Gå til innhold

Spam/personpreik


Sør

Anbefalte innlegg

'' Da handler ikke kritikken om _hvem jeg er_, men om _hva jeg mener_. ''

For meg har dette en sammenheng:-) Enig med deg. Det er for sent for slike diskusjoner nå. Natta :-)

Klart det har en sammenheng, i det ligger imidlertid skillet mellom bevisst/ubevisst.

God natt til deg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 144
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    42

  • Colette

    26

  • filiokus81

    11

  • Glimtipper

    2

Mest aktive i denne tråden

Jeg pleier ikke å delta i verken endeløse diskusjoner, eller fotfølge Sørs innlegg. Jeg engasjerer meg akkurat nå fordi jeg opplever begeret som overfyllt for lengst, og jeg syns det er på tide at forumsamfunnet skjerper seg mange hakk i forhold til saklighetsnivå i diskusjoner.

Selv om du leter så tror jeg ikke du vil finne et eneste innlegg Sør har skrevet der han er personfokusert, med mindre en annen bruker har startet på den stien først.

Hva du tenker, føler og opplever som skremmende blir litt underordnet, med mindre du kan underbygge påstandene dine.

Ikke åpenlyse personangrep. Men de er der i en arrogant/nedlatende kritikk av andres valg og meninger - hele tiden. Det er også en form for personangrep i en mer tildekket form.

Natta:-) Nå skal jeg sove, og jeg er trøtt av hele diskusjonen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antagelig

Jeg trodde det var det jeg svarte på :o) Det er antakelig for sent for denne diskusjonen, hehe.

Jeg syns i alle fall det er mye kjekkere at dersom jeg først skal få kritikk, så er den myntet på bevisste valg jeg har tatt, og ikke på det jeg opplever som livets tilfeldigheter/min personlighet.

Jeg velger en politisk vei, jeg velger ikke nødvendigvis andre "personlighetstrekk" i samme grad. Det er dette med valg/bevissthet som er kjernen, for meg. Da handler ikke kritikken om _hvem jeg er_, men om _hva jeg mener_.

Vi får fullføre diskusjonen en annen dag, nå er det sengetid :o)

Det får vi gjøre. Jeg har lest svaret ditt tre ganger og jeg får det ikke til å henge sammen her hehe. God natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi deg da. Et personangrep er nå jeg argumenterer mot FrP-velgeren med "du som har så stygge tenner kan umulig vite hva du snakker om".

Når mennesker med fullt overlegg har tatt en beslutning om å støtte en politisk retning er ikke kritikk av dette valget et personangrep!

Jeg skjønner ikke at dere gidder å henge etter Sør i tråd opp og tråd ned. It's getting old, quite frankly. Og hvis kritikerne kunne begynt å bruke litt saklige _argumenter_ i diskusjonene her inne (i motsetning til det som stort sett florerer av føleri-følera) så hadde stemningen steget mange hakk.

''Og hvis kritikerne kunne begynt å bruke litt saklige _argumenter_ i diskusjonene her inne (i motsetning til det som stort sett florerer av føleri-følera) så hadde stemningen steget mange hakk.''

Helt enig i det. Jeg tror Sørs oppgitthet over føleriet oppfattes som nedlatende/arrogant av enkelte. Noen av oss ønsker å diskutere basert på fanta og med et visst nivå av basiskunnskaper, men jeg finner konstant at folk må opplyses om de mest elementære ting. Og DET irriterer.

At man kjenner noen som kjenner noen som en gang så et spøkelse eller man kjenner noen som kjenner noen som drakk mengder av alkohol hver dag i tjue år uten å skade leveren er ikke av interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og hvis kritikerne kunne begynt å bruke litt saklige _argumenter_ i diskusjonene her inne (i motsetning til det som stort sett florerer av føleri-følera) så hadde stemningen steget mange hakk.''

Helt enig i det. Jeg tror Sørs oppgitthet over føleriet oppfattes som nedlatende/arrogant av enkelte. Noen av oss ønsker å diskutere basert på fanta og med et visst nivå av basiskunnskaper, men jeg finner konstant at folk må opplyses om de mest elementære ting. Og DET irriterer.

At man kjenner noen som kjenner noen som en gang så et spøkelse eller man kjenner noen som kjenner noen som drakk mengder av alkohol hver dag i tjue år uten å skade leveren er ikke av interesse.

Jeg ønsker ikke å basere diskusjonene mine på FANTA, men på FAKTA ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå foreslår jeg følgende: alle de som misliker "sør" slutter fra denne stund å svare på hans innlegg, starter om nødvendig en ny tråd, og så skal dere se han slutter å svare på deres tråder og. Så blir det så rolig og fredfullt her inne så ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest muligheden

Nå foreslår jeg følgende: alle de som misliker "sør" slutter fra denne stund å svare på hans innlegg, starter om nødvendig en ny tråd, og så skal dere se han slutter å svare på deres tråder og. Så blir det så rolig og fredfullt her inne så ;-)

Jeg foreslår muligheten til å ignorere/blokkere brukernavn og å kunne slette sine egne innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker ikke å basere diskusjonene mine på FANTA, men på FAKTA ^^

Haha, det var godt! Jeg er et Cola-menneske, så der hadde vi vært på kollisjonskurs med en gang *humre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå foreslår jeg følgende: alle de som misliker "sør" slutter fra denne stund å svare på hans innlegg, starter om nødvendig en ny tråd, og så skal dere se han slutter å svare på deres tråder og. Så blir det så rolig og fredfullt her inne så ;-)

Tiltredes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Joda, du har all rett til å skrive, men det blir jo så latterlig når du da klager på toppen av det hele. Ingen tvinger deg til å lese innleggene, og de handler ikke om deg.

Jeg har som sagt like mye rett til å svare hvem jeg vil, som at du om og om igjen skriver at du krever dokumentasjon og skikkelige (i dine øyne) argumenter. men det føles kanskje irriterende at jeg skriver det jeg gjør? bra, for det er meningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

''Når det er godt argumenterte meninger, derimot, setter jeg veldig pris på det.''

Det er dagens morsomste innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

1) Jeg nekter ingen å stemme på noe politisk parti.

2) Selvsagt kan man kritisere politiske partier. Det skulle da bare mangle i et moderne demokrati!

du kan kritisere, men ikke mobbe. det er stor forskjell på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest harikkenickfortiden

Ja, Colette. Det kalles å diskutere sak (i politiske tråder), i motsetning til å diskutere "Sør".

Hvis du ikke liker politikk, så ikke les politiske tråder.

Men hvorfor i alle dager lagde du en tråd en gang ang. frp velgere og liten iq? hva har det egentlig med politikk å gjøre? Frp har ting på agendaen som mange ganger blir latterliggjort av andre partier, men som andre partier et par år etterpå drar fram som om de har funnet på ? Frp har mange gode saker, og mange gode meninger. Og jeg har lagt merke til at de tør å si det som de fleste tenker, uten å være redd for å bli "mobbet". og det er modig gjort. mange andre partier er redd for å miste velgere, og holder seg til samme program år etter år, og så etter valget, så kommer alle de negative tingene de vil iverksette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stemmer ikke FRP

Jeg kritiserer de som velger (helt frivillig) et parti hvor lederne snakker om "snikislamisering" og at finanskrisen skyldes at bankene hadde for mange reguleringer.

Jeg skal støtte deg i en ting Sør ang FRP.

Mange som misliker innvandringspolitikken i Norge ser seg blind på FRP sine løfter

hvor de skal få ut disse osv, Alkoholpolitikken er et trekkplaster,

og de skal bruke mer av oljepengene og alt skal bli så bra.

Men ingen tenker på konsekvensene, for det virker som de ikke tenker langsiktig.

Jeg tror FRP hadde kjørt Norge konken om de hadde fått gjennomført alle sine "løfter".

Jeg syns Norge er for "snillt" ang. innvandringspolitikken,

men jeg stemmer ikke FRP, rett og slett fordi jeg tror de ikke helt vet hva de driver med -

og som de fleste partier, bare kommer med tomme løfter.

Men jeg syns ikke man skal kalle folk idioter fordi de stemmer på et parti.

Det går an å komme med saklige argumenter for hvorfor de ikke skal stemme på partiet, men det blir usaklig og direkte mobbing å kalle folk idioter fordi de stemmer et parti. Så selv om jeg har litt imot FRP, så kaller jeg ikke folk idioter fordi de stemmer dette partiet, jeg har såpass vett at jeg holder munn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal støtte deg i en ting Sør ang FRP.

Mange som misliker innvandringspolitikken i Norge ser seg blind på FRP sine løfter

hvor de skal få ut disse osv, Alkoholpolitikken er et trekkplaster,

og de skal bruke mer av oljepengene og alt skal bli så bra.

Men ingen tenker på konsekvensene, for det virker som de ikke tenker langsiktig.

Jeg tror FRP hadde kjørt Norge konken om de hadde fått gjennomført alle sine "løfter".

Jeg syns Norge er for "snillt" ang. innvandringspolitikken,

men jeg stemmer ikke FRP, rett og slett fordi jeg tror de ikke helt vet hva de driver med -

og som de fleste partier, bare kommer med tomme løfter.

Men jeg syns ikke man skal kalle folk idioter fordi de stemmer på et parti.

Det går an å komme med saklige argumenter for hvorfor de ikke skal stemme på partiet, men det blir usaklig og direkte mobbing å kalle folk idioter fordi de stemmer et parti. Så selv om jeg har litt imot FRP, så kaller jeg ikke folk idioter fordi de stemmer dette partiet, jeg har såpass vett at jeg holder munn.

Men jeg har da heller ikke for vane å kalle dem idioter.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor i alle dager lagde du en tråd en gang ang. frp velgere og liten iq? hva har det egentlig med politikk å gjøre? Frp har ting på agendaen som mange ganger blir latterliggjort av andre partier, men som andre partier et par år etterpå drar fram som om de har funnet på ? Frp har mange gode saker, og mange gode meninger. Og jeg har lagt merke til at de tør å si det som de fleste tenker, uten å være redd for å bli "mobbet". og det er modig gjort. mange andre partier er redd for å miste velgere, og holder seg til samme program år etter år, og så etter valget, så kommer alle de negative tingene de vil iverksette.

Nå er neppe dette riktig forum for å diskutere dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Nedlatende igjen? Nedlatenhet er en form for passiv aggresjon som er motbydelig i mine øyne. Takke meg til ei real kjeftesmelle:-) Ellers er dette et helsenettsted - og ikke en politisk arena.

''Takke meg til ei real kjeftesmelle:-) ''

Slik som meg? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det er ikke noe galt med generalisering når det er basert på handling.

Det er ikke "ille" å generalisere at de fleste i partiet Rødt er sosialister/kommunister, at medlemmer i KrF er stort sett kristne, at folk i Høyre er kapitalister, og at folk i Frp stort sett er innvandringskritiske.

''og at folk i Frp stort sett er innvandringskritiske''

Det gjelder ikke alle. Uansett er all generalisering galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...