeg rett og slett at denne form for oppførsel snart tar slutt her inne.

Jeg pleier ikke å delta i verken endeløse diskusjoner, eller fotfølge Sørs innlegg. Jeg engasjerer meg akkurat nå fordi jeg opplever begeret som overfyllt for lengst, og jeg syns det er på tide at forumsamfunnet skjerper seg mange hakk i forhold til saklighetsnivå i diskusjoner.

Selv om du leter så tror jeg ikke du vil finne et eneste innlegg Sør har skrevet der han er personfokusert, med mindre en annen bruker har startet på den stien først.

Hva du tenker, føler og opplever som skremmende blir litt underordnet, med mindre du kan underbygge påstandene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...